Mikä avusksi herjaamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhuhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhuhuh

Vieras
Osaisiko joku neuvoja, miten käsitellä ex-miehen (lasteni isän) nykyisen vaimon jatkuvat herjaavat sähköpostit ym? Mitta alkaa olla täysi, kyseinen henkilo aloitti elämäämme puuttumisen, haukkumisen sähköpostein ja viestein n. vuosi sitten. Lapseni, kotini ja elämäni olen aina pyrkinyt hoitamaan moitteetta, mutta sekös ilmeisesti ärsyttääkin.
Lapset ovat asuneet vuoroviikoin isän ja äidin luona, mutta tämä on rassannut ennenkaikkea lapsia, joiden mukaan miehen nykyinen vaimo on jatkuvasti heille ilkeä, ja usein olen joutunut itkun kanssa lapset sinne laittamaan. Viimeinen niitti oli, kun tänään koulun joulujuhlan, jossa olimme lasteni kanssa, jälkeen nainen juoksi meidät kiinni, haukkui minut lasteni kuullen paskiaiseksi, lehmäksi ym. Totesin että lopettaa moisen kielenkäytön heti, joputuivathan lapset sitä kuuntelemaan, vaan ei. Monttu auki kävelin pois, eikö tuolle oikeasti voi mitään??

Tee tuo ja mainitse, että jatkossa nauhoitat naisen puhelut ja lähetät sähköpostiviestit suoraan asemalle.
Oletko muuten kysynyt koskaan ihan ystävällisesti naiselta, miksi hän käyttäytyy sinua kohtaan noin?

Ja mikä toi sun ex-mies joka sallii tuollasen vaimoltaan?? Kamala nainen...

Exälle olen asiasta muutaman kerran maininnut, on todennut vain että "se nyt on välillä sellainen, ei siitä kannata välittää". Vaikea olla välittämättä, varsinkin kun tekstia tulee jo lasten edessä. Itsellä on aina ollut se kanta, että yhtäkään ihmistä, enkä etenkään lasten isää lapsille hauku, sellainen satuttaa eniten lasta joka rakastaa kumpaakin vanhempaa. Tuli nyt kuitenkin sellainen fiilis, että kuinkahan paljon minua siellä sitten lapsillenikin haukutaan.. :(

En tiedä mikä pohjimmiltaan naista rassaa, yhteiset vuoteni hänen miehensä kanssa, mustasukkaisuus vai mikä, eipä kerro. naisella on lähes samanikäiset lapset ja samat asumisjärjestelyt kuin meillä, ja hän on mm. haukkunut kasvatustapojani (jotka ovat erilaiset kuin hänen) vaatteita joita lapsilleni ostan, vikaa taitaa olla lähes kaikessa mitä teen.

Mietin tuota lähestymiskieltoa, ja onko lastensuojelusta apua tällaisessa tapauksessa? Oma sietokyky alkaa olla todella täysi. Jokseenkin vain en jaksa uskoa tähän yhteiskuntaan, pelkään että jos jostain apua pyydän, en sitä kuitenkaan saa. Mutta mitäänhän ei saa jos ei pyydä. :D
Mielelläni ottaisin lapset koonaan itselleni, pahalta tuntuu laittaa lapset jouluksi sen ihmisen kotiin. :(

Poliisi. :) Kaikki sähköpostit ym. talteen vaan ja poliisin juttusille. Siellä saa tehtyä rikosilmoituksen, ja mahdollisesti lähestymiskiellonkin. Lähestymiskiellon voi hakea myös käräjäoikeudelta. Jos tuntuu, että lapsilla on siellä paha olla, niin lastenvalvojaan yhteyttä vaan. :) Kyllä tollaset ämmät kuriin saadaan.

[QUOTE="huhhuh";22731716]Exälle olen asiasta muutaman kerran maininnut, on todennut vain että "se nyt on välillä sellainen, ei siitä kannata välittää". Vaikea olla välittämättä, varsinkin kun tekstia tulee jo lasten edessä. Itsellä on aina ollut se kanta, että yhtäkään ihmistä, enkä etenkään lasten isää lapsille hauku, sellainen satuttaa eniten lasta joka rakastaa kumpaakin vanhempaa. Tuli nyt kuitenkin sellainen fiilis, että kuinkahan paljon minua siellä sitten lapsillenikin haukutaan.. :(

En tiedä mikä pohjimmiltaan naista rassaa, yhteiset vuoteni hänen miehensä kanssa, mustasukkaisuus vai mikä, eipä kerro. naisella on lähes samanikäiset lapset ja samat asumisjärjestelyt kuin meillä, ja hän on mm. haukkunut kasvatustapojani (jotka ovat erilaiset kuin hänen) vaatteita joita lapsilleni ostan, vikaa taitaa olla lähes kaikessa mitä teen.

Mietin tuota lähestymiskieltoa, ja onko lastensuojelusta apua tällaisessa tapauksessa? Oma sietokyky alkaa olla todella täysi. Jokseenkin vain en jaksa uskoa tähän yhteiskuntaan, pelkään että jos jostain apua pyydän, en sitä kuitenkaan saa. Mutta mitäänhän ei saa jos ei pyydä. :D
Mielelläni ottaisin lapset koonaan itselleni, pahalta tuntuu laittaa lapset jouluksi sen ihmisen kotiin. :([/QUOTE]

Hae yksinhuoltajuutta. Säilytä herjaavat viestit todisteina, oikeus katsoo varmasti asiat sinun hyväsesi.

Yhteistyössä