Mikä hemmetti mua vaivaa?!?! (ällöttävää, varokaa)

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
|O |O VIIKON ollut maha jo aivan kuralla. Mä en voi mennä kouluunkaan, kun en kehtaa juosta p.skalla vähän väliä. Ei tämä mitään mahatautia voi olla, kun ei perheessä muillekaan oo iskenyt, ja pojat saa aina kaikki taudit mitä lähipiirissä on...

Oikeasti. Kiroiluttaa. Ei tämmöstä jaksa. Joka vessareissulla sama homma. Miljoona kertaa päivässä.

Ilmaakin on, röyhyttääkin.

Ei mua mitenkään huvittais lähteä lääkärille nurisemaan... :|

Saatko syötyä? Oletko kokeillut maitohappobakteereita? Entä gefilus-maitotuotteita? Viikon kestänyt ripuli alkaa kuulostamaan jo aika omituiselta, soita edes koulun terkkarille ja kysy mielipidettä että kannattaako mennä tohtorin tutkittavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Meil isännällä tulee tollasia kausia.. Sit vaan puuroa et saa kuituja, ja ne Gefilus-juomat auttaa.. Ja maitohappobakteereita kannattaa kokeilla.

Mä oon jotain gefilus -juomia jo vetänytkin, muttei mitään apua. Kuitu laittaa taas toimimaan entistä paremmin.

Itku tulee, helvetti. Mä en jaksa enää pjaskoa |O :'(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saatko syötyä? Oletko kokeillut maitohappobakteereita? Entä gefilus-maitotuotteita? Viikon kestänyt ripuli alkaa kuulostamaan jo aika omituiselta, soita edes koulun terkkarille ja kysy mielipidettä että kannattaako mennä tohtorin tutkittavaksi.

Saan juu, mutta hyvin pian ruokailun jälkeen on pakko painua veskiin. Ja siis välillä on vaan löysällä, mutta useimmiten ihan vettä :|

Ja juu, oon kokeillut noita. En minä tajua mikä on. Ei mulla koskaan aiemmin oo tämmöstä ollut... Tiedä sitten että mistä johtuu. Jos nyt muutaman päivän katselis, ja menis sitten lekurille - ripuloinnissa menettää suoloja sun muita kuitenkin aika tehokkaasti. Osmosal ei ajatuksena oikein houkuttele, mutta siihen sitä kai pitää kohta turvautua.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Voi se sitä mahatautiakin olla.

Aiankin se mahatauti mihin me ollaan törmätty on tosi sitkeetä ja kestää ja kestää ja kestää....

Mua vaan epäilyttää, kun pojilla ei ole sitä. Kun ne on aina saanut parissa päivässä kaikki maholliset. Tai no yleensä niin, että mä oon saanut niiltä, kun ne poimii kaupasta ja päiväkodistakin kaikki pöpöt. Koskaan ennen ei oo ollut niin, että minä oisin kipeenä, mutta lapset ei.

Mutta sikspä juuri tuntuu vähän kummalliselta mennä lääkäriin... Ne sanoo, että 'sulla on mahatauti, painu kotiis ja muista nesteytys' ja hekottelee päälle :saint:

Mitäs jos on iskenyt laktoosi intorelanssi tai keliakia. mulla laktoosi ongelma ja oireet samanlaisia ennen kun tajusin ruveta käyttää laktoositonta.terkkuasemalla pääsee testiin.

Jos sulla ei tosiaan mitään allergioita ole tms,niin kokeileppa ihan hiilitabletteja. Mulla oli tollanen jakso kesällä,vasta päivän hiilitabletteja syötyäni tuli jotakuinkin kiinteää tavaraa ulos

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mitäs jos on iskenyt laktoosi intorelanssi tai keliakia. mulla laktoosi ongelma ja oireet samanlaisia ennen kun tajusin ruveta käyttää laktoositonta.terkkuasemalla pääsee testiin.

Keliakia ei tule yhtäkkiä ja siinä on muitakin oireita kuin ripuli...

No mulla on ollut joskus toi. Laktoosivaiva. Mutta se meni ohi jo vuosia sitten... Oisko se voinutkin iskeä uusiksi?? Voiskin koittaa olla ilman maitotuotteita.

Alkuperäinen kirjoittaja yht:
Jos sulla ei tosiaan mitään allergioita ole tms,niin kokeileppa ihan hiilitabletteja. Mulla oli tollanen jakso kesällä,vasta päivän hiilitabletteja syötyäni tuli jotakuinkin kiinteää tavaraa ulos

AIVAN! Mä voisin koittaa - en ees ajatellut... Taidan käydä heti napsimassa!

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Hehee eikös tällä palstalla jo ollut että nuohan on päivänselviä raskausoireita :D

Ripulointi?? :D

Tällä palstalla kaikki on raskausoireita :D

"eilen paistoi aurinko, tänään sataa vettä... olenkohan siis raskaana?"

No totta kyllä =) Mä olen kyllä kahdesti ollut raskaana, mutten mä ripuloinut ole siitä syystä... :saint:

No mulla on ollut joskus toi. Laktoosivaiva. Mutta se meni ohi jo vuosia sitten... Oisko se voinutkin iskeä uusiksi?? Voiskin koittaa olla ilman maitotuotteita.

Kokeilehan nyt ihan ensiavuksi noita rakeita... Agiocur siis. Tämä auttaa ensiavuksi jonka jälkeen kannattaa sitten alkaa miettimään sitä laktoositonta ruokavaliota.
Myös esim. ärtynyt paksusuoli aiheuttaa kuvaamiasi oireita eli tilanne kyllä kannattaisi tarkistuttaa ihan lääkärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Hehee eikös tällä palstalla jo ollut että nuohan on päivänselviä raskausoireita :D

Ripulointi?? :D

Tällä palstalla kaikki on raskausoireita :D

"eilen paistoi aurinko, tänään sataa vettä... olenkohan siis raskaana?"

No totta kyllä =) Mä olen kyllä kahdesti ollut raskaana, mutten mä ripuloinut ole siitä syystä... :saint:

Juu, voihan se ripulointi synnytystäkin enteillä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pirttikarhu:
Juotko kahvia? Mulla kahvi aiheutti tuommoisen jatkuvan ripulin ja mahan sekavuuden, kun lopetin kahvinjuonnin niin loppui myös ripuli. Erittäin voimakkaasti maustetuista ruoista tulee sama homma.

Juon... Oon juonut jo herra ties miten monta vuotta, ilman tämmösiä...

En mä halua luopua kahvista! :'(

Yhteistyössä