Mikä hiusväri pysyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Punapää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kai sulla on laadukas (eli kampaamosta ostettu) värjätyille hiuksille tarkoitettu shampoo ja värin ylläpitoon color mask tai vastaava hoitoaine jossa punapigmenttiä mukana?

Elumen kaipaa samalla tavalla ylläpitoa suoravärihoitiksella ja värin kesto riippuu tosi paljon myös pohjasta johon se laitetaan. Elumenin alle suosittelen usein esivaalennusta.

Miten punaista sillä hennalla saa värjättyä? Onko se keltaista/oranssia tai ruskeaa, vai saako ihan kirkkaan tai syvän punaistakin? Itselläkin huonoja kokemuksia niistä kaupan punaväreistä, aina lähtivät pois :/

Mä käyn kampaajalta hakemassa punaiseni. Jos nyt haalistuukin, niin haalistuu ainakin nätimmin. Eniten pelkään värjäilyssä sitä, että latvoihin alkaa kerrostua tummempaa ja siltä vältyn kun en ala enää itse värjäilemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29748718:
Miten punaista sillä hennalla saa värjättyä? Onko se keltaista/oranssia tai ruskeaa, vai saako ihan kirkkaan tai syvän punaistakin? Itselläkin huonoja kokemuksia niistä kaupan punaväreistä, aina lähtivät pois :/

Henna tuppaa olemaan aina tuollaista oranssiin/kupariin kallellaan olevaa punaruskeaa. Toiset pyrkivät kirkastamaan esim etikalla tai sitruunamehulla, tai sävyttämään punaviinillä tai kahvilla. (itse en ole huomannut ihmeemmin eroa, oli mehuja mukana sössössä tahi ei)

Jostain kaupoista voi saada eri sävyisiä hennatuotteita, mutta niiden toiminnasta tai tehosta en osaa sanoa. Käytän aina hennakasvista jauhettua puhdasta hennaa itse, koska kemikaali/hiusväriallergia.

Yhteistyössä