Mikä avuksi kun pikkumies pissailee pöntön ohi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pissapojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pissapojan äiti

Vieras
Meidän poika harjoittelee itsenäistä vessassa käymistä ja ihan ymmärrettävästi pissaa roiskuu välillä pöntön ohi. Poika käy vessassa itsekseen, eikä enää kummemmin vessahädästä ilmoittele, joten en aina tiedä että on pissalla käyny enkä siis pääse heti siivoamaan jälkiä. Haju on melkoinen vaikka putsaan veskiä monta kertaa päivässä. Mikä avuksi hajuhaittaan?

Ei siihen oikein muu taida auttaa kuin se peseminen tai sit se että opetat pojan pissaamaan istualtaan. Onhan niitä huoneenraikastajia mutta en sit tiedä miten ne sen hajun peittää vai haiseeko sit se vaan yhdessä pissan kanssa. :snotty:

Kiitos vinkeistä! En vaan viitsisi enää opettaa poikaa siirtymään pissimään istualtaan, kun osaa jo hienosti seisaaltaankin kuin isot pojat. Ei kai auta, kun yrittää aina rynnätä veskiin kun poika on käynyt. Ärsyttää vaan kun kylppärin lattia on sitten koko ajan vähän märkä kun lattiaa pitää pestä.

Minusta on aina ollut täysin käsittämätön tuo ajatus, että"isot pojat pissaa seisaaltaan". Totta kai pojat pissaa seisaaltaan, jos hätä yllättää luontoretkellä, mutta sisävessassa niin pienet kuin isotkin miehet voivat kyllä pissata istualtaan! Esimerkiksi kun opiskeluaikanani olin kesällä hotellissa siivoamassa, olisi mieli tehnyt laittaa jokaiseen vessaan lappu "Seisaaltaan pissaaminen kielletty", sillä niin monesti oli osunut ohi. Onneksi meillä kotona niin pienemmät kuin isommatkin osaavat istua pöntöllä - pissiessäänkin.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko paljon perheitä joissa pikkupojat pissaa istualtaan? Vai onko tämä minun ongelmani seisaaltaan ohi pissailevasta pojasta ihan ainoa laatuaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Minusta on aina ollut täysin käsittämätön tuo ajatus, että"isot pojat pissaa seisaaltaan". Totta kai pojat pissaa seisaaltaan, jos hätä yllättää luontoretkellä, mutta sisävessassa niin pienet kuin isotkin miehet voivat kyllä pissata istualtaan! Esimerkiksi kun opiskeluaikanani olin kesällä hotellissa siivoamassa, olisi mieli tehnyt laittaa jokaiseen vessaan lappu "Seisaaltaan pissaaminen kielletty", sillä niin monesti oli osunut ohi. Onneksi meillä kotona niin pienemmät kuin isommatkin osaavat istua pöntöllä - pissiessäänkin.

Samma här. Ja pysyy vessa siistinä.

Meillä oli pojalla kans harjoitteluvaihe, että seisten piti pissiä, mutta kun sitä pissaa oli joka paikassa sanoin että joko istut tai siivoat itse, istuu mieluummin :whistle:
Kesällä voi sitten pihalla seisten pissiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja pissapojan äiti :
Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko paljon perheitä joissa pikkupojat pissaa istualtaan? Vai onko tämä minun ongelmani seisaaltaan ohi pissailevasta pojasta ihan ainoa laatuaan?

Jännä juttu. Meillä ensimmäiset lapset olivat tyttöjä, ja isäntä pissaa aina istualtaan. Ensimmäinen poikamme silti aivan itsekseen oppi seisaaltaan pissimisen. Eli se on ihan myötäsyntyistä. Ei sitä pidä pojilta kieltää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkupoikien äiti:

Jännä juttu. Meillä ensimmäiset lapset olivat tyttöjä, ja isäntä pissaa aina istualtaan. Ensimmäinen poikamme silti aivan itsekseen oppi seisaaltaan pissimisen. Eli se on ihan myötäsyntyistä. Ei sitä pidä pojilta kieltää!!!

No ei meille sellasta sit pääse syntyyn kun mies pissii istualtaan :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkupoikien äiti:

Ei meilläkään seisaaltaan pissaamista kielletä, mutta ohi pissaaminen kielletään :xmas: . Kun poika käy oma-aloitteisesti vessassa, hän menee potalle. Kun äiti auttaa, saa pissiä seisaaltaan pönttöön (ylettyy vaan korokkeen kanssa).

Meillä pissaa mielummin seisaaltaan. Poika menee aina istualtaan pissaamisen jälkeen heti uudestaan pissalle, ku pissa ei kuulemma tuu kaikki ku istuu. Seisaltaan pissaamisessa ei oo samaa "ongelmaa". Nykyään pissaa lähes aina seisaaltaan.

No kyllä se mielstäni on osaamista, kun pääsääntöisesti pissa menee pönttöön ja lapsi käy itsenäisesti pissalla ja pärjää ilman vaippaa. Lapset harjoittelee kaikenlaisia taitoja, kuten syömistä ja kävelemistä jne. Alkuun sattuu vahinkoja kaikille vaikka osaakin jo taidon aika hyvin. Tylsää saivartelua! Minusta olisi kurja todeta pojalle, että on pissattava istualteen kun ei "osaa" seisaaltaan, kun ensin tarrataulun avulla harjoiteltu kuukausia vaipasta eroon pääsemistä.

Yhteistyössä