Mikä hitto siinä luottokortissa on niin KAMALAA??? Ei voi tajuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimmi"

Vieras
Minä olen tottunut jo lapsuudesta asti, että perheessä on Visa ja sitä käytetään ja lasku maksetaan jne. Mikä siinä on sellainen ihmeellinen mörkö, varsinkin tällä palstalla. Ulkomailla en muuta käytäkään kuin Visaa, hotellivaraukset ym. käy kätevästi ja joissain paikoissa ei edes onnistu ilman luottokorttia oikein mikään ja jos sinulla ei ole luottokorttia niin olet jotenkin epäluotettava ihminen. Minä ainakin käytän luottokorttia oikein sujuvasti eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Eikä miehellänikään.

Siitä on tehty mörkö. Niin paljon kuitenki ihmisiä joille tulee ongelmia kyseisen kortin käytön kanssa. Mut järjen kans varustetulla ihmisellä ei luulis olevan mitään muuta ku hyötyä. Tosiaanki joissain paikoissa tosi hyvä olla olemassa.

Luottokorttia voi käyttää kahdella tavalla eli niin kuten itse ilmeisesti käytät ja maksat laskun aina saman tien pois, jolloin ei kerry korkoakaan summalle. Vähän niin kuin käyttäisi pankkikorttia, utta maksaa kuun ostokset aina yhdellä kertaa. Toinen tapa on käyttää sitä nimenomaan sen luotto-ominaisuuden vuoksi ja maksaa viiveellää kertynyttä summaa ja siitä korkoa eli vähän niin kuin kulutusluottoa. Se saattaa osalla johtaa ongelmiin jos elää yli varojensa.

Itsekin käytän luottokorttia maksuaikakorttina, eikä mulla ole ikinä ollut minkäänlaisia ongelmia sen käytön kanssa, mutta ilman en silti pärjäisi, koska ulkomailla se nyt vaan on usein pakko olla olemassa.

Ja olen myös monta monta kertaa ihmetellyt, mikä siinä luottokortin käyttämisessä on niin pahaa. :)

[QUOTE="noh";23480230]Sehän on riistokapitalismin ja rahan vallan tukemista. Miksi ihmeessä ihmisen pitäisi elää jatkuvassa velkakierteessä ja maksaa siitä korkoa?[/QUOTE]

Ei luottokortin käyttäminen tarkoita, että olisi pakko käyttää sen luotto-ominaisuutta. Itse en käytä ikinä, enkä siis maksa korkoa.

Yhteistyössä