N
Nimierkki harmahtuneena
Vieras
Silläkin uhalla että leimataan hörhöksi (ihan niinkuin mua voisi vielä lisää leimata) mutta kaikkien atoopikkojen perheiden olisi syytä nakata kaikki kasviöljyt kaapista niin pitkälle kuin lentämään saavat. Atooppinen ihottuma ja astma on yhdistetty runsaaseen kasviöljyjen, etenkin margariinien käyttöön.
Itse kärsin pahasta atooppisesta ekseemasta vuosia. Siis niin pahasta että iho oli vereslihalla kämmenselistä ja sääristä suurimman osan vuotta. Millään rasvalla ei ollut mitään vaikutusta, paitsi sinkkivoiteella jotain. Ihottumat tulehtuivat sillointällöin ja antibiootteja kului. Sitten tein ison ruokavalioremonti mutta tärkein siinä oli se että rasvattomat tuotteet helvettiin ja kasviöljyjä mahdollisimman vähän. Voita, voita ja voita. Nykyään ei kulu edes perusvoidetta kuin ehkä pari kertaa talven aikana.
Mä tungen tähänkin vastaamaan
Miehellä muuten nyt aikuisiällä on mennyt tuo atooppinen ihottuma silmien ympärille :/ Äijä saattaa unissaan hieroa silmäluomensa aivan auki niin että niistä tihkuu verta, hyih, ällöä...