Mikä helv*etti siinä on, että palkkaa ei voi maksaa ajoissa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suunnitelmat uusiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suunnitelmat uusiksi

Vieras
TaasKAAN ei näy palkkaa tilillä :(

Työpaikassa ei ole muuten mitään vikaa, mutta tää palkanmaksu alkaa kypsyttää :(

Kun on paperilla sovittu palkkapäivät niin niitä olis ihan kiva noudattaa. Mutta työnantajaa (pieni yritys) ei näytä kiinnostavan pätkääkään tämä asia.
Tili kyllä tulee, mutta varmaan huomenna tai keskiviikkona...

Mur!!

Ota yhteyttä liittoon, palkanmaksu pitää saada kuntoon. Olen itse ns. "työnantajan edustaja", mutta tuo on perusasia, johon kaikille työntekijöillä on oikeus.

mie oon nyt odottanut viikon että saisin pttuvan palkan.. kukaan ei vastaa puhelimeen tai sitte vaan pompotellaan "soita sille, eiku soita tolle" alkaa vitutus käyrä nousemaan ihan kiitettävästi

No onneks ei oo vielä sattunut kohdalle työnantajaa, joka ei olis pitäny kiinni sovituista palkkapäivistä. Ja miullahan noita työnantajia on tähän ikään riittänyt... Kyllä nostaisin hirveen metelin, en ehkä nyt kerrasta, mutta jos olisi toistuvaa, niin kyllä!

Odotusajalta on velvollisuus maksaa viivästyskorkoa, ei muuta kuin joko äkäinen soitto että tilille HETI ja anna olla vika kerta kun näin käy :kieh: tai sitten odotat tyynesti - jos talous kestää - ja kun tulee tilille, laitat odotuspäiviltä korkolaskun. Tein itse jälkimmäisen ja sen kerran jälkeen oli ajallaan :D

Ilmeisesti on niin, että palkanmaksupäivä on kuun 1. pv. Se oli sunnuntai. Yrittäjäsi laittaa maksun niin, että se lähtee hänen tililtään 1. pv, eli tulee sulle sitten pankkipäivien viiveellä.

Yrittäjän pitäisi tehdä toisin, eli palkka pitää laittaa maksuun etukäteen pankkipäiväviiveet huomioiden niin, että se on sulla tilillä 1. pv tai tässä tapauksessa 28 .2.

Ilmeisesti kuitenkin on niin, että yrittäjä itse saa palkkansa ja maksunsa vasta kuukauden viimeisenä päivänä. Jos on pieni yritys, tilillä ei ole liikkumavaraa, siellä ei siis välttämättä ole eutkäteen otettavaa ennenkuin kuun viimeinen pv, jolloin saa omat maksunsa sille palkanmaksutilille... Olinko sekava, ymmärsitkö?

Nyt pitäisi tehdä niin, että otat asian puheeksi HETI ja ENSIN työnantajaan! PYYDÄ, että palkka olisi tästä lähtien joka kuun 5 pv! tai siihen mennessä!

Kyseessä on pieni työnantaja, yrittäjä ja jos alat viemään asioita oikeuteen, hankaloitat myös yrittäjän perhettä, ihmisiä hekin vain ovat. Ja heidän lapset lapsia siinä kuin lapset yleensäkin.

Riitauttamalla saatat kaataa koko yrityksen. Siinä ei mene vain sinun työpaikkasi vaan myös sen perheen elanto. Ja niiden yritysvelkojen jälkeen ... lapset siitä eniten aina kärsii.

Siis yhteys työnantajaan. Pyydä palkan maksupäivän vaihtoa siten, että se raha on sulla aina 5. pv mennessä. Työnataja laittaa siis maksuun sen palkan aina kuun viimeinen pv tai kuun ensimmäinen pv. Silloin se on sulla ajallaan tilillä.

Tottakai ensisijaisesti asioista pyritään sopimaan. Mutta on myös yrittäjän ongelma/riski saada palkkaraha kasaan, joko sopimalla muista maksuja eri eräpäiville tai säästämällä ne edellisestä tilityksestä.

Tiedän että verot, polttoaineet ym täytyy maksaa ajallaan, mutta palkoista ei kyllä parane nipistää.

Työsopimus samalla kun se velvoittaa työntekijää tekemään työn, se velvoittaa työnantajaa korvaamaan työn sovittuna aikana sovitulla määrällä.

t. kuljetusyrittäjän vaimo

Kyllä mä olen tehnyt asialle muutaKIN kuin valittanut täällä...

Ja mulla on viralliset palkkapäivät 2. ja 17.päivä joten kyllä ne tietää koska palkat pitää laittaa maksuun. Ei siinä auta selitellä sunnuntailla tai millään. Kun ne rahat ajoissa laittaa maksuun niin ne on ajallaan tilillä.

Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjän muija:
Ilmeisesti on niin, että palkanmaksupäivä on kuun 1. pv. Se oli sunnuntai. Yrittäjäsi laittaa maksun niin, että se lähtee hänen tililtään 1. pv, eli tulee sulle sitten pankkipäivien viiveellä.

Yrittäjän pitäisi tehdä toisin, eli palkka pitää laittaa maksuun etukäteen pankkipäiväviiveet huomioiden niin, että se on sulla tilillä 1. pv tai tässä tapauksessa 28 .2.

Ilmeisesti kuitenkin on niin, että yrittäjä itse saa palkkansa ja maksunsa vasta kuukauden viimeisenä päivänä. Jos on pieni yritys, tilillä ei ole liikkumavaraa, siellä ei siis välttämättä ole eutkäteen otettavaa ennenkuin kuun viimeinen pv, jolloin saa omat maksunsa sille palkanmaksutilille... Olinko sekava, ymmärsitkö?

Nyt pitäisi tehdä niin, että otat asian puheeksi HETI ja ENSIN työnantajaan! PYYDÄ, että palkka olisi tästä lähtien joka kuun 5 pv! tai siihen mennessä!

Kyseessä on pieni työnantaja, yrittäjä ja jos alat viemään asioita oikeuteen, hankaloitat myös yrittäjän perhettä, ihmisiä hekin vain ovat. Ja heidän lapset lapsia siinä kuin lapset yleensäkin.

Riitauttamalla saatat kaataa koko yrityksen. Siinä ei mene vain sinun työpaikkasi vaan myös sen perheen elanto. Ja niiden yritysvelkojen jälkeen ... lapset siitä eniten aina kärsii.

Siis yhteys työnantajaan. Pyydä palkan maksupäivän vaihtoa siten, että se raha on sulla aina 5. pv mennessä. Työnataja laittaa siis maksuun sen palkan aina kuun viimeinen pv tai kuun ensimmäinen pv. Silloin se on sulla ajallaan tilillä.

Puhut täysin asiaa. Mä ymmärtäisin sen maksun viivästymisen JOS siitä vois edes kertoa. Koska kyseessä on tosiaan pieni yritys niin pitäis olla aika helppoa kertoa mulle suoraan, että palkka tulee myöhässä?? Tehdään töitä tämän "palkanmaksajan" kanssa joka päivä, mutta hän ei ikinä sano mitään - ei kommentoi eikä mitään. Välttelee vaan aihetta.

Eniten mua nyppii tuo puhumattomuus ja se, että itse ovat palkkapäivät määrittäneet eivätkä kuitenkaan pysty niistä kiinni pitämään.

Yhteistyössä