Mikä hitto mua vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Burnoutti vai mikä? Alkaa kohta mennä hermot omaan itteeni |O Vasta about viikko sitten sain pankkiautomaatin nielaisemaan pankkikorttini väärän tunnusluvun takia. Noh, nyt meni verkkopankki lukkoon, kun naputtelin liian usein väärän tunnusluvun :headwall: :headwall: :headwall:

Hyvä, että en äsken saanut tunnuksiani asiakkaankin palvelimilta jumiin, kun kirjoitin väärää salasanaa. Miks ihmisellä ei vois olla vaan 1-3 tunnuslukua/salasanaa?

Ootko vaan stressannut paljon viime aikoina? Mulla oli kyllä sellanen kausi, että tein älyttömästi töitä, oli hirveästi huolia ja luulin muutenkin suunnilleen kuolevani stressiin, niin aloin unohdella kaikkea mahdollista. Olin nostamassa mieheni kortilla rahaa, mieheni luvalla siis, niin onnistuin sen vetämään lukkoon, ja mies oli tietenkin tosi kiitollinen. Samoin lukitin myös nettipankkitunnukseni, ilmoitin ikäni väärin parissa lomakkeessa ja takkuilin muutenkin erityisesti numeroissa.

Eli koita levätä :) Minäkin haluaisin vähemmän tunnuslukuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ootko vaan stressannut paljon viime aikoina? Mulla oli kyllä sellanen kausi, että tein älyttömästi töitä, oli hirveästi huolia ja luulin muutenkin suunnilleen kuolevani stressiin, niin aloin unohdella kaikkea mahdollista. Olin nostamassa mieheni kortilla rahaa, mieheni luvalla siis, niin onnistuin sen vetämään lukkoon, ja mies oli tietenkin tosi kiitollinen. Samoin lukitin myös nettipankkitunnukseni, ilmoitin ikäni väärin parissa lomakkeessa ja takkuilin muutenkin erityisesti numeroissa.

Voi olla kyse tosta stressistä. Ja viikon sisällä on taas vaihtunut töiden puolesta kymmenkunta salasanaa eri paikkoihin ja alan olla ihan sekaisin siitä, mikä tunnus on minnekin :( Kohta varmaan saan kännykkänikin lukkoon :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Voi olla kyse tosta stressistä. Ja viikon sisällä on taas vaihtunut töiden puolesta kymmenkunta salasanaa eri paikkoihin ja alan olla ihan sekaisin siitä, mikä tunnus on minnekin :( Kohta varmaan saan kännykkänikin lukkoon :ashamed:

Kannattaa ehkä kirjottaa jotakin salasanoja ja numeroita ylös, mutta tietysti sillä tavalla ettei ulkopuolinen tajua niitä. Kun vähän aikaa on muistilappu tukena, niin ne tarttuu sitten paremmin muistiin ja voit hävittää lapun.

Kannattaa ehkä kirjottaa jotakin salasanoja ja numeroita ylös, mutta tietysti sillä tavalla ettei ulkopuolinen tajua niitä. Kun vähän aikaa on muistilappu tukena, niin ne tarttuu sitten paremmin muistiin ja voit hävittää lapun.
Pankki- ym tunnukset on varmaan parasta kirjoittaa jonnekin ylös. Asiastunnuksia olen sitoutunut olemaan laittamatta minnekään ylös eli pitää vaan koittaa ne muistaa. Mulla on ollut tietty logiikka niihin tunnuksiin ja edes lapseni eivät tunne mua niin hyvin, että pystyisivät logiikkani keksimään. Mutta nyt se vanha logiikka ei enää toimi. Pitää kehitellä joku uusi.

Mulla olis kannettavassa sormenjälkitunnistus...miksei sitä voisi käyttää kaikkiin sisäänkirjautumisiin? Tai no..luultavasti polttaisin sormeni ruokaa laittaessani enkä pääsisi enää kirjautumaan yhtään mihinkään :laugh: :laugh: