Mikä hemmetin ihottuma vaivaa meidän tyttöä AINA kun talvi on tulossa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silläkin uhalla että leimataan hörhöksi (ihan niinkuin mua voisi vielä lisää leimata :D ) mutta kaikkien atoopikkojen perheiden olisi syytä nakata kaikki kasviöljyt kaapista niin pitkälle kuin lentämään saavat. Atooppinen ihottuma ja astma on yhdistetty runsaaseen kasviöljyjen, etenkin margariinien käyttöön.

Itse kärsin pahasta atooppisesta ekseemasta vuosia. Siis niin pahasta että iho oli vereslihalla kämmenselistä ja sääristä suurimman osan vuotta. Millään rasvalla ei ollut mitään vaikutusta, paitsi sinkkivoiteella jotain. Ihottumat tulehtuivat sillointällöin ja antibiootteja kului. Sitten tein ison ruokavalioremonti mutta tärkein siinä oli se että rasvattomat tuotteet helvettiin ja kasviöljyjä mahdollisimman vähän. Voita, voita ja voita. Nykyään ei kulu edes perusvoidetta kuin ehkä pari kertaa talven aikana.

Mä tungen tähänkin vastaamaan :D Meillä ei käytetä muuta kuin voita ruoan laitossa ja leivälläkin meillä käytetään oivariinia. Hyi, mun mielestä kasviöljyt haiseekin niin pahalle :x Meillä lapsi on perinyt minun tosi kuivan ihon, voi olla että minullakin jotain atooppista ihottumaa ja isänsä atooppisen ihottuman. Tuloksena on siis lapsi jolla paha atooppinen ihottuma joka pysyy kurissa hyvillä rasvoilla joista tuossa edellä jo kerroinkin. Meillä syödään myös vitamiineja, kalaöljyä ja monivitamiineja, luulen että niilläkin on osansa tuon ihottuman kurissa pysymiseen.
Miehellä muuten nyt aikuisiällä on mennyt tuo atooppinen ihottuma silmien ympärille :/ Äijä saattaa unissaan hieroa silmäluomensa aivan auki niin että niistä tihkuu verta, hyih, ällöä...

Atooppinen ihottuma pahenee talvisin ja on lapsilla juuri pakaroissa ja takajaloissa. Essex plus on hyvä rasva sekä kortisoni kuuriluontoisesti ( pakaroissa niin paksu iho, ettei kortisonin käyttö sitä juurikaan ohenna )

Mulla ja lapsilla on atoopinen iho josta johtuu talvella tosi rankka ihonkuivuus. Nyt kokeilussa sellainen että pestään ihomme Aqualan L voiteella normipesuaineen sijasta ja kyllä se vähän auttaa.. Kannattaa kokeilla ja tosiaan lääkäristä pyytää reseptillä pumppupulloja koska muuten tulee tosi kalliiksi :)

Yhteistyössä