Mikä hitto siinä luottokortissa on niin KAMALAA??? Ei voi tajuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23480342]Minä ihmeen makuaikakorttina... ne rahat eivät ole tilitäsi poissa ennen kuin Visa laskuttaa ne, ilmaiseksiko Visa sen sinulle tarjoaa...[/QUOTE]

No tavallaan ilmaiseksi, korkoa ei mene. Lasku maksetaan kaikista ostoksista seuraavan kuun lopussa korotta. Todella kätevää:)

Mikä hitto siinä on, että kaikkien pitäisi tykätä ko. kortista? Mä en pidä siitä, se on mulle ihan turha ja pärjään vallan mainiosti ilman sitäkin. Miksi mun pitäisi haluta sellainen? Mulla on varaa maksaa suoraan käteisellä ja jos ei ole niin en osta.

[QUOTE="mä";23480564]Mikä hitto siinä on, että kaikkien pitäisi tykätä ko. kortista? Mä en pidä siitä, se on mulle ihan turha ja pärjään vallan mainiosti ilman sitäkin. Miksi mun pitäisi haluta sellainen? Mulla on varaa maksaa suoraan käteisellä ja jos ei ole niin en osta.[/QUOTE]

Ei pitäisi provosoitua mutta nämä kommentit saa mun karvat pystyyn.
Joko ihmiset ei ymmärrä tai halua ymmärtää.
Luottokortin käyttäminen ei tarkoita samaa kuin että ei olisi vara maksaa käteisellä.
Joskus se vaan on kätevä. Kuten ulkomailla. Tosin mainitsin sen varmaan kolmannen kerran tässä ketjussa mutta toisille nyt vaan ei riitä rautalankakaan, ratakiskoa pitäisi vääntää seuraavaksi :D

[QUOTE="mä";23480564]Mikä hitto siinä on, että kaikkien pitäisi tykätä ko. kortista? Mä en pidä siitä, se on mulle ihan turha ja pärjään vallan mainiosti ilman sitäkin. Miksi mun pitäisi haluta sellainen? Mulla on varaa maksaa suoraan käteisellä ja jos ei ole niin en osta.[/QUOTE]

No jos se on sulle turha niin silloin se on turha ja et mitään sillä tekisi. Itselleni se ei ole turha ja sen takia se minulla on. :) En minäkään sillä ikinä mitään osta sen takia että tililläni ei olisi sitä rahaa, jo ihan senkin takia että se on minulla suoraveloituksessa.. ;)

Ei pitäisi provosoitua mutta nämä kommentit saa mun karvat pystyyn.
Joko ihmiset ei ymmärrä tai halua ymmärtää.
Luottokortin käyttäminen ei tarkoita samaa kuin että ei olisi vara maksaa käteisellä.
Joskus se vaan on kätevä. Kuten ulkomailla. Tosin mainitsin sen varmaan kolmannen kerran tässä ketjussa mutta toisille nyt vaan ei riitä rautalankakaan, ratakiskoa pitäisi vääntää seuraavaksi :D

No jos matkustelee paljon tai tilailee nettikaupoista... mutta moni ei niin tee. Silti lähes kaikkia kauppojen ns. asiakaskorteja tyrkytetään luotollisina... tympäisee.

Maksan nykyisin lähes kaikki ostot (ei muutaman euron) Visalla, kun siitä saa bonusta. Laskun maksan aina eräpäivänä kokonaan eli ei mene korkoa. En koe eläväni velaksi, sillä tilillä on aina enemmän rahaa kuin Visalaskuun menee.

Ei mitään pahaa luottokortissa. Kätevä just vaikka lentoja varatessa, nettikaupoissa ja ulkomailla. Tai jos on joku isompi juttu, minkä haluan ostaa ja maksan mieluummin osissa. Aina olen laskut maksanut ajallaan, eikä se ole ollut mikään ongelma.

No me ainakin maksetaan sähköä takautuvasti vain KERRAN vuodessa eli tasauslasku, muuten paukuttaa arvio, joka voipi viisaalla olla yläkanttiin, eli ei olleskaan "velaksi"...

Mikään ei ole ilmaista :)
Visan ja Mastercardin provisio Suomessa on 0,31–1,35 % ostosten loppusummasta, riippuen ostotapahtuman varmennus- ja tilitystavasta. Provision maksaa tavallisesti kauppias. Ulkomailla ja Suomessa luottokortilla maksettaessa provisio saatetaan lisätä laskun loppusummaan.

[QUOTE="vieras";23481008]Väärin köyhät ei saa luottokorttia :D

Osuuspankin visa (ainakin omistajille) ja S-pankin visa on kanssa maksuton, sit menee korkoa jos ei maksa heti kaikkea pois.
Ja tietty s-visalla saa 0,5% summasta rahaa takasinkin, eli jos sillä maksaa ja sit maksaa saldon pois kun lasku tulee niin sillä jopa "tienaa"[/QUOTE]

Kyllä köyhätkin saa luottokortin ;)

Mäkin käytän maksuaikakorttina. Jos joskus tarttee tehdä isompi ostos, voi ostaa heti eikä oottaa palkkapäivään. Ja sit palkkapäivänä maksaa ostoksensa pois. Helppoa :) Ja mulla ei mee Visasta mitään maksua, s-pankin visa on ainakin kuukausimaksuton.

Mutta ei kai jokaisella PIDÄ olla luottokorttia. Miksi pitäisi, jos ei koe tarvitsevansa sellaista!

Yhteistyössä