Mikä ihme äitejä/naisia vaivaa? Loukkaannun siitä ja siitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kovakallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kovakallo

Vieras
Se kertoo siitä, että ollaan niin haavoittuvia, ETTÄ...
Elämä opettaa ja taustoista johtuu moni loukkaantuminen. Jos ihminen joskus katsoisi muuhun kuin omaan napaansa, niin loukkaantumisia ei olisi niin paljon. Tämä mullekaikkinytjaheti ja minäjamunoikeuteni ja minämunlapsetjaminä ja ääähhhh!! Tekeeko kukaan loukkaantuneista koskaan sen, että unohtaa hetkeksi itsensä ja vaikka menee ilahduttamaan jotain huono-osaista tai sairasta tai muuta hyödyllistä???
Voi TAJU!! Mielipiteitä?

No tjaa...saahan sitä loukkaantua. Niistä jutuista vaan pitää osata puhua tai sitten päästä nopesti yli ettei katkerana haudo pikku juttuja vuosi tolkulla.
Ja rajansa kaikella tietenkin, jos huomaa loukkaantuvansa harva se päivä niin sitten voi hieman miettiä omaa asennetta.

Mä olen aika reipas tyttö mutta väsyneenä saatan loukkaantua sellaisesta asiasta mille tavallisesti nauraisin. Sellainen olen enkä mahda mitään...

Mä taas näen just toisinpäin. Loukkaantuminen johtuu siitä, kun ei tiedetä mitä itse tahtoo -eikä edes tajuta sitä- vaan koitetaan elää niinkun kuuluu ja niinkun multa odotetaan ja sit kun joku kuitenkin on erimieltä, loukkaannutaan kun "kaikkeni oon yrittäny, eikä kelpaa"
Voimme loukkaantua vaan asioista, joiden olemassaolon tiedämme. Ihmisten mielipiteet on kuitenkin samat, tiedämme ne tai ei, joten kannattaako niistä loukkaantua sitten kun ne kuulee, kun sama mielipide on ollu olemassa jo ennen kun se on loukkaantujan korviin osunut.

Saa loukkaantua jos se kestää max 1 minuutin eli siitä pääsee yli nopeasti eikä jää hautomaan. Eikä muuten vaikuta elämään.

Mutta jos loukkaantuu verisesti monta kertaa päivässä/viikossa ja sitä haudotaan 3 viikkoa niin ei oikein hyvän kuuloista. Silloin voi olla muitakin ongelmia joista toi loukkaantuminen on vaan oire eikä syy, ja se kannattaisi selvittää.

Tosin kun tietää, miten hankalaa on työskennellä naisvaltaisessa työyhteisössä, niin ei kai se ole ihmeellistä että joka asiasta vedetään herneet nenään. Joskus varmasti on aihetta, mutta kun usein kissaa ei nosteta pöydälle ja asioista keskustella. Yleensä naiset olettavat, että toinen osapuoli osaa lukean juuri "minun" ajatuksia.

Mutta olen yllättynyt siitä, miten monesta asiasta voikaan loukkaantua. Kaksplus on opettanut minua paljon ymmärtämään kanssasisarien ajatuksenkulkua.

Hyvin puettu sanoiksi. Muakin on ärsyttänyt se "minä minä minä" olen loukkaantunut vaikka esim. siitä kun jollakin muulla on enemmän kuin minulla / jollakin muulla on onni ja minulla ei / jollakin muulla on hoikka vartalo ja se näyttää sen ja minulla ei ole joten haukun vaikka narsistiksi sen hoikan niin voin taas itse paremmin.. tai ainakin luulen voivani kunnes taas itken ja syön 9508369 pitzaa marttyyrihuntu päässäni :D / loukkaannun kun NIco-Petterini on kilaripää ja hakkaa muita oppilaita koulussa ja kerron sen täällä ja joku _kehtaa_neuvoa_minua_täydellistä_äitiä miten minun pitäisi asia hoitaa jne.

:laugh: / joku loukkaantuu tosta mun nauruhymiöstä tässä asiayhteydessä ja sen jonkun päivä on pilalla

Ehkä ystäviä jolle kertoa nämä ei ole tai usein se tänne kirjoittaminenkin purkaa sitä pahaa oloa. Parempi että on edes joku kanava purkaa tunteitaan. Yhteiskunta on minä keskeinen, sellaista yhteisöllisyyttä mitä joskus ennen oli ei enään löydy.

herkkänahkaisten ja loukkaantuvien kanssa on vaikea elää! hieman joustavuutta ja välittömyyttä kaipaan. Niin pikkupikkutarkat ja pedantit ihmiset on niin tukalia loukkaantumisineen. Mitä siitä, jos kaikki ei suju suunnitelmiensa mukaan, mitä siitä???
mää taas väsyn siihen, et aina saa olla selittelemässä muille, mitä mä tarkoitin tuolla ja tuolla. Totuus on, etten mitään!! Mulla ei ole intressiä kaivella toisten elämää, kunhan höpöttelen. Olenpa joskus kokeillut olevani hiljaa ja siihenkin ihmiset reagoi, että mikä sulla on. Saataix me kaikki olla sellasii kuin ollaan ettei tartte olla varuillaan, JOS JOKU LOUKKAANTUU!! KIITOS, ETTÄ SAIN PURNATA!!
PS.EN OLE LOUKKAANTUNUT, ÄRSYYNTYNYT VAIN :)

Ihan totta turiset. Monesti ihmiset vain ajattelevat itseään, mitä itse tekee, miltä näyttää... kun ihan oikeasti harvemmin se miltä näytät tai teet kiinnostaa toisia kanssasisaria, jotka myö ajattelevat vain itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Ihan totta turiset. Monesti ihmiset vain ajattelevat itseään, mitä itse tekee, miltä näyttää... kun ihan oikeasti harvemmin se miltä näytät tai teet kiinnostaa toisia kanssasisaria, jotka myö ajattelevat vain itseään.

SIINÄPÄ SE POINTTI LÖYTYI,HIH! PITÄISKÖHÄN VAAN KATTOO SIIS OMAAN NAPAAN,HIHIH :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
TEmperamenttinen äiti, tunneihminen (= myös suuttumuksen ja väsymyksen tunteet näkyvät ilmeenä ja olemuksessa ulospäin ) on yhtä kuin huono äiti.

Tämä asenne ja suhtautuminen loukkaa.

Tällaiseen en ole törmännyt täällä mitä sanot. Mutta ikävää jos toisen ullkomuodon takia pidetään huonona äitinä. Eikö se kannusta silti yhtään muuttamaan ulkomuotoa ettei tule väärinkäsityksiä? Jos ei vuori tule sinun luoksesi mene itse vuoren luokse?

If you can`t beat them, join them"

Mä en loukkaannu ja kaikkeinvähiten jostain mitä tällä palstalla kasvottomina puhutaan. Mua toisinaan huvittaa ihan tosissaan. Illalla oli sellanen tukastaveto, en väsyneenä voinut kun nauraa ääneen. Heitin jonkun kommentinkin sekaan. Ja tämäkin todennäköisesti jotain loukkas kun näin tappelun koomisena.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Hyvin puettu sanoiksi. Muakin on ärsyttänyt se "minä minä minä" olen loukkaantunut vaikka esim. siitä kun jollakin muulla on enemmän kuin minulla / jollakin muulla on onni ja minulla ei / jollakin muulla on hoikka vartalo ja se näyttää sen ja minulla ei ole joten haukun vaikka narsistiksi sen hoikan niin voin taas itse paremmin.. tai ainakin luulen voivani kunnes taas itken ja syön 9508369 pitzaa marttyyrihuntu päässäni :D / loukkaannun kun NIco-Petterini on kilaripää ja hakkaa muita oppilaita koulussa ja kerron sen täällä ja joku _kehtaa_neuvoa_minua_täydellistä_äitiä miten minun pitäisi asia hoitaa jne.

:laugh: / joku loukkaantuu tosta mun nauruhymiöstä tässä asiayhteydessä ja sen jonkun päivä on pilalla

JUURI NÄIN,HIH! :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä ihmettelen kyllä vähän tätä. Että, jos kaikki aattelee vaan itteensä, niin miten kukaan voi edes loukkaantua.

Näinhän se menee. Jos ajattelee oikeasti itseään, ei muiden mielipiteet liikauta tunne-elämää suuntaan eikä toiseen.
Mutta kun suuroin osa ihmisistä ei osaa ajatella itseään, vaan on tarkkoja siitä julkisivusta, joka on rakennettu jonkun muun odotusten pohjalta eivätkä edes tiedä, mitä itse ajattelevat.

Mä kanssa ihmettelen näitä äitejä, jotka loukkaantuu näillä palstoilla. Onko ne yhtä herkkänahkaisia oikeassa elämässä????? Se olisi oikeasti kiva tietää!!!!!!

Yhteistyössä