Mikä ehkäisy helppo ja luotettava kun "mikään" ei sovi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoh

Vieras
Pillereistä ja hormonikierukasta saan migreenin,olen ollut sairaalassakin 5 päivää kestävien kohtausten takia.
Kumia ei kukaan jaksa ja ovat kalliitakin.
Minusta moni ehkäisy vaikuttaa hankalalta,esim ehkäisyrengas ja erilaiset vaahdot. Saa korjata ennakkoluulojani! Nyt yritämme lasta mutta sen jälkeen tarvitaan jotain. Minulla on aina alkanut kuukautiset pari kuukautta synnytyksen jälkeen ja tulen aika helposti raskaaksi.

Sterilisaatioon menen heti kun on ikää tarpeeksi. Mutta sekään ei auta runsaisiin kuukautisiin.

no eipä taida sit jäädä vaihtoehtoi ku sterilisaatio joko sulle tai miehelle.mulla ainaki menkat pieneni..en sit tiä johtuko sterilisaatiosta vai mistä..

Kuparikierukkaa ei kandee ottaa jos runsaat menkat :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
no eipä taida sit jäädä vaihtoehtoi ku sterilisaatio joko sulle tai miehelle.mulla ainaki menkat pieneni..en sit tiä johtuko sterilisaatiosta vai mistä..

Siihen on kuulemma lääkkeitä. Itselläni vuoto on Niagaran luokkaa, mutta kyllä sen kestää, kun hemoglobiini on korkea ja "tilikautiset" kuukautisten sijasta. Kuukupilla pärjää, jos fysiikka muuten kestää.

Mullekaan mikään hormonaalinen ehkäisy ei tunnu sopivan... migreeni siitä seuraa. Muutoin samankaltainen, synnytyksestä 2kk kuukautiset alkaa ja helposti raskaudun. Ja kuparikierukkaan päädyin vuodon runsaudesta huolimatta kun lääkäri samalla kirjoitti vuotoa vähentävän lääkityksen. Vuosi on mennyt ihan hyvin, ainut että on pitänyt huolehtia että on vaan aina sitten lääkkeitä vuotoaikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Siihen on kuulemma lääkkeitä. Itselläni vuoto on Niagaran luokkaa, mutta kyllä sen kestää, kun hemoglobiini on korkea ja "tilikautiset" kuukautisten sijasta. Kuukupilla pärjää, jos fysiikka muuten kestää.

Okei..mulle ei sopinut muu ehkäisy enää ku sterilisaatio.mitään mis vähänki jotain hormonia ni lekuri ei määränny.siks ei kuparikierukkaa ku allerginen kuparille..

Miehellä ei ole ikää eikä tarpeeksi lapsia. Minulla on lapsia mutta ei ikää,menen kyllä yksityiselle sitten kun on aika. Tehdäänköhän vielä sterilisaatio synnytyksen jälkeen heti?

Okei..mulle ei sopinut muu ehkäisy enää ku sterilisaatio.mitään mis vähänki jotain hormonia ni lekuri ei määränny.siks ei kuparikierukkaa ku allerginen kuparille..

Voiko kupariallergia tipauttaa tukkaa päästä? Tuli mieleeni... kävin eilen ihotautilääkärillä hiustenlähdön ja päänahan ongelmien vuoksi, eikä oikeastaan mitään syytä löytynyt. Viimeisen kolmen, neljän vuoden aikana 2/3 hiuksistani on kadonnut... kierukka on ollut *laskee sormilla,,,* reilut kolme vuotta...

ei mullekaan sovi hormonaaliset eikä kumi kiinnosta. Päädyin kuparikierukkaan. Menkat runsaahkot jo ennestään, mutta nyt kuukausien myötä ovat tasaantuneet kierukasta huolimatta ja pärjään hyvin. Seuraava askel on varmaan sitten miehen nipsnaps.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Voiko kupariallergia tipauttaa tukkaa päästä? Tuli mieleeni... kävin eilen ihotautilääkärillä hiustenlähdön ja päänahan ongelmien vuoksi, eikä oikeastaan mitään syytä löytynyt. Viimeisen kolmen, neljän vuoden aikana 2/3 hiuksistani on kadonnut... kierukka on ollut *laskee sormilla,,,* reilut kolme vuotta...

en osaa sanoa..kandee kysästä lekurista tai katsoo netistä jos löytys tietoa..

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Onko sen ehkäisyn todella oltava helppo? Eikö riitä että toimii ja sopii?

Ei ole oltava helppo,tai miten sen helpon määrittelee. Minusta esim vaahto joka tungetaan emättimeen ja on odotettava kellon kanssa 20 minuuttia että saa ryhtyä hommiin on suht hankalaa. Meillä kun usein käy niin että hommat ovat alkamassa ja hups joku huutaa huoneessaan.

Yhteistyössä