Mikä ehkäisy???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ananasbananas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ananasbananas

Vieras
Mä alan olee jo ihan hermoraunio tän asian takia.

Mulle ei sovi pillerit, ei yhdistelmät eikä minit. Kondomista saan kirvelyä ja kutinaa vaikka millekkään en oo allerginen. Ehkäsylaastariakin koitettiin, mutta eipä se mun normaalia elämää kestänyt. Neljä päivää oli maksimi mitä se pysyi. *huoh*
Hormonikierukka oli reilun kuukauden kokeilussa, ei sopinut sekään. Sain tulehduksen ja mun elimistö hylki sitä ja työnsi sitä pois.

Kuparikierukkaa lääkäri ei suositellut, koska muutenkin on runsaat ja kivuliaat menkat. Plus sitten vielä kun oli tuo hylkimisjuttu hormonikierukan kanssa.

Mä tein netissä semmosen testin (joo suuntaa antavahan se on mutta kuitenkin) ja sen mukaan ainoo mulle sopiva ehkäsy ois sterilisaatio. :o
Ja semmosta on turha edes harkita, lapsia on vasta kaks ja haaveissa on vielä lisääntyä. Eikä ikääkään oo kun 23-v.

Varmoihin päiviin en luota, ja kun kiertokin vaihtelee 26 päivästä 30. Eikä mieskään oikein oo innostunut noista varmoista päivistä. :/

Niitähän on olemassa jotain sellaisia kondomeja mitä lateksi allergikot käyttää. Oletteko niitä koettaneet? Taitavat vaan olla arvokkaampia (olikohan en valmistettu luonnonkumista tai jotain sinne päin).
Tai oletteko koittaneet kondomin kanssa käyttää liukastevoidetta jos se auttaisi?

Oletko koittanut polyuretaani kondomeja kun lateksi aika usein allergisoi. Aika paljon kalliimpia ne tosiaan on mutta itsella lateksi allergia ja polyuretaanit kayvat.

Tosin silti vaikka itsella testattu allergia testeissa lateksi niin oli pakko kokeilla jos ne lateksiset sopisi kuitenkin :D En suosittele, oli pikkasen kutinaa jalkeenpain.

Ne vaan maksaa ihan hirveesti verrattuna lateksi kumeihin 10-12 euroa 5 kpl.

Niin ja sitten on vielä noita naisten kondomeja, oletteko sellaista koettaneet? Sen väitetään käyvän sillon jos on lateksi allergia tai hormonaaliset ehkäisyt ei käy.

Ja sittenhän on niitä kaikenmaailman ehkäisypuikkoja ja vaahtoja sun muita, mutta ne taitaa olla jotain hormoonivalmisteita?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:25 kookosta kirjoitti:
Niitähän on olemassa jotain sellaisia kondomeja mitä lateksi allergikot käyttää. Oletteko niitä koettaneet? Taitavat vaan olla arvokkaampia (olikohan en valmistettu luonnonkumista tai jotain sinne päin).
Tai oletteko koittaneet kondomin kanssa käyttää liukastevoidetta jos se auttaisi?

Ollaan koitettu, ja samaa kirvelyä ja kutinaa. :( Liukastusvoiteitakin ollaan koitettu monenlaisia, ja jopa yks on ollut semmonen josta ei tuu mitään oireita, muut aiheuttaa samaa kun noi kortsut.

Ehkäsyrengasta en uskalla koittaakkaan, koska ne hormonit ei oo mulle sopinut, ja pelottaa että siitä tulee samanlaiset jutut mitä kortsuista.

Naisten kondomi ja lateksittomat tehty samasta materiaalista eli ei tarvi kuin yhta kokeilla... tosin ne naisten kondomit taitaa olla tosi arvokkaita kappale hinta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:29 vieras kirjoitti:
Mitenkäs se ehkäisyrengas? Tai koita vielä sitä laastaria eri kohtaan, ettei pääse hankautumaan vaatteiden mukana?

Laastari ei hangannut, mutta ei kestänyt saunomista ja uimahallia, vaikka lääkäri sanoi (ja ohjeissakin muistaakseni) sanottiin että ne ei estä laastarin käyttöä.

Ja noita vaahtoja ja puikkoja en taida uskaltaa edes koittaa, koska kortsut ja jotkut voiteetkin aiheuttaa niin voimakkaita reaktioita. :/

sterilaation lisäksi sopii varmaan selibaatti :laugh:

no ei saa nauraa vakavalle asialle. sori. mut taitaa ikävä kyllä olla teillä vaihtoehdot vähis.

itsellä myös kutinaa välillä kortsun jälkeen, mutta olen laittanut alapäähän heti rakastelun jälkeen niitä jotain kutinaa estäviä voiteta. (apteekista) en vaan tiedä saako jatkuvasti käyttää mut meillä ei niin hirveen useesti tarvikkaan :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:40 vieras kirjoitti:
sterilaation lisäksi sopii varmaan selibaatti :laugh:

no ei saa nauraa vakavalle asialle. sori. mut taitaa ikävä kyllä olla teillä vaihtoehdot vähis.

itsellä myös kutinaa välillä kortsun jälkeen, mutta olen laittanut alapäähän heti rakastelun jälkeen niitä jotain kutinaa estäviä voiteta. (apteekista) en vaan tiedä saako jatkuvasti käyttää mut meillä ei niin hirveen useesti tarvikkaan :/

Mä oon jo pohtinut sitäkin, että jos vaan alkais taas syödä pillereitä. Päänsäryn ja migreenin saa kuitenkin lääkkeillä pois, ja on onneks olemassa se yks sopiva liukkari. Ei kai se mieskään huomaa vaikka pakotan itteni sit sänkypuuhiin. (mulla siis pillereistä oireina h*elvetilliset päänsäryt ja migreenikohtaukset, kuivuus ja haluttomuus)

Varmat päivät ja "sisäänlaskemattomuus"! Siinä meidän konstit ja esikoista odotetaan - tosin suunniteltua; sitä ennen edelläkuvattua "ehkäisyä" onnistuneesti seitsemisen vuotta. Edellyttää tietysti sitä, että jos vauva sitten ilmoittaakin tulostaan, ei kyseessä ole mikään katastrofi vaan ennemminkin iloinen yllätys...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:41 anna kirjoitti:
kapseli käteen?????? mulle se sopii,mutta mikään mmuu ei sitten sovikkaan

Tätä lääkäri ei suositellut, koska ei ne hormonit oo muutenkaan sopinut. Plus sit, että ne kapselit saattaa (eli mun tuurilla ihan satavarmalla) aiheuttaa tiputtelua.

Jos kerran laastari on ainut mikä käy, niin miksi et lopeta saunaa ja uimista?!?!? Jos se on siis ainut syy miksi sitä et voi käyttää.
Tai sitten lopetat s*ksin.
Eli nyt puntariin s'ksi vs. sauna/uinti.

hei ja halloon nyt :headwall:

No yksi vaihtoehto tietysti voisi olla käyttää ovulaatio testejä "väärin". Sitä taitaa olla apteekissa myynnissä sellainen "kesto-testeri". Eli testailla ennen seksi puuhia onko ovulaatio käsillä ja luottaa sen jälkeen onneensa.

Vaikka aika hepponen "ehkäisy menetelmä" tuo on.
Mutta ei se kyllä hyvälle kuulosta armoton päänsärky ja muut lieveilmiötkään pillereistä :/

Täällä yks toinen ongelmainen :D . Nyt raskaana mutta mitä sen jälkeen :/
MIKÄÄN hormoniehkäisy ei sovi enkä niitä enää saakaan kun tuli ns neurologisia oireita.
Kuparikierukka pani vuotaan niin pahasti että se siitä.
Kumit kutiaa ja saa hiivan aikaseksi helpolla JA ne on niin pirun spontaanittomia ja hankalia että se jo kävi ehkäisystä kun ei huvittanut räplätä kumilla.
Sterilisaatio? Ei kiitos sillä pidän haaveena mahdollista kolmatta vielä joskus. Ja mies on niin nuori ettei sitä edes saisi.
Että näin :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:45 ananasbananas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:41 anna kirjoitti:
kapseli käteen?????? mulle se sopii,mutta mikään mmuu ei sitten sovikkaan

Tätä lääkäri ei suositellut, koska ei ne hormonit oo muutenkaan sopinut. Plus sit, että ne kapselit saattaa (eli mun tuurilla ihan satavarmalla) aiheuttaa tiputtelua.

Yritä nyt vielä sitä laastaria jos se muuten soveltui, tosin sehän on myöskin hormonilaastari??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:44 pinkeärouva kirjoitti:
Varmat päivät ja "sisäänlaskemattomuus"! Siinä meidän konstit ja esikoista odotetaan - tosin suunniteltua; sitä ennen edelläkuvattua "ehkäisyä" onnistuneesti seitsemisen vuotta. Edellyttää tietysti sitä, että jos vauva sitten ilmoittaakin tulostaan, ei kyseessä ole mikään katastrofi vaan ennemminkin iloinen yllätys...

Varmoja päiviä vois ehkä koittaa, mutta tohon keskeytettyyn en taida suostua. :p Eikä kyllä taitais mieskään...
Harmi vaan kun noi varmat päivät ei kuitenkaan oo aina ihan varmat.

Eipä meidän tilanteessa se vahinko ois silti mikään katastrofi, mutta mielellään sitä kolmatta yritettäis sit vasta muutaman vuoden päästä.

Molempia lapsia meillä on kyllä ihan tekemällä tehty, ensimmäistä reilu 6kk ja toista n.4kk, eli aikasempien kokemusten mukaan ne varmat päivät vois sittenkin olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

ehkäsyrinkula!

toiminut mulla tosi hyvin, helppo, ei tarvii muuta kun kuukautisviikolla muistaa ottaa pois ja viikon päästä uus sisään. ja siitä tulee sitä hormoonia todella paljon vähemmän vereen eli esim mä olen ihan paljon mutkattomampi ihminen nykyään kun pilleriaikaan (käytin 7 vuotta pilleireitä, tai ainakin mun mies sanoo niin.

eli sitä vaan sisään!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:46 vieraana kirjoitti:
Jos kerran laastari on ainut mikä käy, niin miksi et lopeta saunaa ja uimista?!?!? Jos se on siis ainut syy miksi sitä et voi käyttää.
Tai sitten lopetat s*ksin.
Eli nyt puntariin s'ksi vs. sauna/uinti.

hei ja halloon nyt :headwall:

Hei halloo itelles.

Mä en rupee yhden laastarin takia elämään jotenkin epänormaalisti.
Ja esim. saunominen on semmonen henkireikä niin mulle henk.kohtasesti kuin parisuhteellekkin, että en todellakaan oo valmis siitä luopumaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:54 nasa kirjoitti:
http://www.persona.info/fi/mikapersonaon.cfm

Miten ois tuommonen? käsittääkseni aika kallis, mutta kummiski vähän varmempi ku pelkät "varmat päivät"...

Tuolla luki, että sitä ei enää myydä Suomessa. :(

"Persona ehkäisymonitoria ei ole enää saatavilla Suomen markkinoilla. Monitorin nykyisille käyttäjille testitikkuja on saatavilla kaikista hyvinvarustetuista apteekeista."

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:54 nasa kirjoitti:
http://www.persona.info/fi/mikapersonaon.cfm

Miten ois tuommonen? käsittääkseni aika kallis, mutta kummiski vähän varmempi ku pelkät "varmat päivät"...
Paitsi tuolla sanotaan ettei tuota vehjettä ole enää saatavilla Suomen markkinoilla :(
Tietty jos jostain ulkomailta tilaisi, testiliuskoja kun kuitenkin pitäisi olla saatavilla.

Jatkan vielä

http://www.blushingbuyer.co.uk/product/productlist.aspx?page=1&man=persona&gclid=CIGvx5-CkIwCFSXlXgodMVjG8g

Eikös tuo ole ihan sama vehje mitä ei enää Suomessa myyty? Jos tuolta saisi tilattua sen?

Yhteistyössä