Mikä helvetin Sosku? Se on SOSSU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sosku sanaa käytettiin muistaakseni itä-suomen suunnalla..jos en nyt vallan väärin muista..rakkaalla lapsellahan on monta nimeä,joten mitä väliä miten sitä kutsuu..pääasiahan on et sieltä apua tarvitsevat saa apua?

Helsingissä, vai pitäiskö sanoa "stadissa" se on fatta, muualla Suomessa sossu tai sosku. Kukaan syntyperäinen helsinkiläinen ei meuhkaa, että kaupunki on stadi ja täällä on fatta. Ne joita ärsyttää esim. sanat "Hesa" ja sossu ja sosku on Helsinkiin pöndeltä, eli maalta muuttaneita, jotka haluaa päteä.

Ja viellä yllä olevaan ^^ ensiks ajattelin et kyseessä on kirjotus virhe että sossu on kirjotettu soskuksi vahingossa mutta nyt oon törmännyt tähän sosku nimeen useammin ja aloin ihmettelee missä päin maailmaa fatta on sosku.

[QUOTE="noh";24455771]Keski-Suomesta olen kotoisin ja siellä sanottiin sosku. Nyt tuntuu vieraalta koska täällä etelässä sanotaan sossu.[/QUOTE]

Siellä Keski-Suomessa missä olen hetken asunut ja koulua käynyt sanottiin sossu. Vaihtelee varmaan paikkakunnittain ja sen mukaan, että missä osassa lääniä asuu.

Yhteistyössä