Mikä h***etin mamuliiga trokaa koiria ympäri Suomea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TriplaIsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TriplaIsä

Aktiivinen jäsen
07.10.2008
12 280
4
36
Siis mitä helvettiä!?!

Keltaisessa pörssissä on tällaisia ilmoituksia myytävistä koirista. Ilmoitukset ovat eri puolilta Suomea mutta kaikissa on sama raflaava myyntiteksti:
"ne ovat eläinlääkäri tarkastaa ja kaikki heidän lääketieteelliset asiakirjat Ne ovat myös kotiin koulutettu ja rakkaus yritys lasten ja muiden kodin lemmikkieläimiä"

Huomatkaa varsinkin sivun alimmaiset ilmoitukset jotka on eilen lisätty aivan selvästi saman ilmoittajan toimesta.

Useissa ilmoituksissa on myös sama kuva. Aika halpojakin ovat.
Onkohan noita koiria edes olemassa vai onko nämä niitä "koira ei nyt täälä mutta maksa minu viisisata kuljetus"-tyyppisiä kusetuksia?
Eikö moiseen touhuun voi mitenkään puuttua?

Ollaan etsimässä meidän Maisalle kaveria mutta kaikki paikat ovat väärällään näitä mamujen piskejä. Maisan kaveriksi kelpaisi vaikka seropi (joita jotkut miksereiksi tai jopa hybrideiksi sanovat) mutta kaipa se on odoteltava että kasvattajalle tulee taas pentue portugalinpodengoja.

Eikös nuota tule virosta pentutehtailta. Samat myyjät ja laittavat vaan eri paikkakunnan ilmoituksiin. Tosiasiassa kun alat soittelemaan on numerot pois käytöstä suurin osa. Yksi saattaa vastata jostakin espoosta.

Pientä vai isoa koiraako olette vailla?

Mä odottelisin.

Esimerkiksi Apulassa on myös sellaisia ilmoituksia, jotka vaikuttavat ihan suomalaisilta. Niissä ei vaan sanota, missä koira sijaitsee ja kun otat tyyppiin sähköpostitse yhteyttä, niin saat huonolla suomella kirjoitettuja vastauksia ja tadaa, koira onkin ulkomailta.

Mulle yritettiin tuolla tyylillä tyrkyttää malamuuttia ulkomailta, olisivat kuulemma Helsinkiin tuoneet sen luovutusiässä. Jättivät vaan sanomatta sen, että mikäli oisin pennun sitten vienyt eläinlääkäriin, niin se olisi passitettu takaisin, kun kyseisestä maasta tulevien koirien pitäisi olla jonkun tietyn lääkityksen jälkeen tietty aika vielä kotimaassaan ennen kuin ne voidaan tuoda Suomeen. Nää kyllä olivat ihan kyseisen maan virallisesta kennelistä ja olisivat itse asiassa varmaan loppupeleissä tulleet suomalaisesta kennelistä hankittua malamuuttia kalliimmiksi.

Kesällä olisi tarkoitus meidän tyttösellä teettää pennut kaverin pienen koiran kanssa.
Niistä yksi ehkä tulee myyntiin, JOS hyvä tsägä käy.
En kans tiiä paljonko laittaisi hinnan sitten..

Itse olen maksanut 400e meidän pienestä pupesta. Ja ihan seropi on.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea löytyy;23298057:
Mä odottelisin.

Esimerkiksi Apulassa on myös sellaisia ilmoituksia, jotka vaikuttavat ihan suomalaisilta. Niissä ei vaan sanota, missä koira sijaitsee ja kun otat tyyppiin sähköpostitse yhteyttä, niin saat huonolla suomella kirjoitettuja vastauksia ja tadaa, koira onkin ulkomailta.

Mulle yritettiin tuolla tyylillä tyrkyttää malamuuttia ulkomailta, olisivat kuulemma Helsinkiin tuoneet sen luovutusiässä. Jättivät vaan sanomatta sen, että mikäli oisin pennun sitten vienyt eläinlääkäriin, niin se olisi passitettu takaisin, kun kyseisestä maasta tulevien koirien pitäisi olla jonkun tietyn lääkityksen jälkeen tietty aika vielä kotimaassaan ennen kuin ne voidaan tuoda Suomeen. Nää kyllä olivat ihan kyseisen maan virallisesta kennelistä ja olisivat itse asiassa varmaan loppupeleissä tulleet suomalaisesta kennelistä hankittua malamuuttia kalliimmiksi.

Rasistista suhtautumista maahanmuuttajakoiria kohtaan!

Joo, noita on kaupattu monta vuotta jo eri myynti-ja keskustelupalstoilla.
Bisnes on bisnestä ja tarjontaa on niin kauan kuin kysyntääkin. Ilmeisesti niille saa nyt oikein paperitkin ja eläinlääkärin tarkastukset. Hyvä niin ;)
Itse aattelin ottaa koiran naapurista tai hankkia vaikka serobin!

Joo, noita on kaupattu monta vuotta jo eri myynti-ja keskustelupalstoilla.
Bisnes on bisnestä ja tarjontaa on niin kauan kuin kysyntääkin. Ilmeisesti niille saa nyt oikein paperitkin ja eläinlääkärin tarkastukset. Hyvä niin ;)
Itse aattelin ottaa koiran naapurista tai hankkia vaikka serobin!
Jos koiran hinta on 150€ niin siihen ei varmalla kuulu rekiströinti, sirutus ja eläinlääkärin tarkastus. Sirun olemassaoloa ei tavan ostaja pysty varmistamaan ja paperit on väärennettävissä.
Toivottavasti olen väärässä.

Kyllä tämä internet maailma on ihmeellinen... jos tahdot lääkäriksi niin tutkinnon voit suorittaa netissä ja todistukset tulevat klikkaamalla. Jossakin vaiheessa usein vaan todistuksista tulee ongelmia kuulemani mukaan. Hassuintahan on että toiminta on ollut vuosia viranomaistenkin tiedossa ja aina se jatkuu...ja jos tahdot peruuttaa tutkintopaperisi esim. terveydellisistä syistä niin saat halvemmalla opettajanpaperit jos ARVAAT vaan kovistella ja vaatia. Vaikeuksia on tullut vain julkisesti arvosteleville yksityishenkilöille puhelinhäirintänä yms. joten itse en halua lääkäriksi ENÄÄ
Ööööö.... väärä ketju? :)

Voi jeesus sä oot ap tyhmä, näin niin kuin kauniisti sanottuna? Mahdatko tietää mitä mamu tarkoittaa? NUO ILMOITUKSET OVAT NS. ETIOPIALAISIA HUIJAUKSIA Koiria ei todellisuudessa ole olemassa, kuvat on otettu googlesta ja teksti käännetty google translatella. Kun vastaat moiseen ilmoitukseen, saat paluupostissa surullisen tarinan jonkun naisen kuolleesta miehestä ja siitä kuinka hän ei leskeksi jäätyään pysty huolehtimaan enää koirista. Sitten kerrotaan että koirat annetaan ilmaiseksi uusiin koteihin, mutta ainoina kuluina tulisi maksaa lentokustannukset. Jos maksat, et joko kuule myyjästä enää koskaan, tai sitten alkaa jatkuva eri tekosyiden varjolla tapahtuva rahan kuppaaminen. Ja kaikki nää vastaukset tulee olemaaan sillä google translatella käännettyjä. Noilla ilmoituksilla ei ole mitään tekemistä virolaisten pentutrokareiden ilmoitusten kanssa, ne tunnistaa yleensä myös yhtä helposti. Ja vielä vähemmän niillä on tekemistä mamujen kanssa, koska nuo huijarit ei ole koskaan suomea nähneetkään.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23299457:
Kiitos samoin :) Luitko muuten tuota avausviestiäni ollenkaan?

Luin kyllä? Luitko sä mun? Mitä tekemistä sun mielestä noilla huijareilla on mamujen kanssa? Se oli mun poinnti mutta typeryksellä meni sekin ohi. :D

Yhteistyössä