mikä hätänä 8 kk vauvalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hei"

Vieras
Vauva on aina heräillyt useamman kerran yössä rinnalle, mutta aina rauhoittunut siihen heti. Nyt on noin viikon ajan, koko ajan enenevässä määrin, herännyt yöllä itkemään, eikä rauhoitu rinnalle, hyssyttelyyn, syliin eikä silittelyyn vaan itkee semmoista väsynyttä itkua. On oppinut äskettäin konttaamaan ja istumaan nousemisen ja ensimmäiset kaksi hammasta puhkesivat. Voisiko tuo kaikki tulla uniin? Tänäänkään ei nukkunut kuin yhdet pienet päiväunet vaikka normaalisti nukkuu kolmet. Vai voiko tuon ikäinen jo nähdä pahaa unta ja herätä siihen? Vai olisiko vauva kipeä jostakin?

Meillä on ollut rauhatonta aina kun on oppinut uusia taitoja. Nyt kuopus 6kk ei malttaisi nukahtaa, vaan nostelee peppua ja koittaa ryömiä vaikka on ihan väsynyt... Hampaiden puhkeamiseen on myös liittynyt itkuisuutta.

Niin kaksi hammasta tosiaan on puhjennut juuri alas. Korvatulehdusta ei ole koskaan ollut, mutta kerta,han se on ensimmäinenkin. Soittelen huomenna neuvolaan jos vaikka ottaisivat näytille.

Meillä siinä iässä alkoi liikkumisen lisääntyminen tulemaan yöuniin. Neiti lähti kävelemään 9kk 1vko vanhana ja silloin ne yö unet olivatkin levottomia. Neiti välillä jopa istui ja itki unissaan. Voi myös olla hampaiden aiheuttamaa levottomuutta, hampaiden tulon näkee pullottavista ikenistä. Neuvolassa puhuttiin asiasta ja siellä kerroottiin levottomuuden olevan erittäin yleistä siinä vaiheessa kun lapsi alkaa liikkumaan enemmän eli konttaus ja kävely yms. Maailmassa on sitten niin paljon eneämmän uusia asioita, mitä tulee vanhempien tiedostamatta lapsen eteen vuorokaudessa. Tsemppiä!!

Yöitkut voi liittyä myös eroahdistus/vierastusvaiheeseen. Minkälainen on päivällä? Jos on päivälläkin itkuinen niin ehkä tosiaan on jostain kipeä. Onko tullu uusia ruokia ruokavalioon?

Kolmet unet on aika paljon 8kk iläiselle, jotkut siirtyy 9kk iässä jo yksiin. Kaksilöa päiväunilla varmaan jatkossa pärjäisi niin unta riittäis paremmin yöllekin.

katso suuhun näkyykö valkoisia pilkkuja, onko hammas puhkeamassa läpi. Tai kuultaako hammas jo ikenen läpi? Se on kivuliasta nimenomaan makuuasennossa. Jos hammaskipua niin anna yöksi paracetamolia. Nestemäistä.

[QUOTE="hei";28801002]Nukkuu kyllä 12 tunnin yöunet kuitenkin, vaikka herääkin välillä syömään. Päiväunet on n.45 min mittaisia.[/QUOTE]

No mutta jos se herää tuon 12tunnin aikana tunnin välein itkemään niin eihän se nuku sitä 12 tuntia. Ihan oikeasti liika päivänukkuminen voi tehdä sen että uni on kevyttä yöllä jolloin herkemmin heräilee. En sano että teidän tilanteessa on siitä kuse, ihmetyttää vaan tarviiko noin iso tosiaan kolmet päikyt.

Meillä vaavi 9kk nukkuu kahdet päikkärit, itse olen ainakin huomannut, että mitä huonommin päivällä nukkuu niin sen levottomampi yö. Ootko päivällä kokeillut nukuttaa vaunuihin? Uudet opit meillä ainakin on aina valvottaneet, itse nyt patistaisin miestä hoitamaan oman osansa yöllä, meillä ainakin vauveli tahtoo heti tissille jos minä häntä yritän rauhoitella.

Syökö tarpeeksi kiinteitä? Kuulostaa, että sillä vois olla nälkä. Jos yöt lipittää maitoa, voi olla ettei kiinteitä saa tarpeeksi ja se johtaa sitten huonosti nukuttuihin öihin ja päikkäreihin. Yöimetyksiähän tuon ikäinen ei enää edes tarvitse, itse lopettaisin ne ensimmäisenä.

Yhteistyössä