Mikä avuksi kun on näin ruma iho?? sis. linkin kuvaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruma

Vieras
mulla on ollu selässä näppylöitä varmaan aina murrosiästä lähtien. nyt kuitenkin ikää jo 36v. vanhoja arpia myös näkyy ja ne ei vaalene ikinä... niskan seudulla on ehkä jotain ihottumaakin kun on tuollaista syheröä ja joskus kutiaakin... mikä avuksi? hävettää käydä uimahallissa tai esim hierojalla ja monta nättiä paitaakin jää kauppaan kun ei voi selkää paljastaa :(
naamassakin mulla on joskus finnejä ja muita näppylöitä...

Aijaa.com - 11644846

Oletko kokeillut e-pillereitä (diane nova, yasminkin auttaa monella)? Mulla oli joskus myös selkä ja naama tosi huonona. Sitten jostain mystisestä syystä selkä parani, mutta naama ei. Naamaan söin sitten antibiootteja, jotka ei auttaneet. Sen jälkeen söin semmosen myrkkykuurin (en muista nimeä), jolla oli tosi kamalat sivuvaikutukset, mutta lähti kyllä näpytkin. Sittemmin naama on taas pikku hiljaa mennyt huonompaan, mutta paljon paljon parempi kuitenkin kuin aikaisemmin. Nyt syön yasmineja, pitävät tilanteen hyvänä.
Monilla auttaa myös ruokavalion muutos; kaikki vaalea vilja ja sokeri pois. Myös maitotuotteiden pois jättö voi auttaa. Tai sitten ei. Itse en ole ruokavaliolla saanut parannusta aikaan, vaikka olin pitkään VHH:lla. Kokeilemisen arvoista silti.

Jos on ehkäsyn tarvetta niin diane nova pillerit. Muutoin ehkäpä ihotautilääkäri osaisi auttaa, ab- kuuri tms. Paikkallisvoiteet on selässä vähän ongelmallisia kun niitä on vaikea ite levittää.

kiitos vastauksista. Pillereitä ei ole käytössä mutta ehkäisyn tarvetta toki on. en vaan ole uskaltautunut pillereitä hakemaan. joskus niitä söin mut halut meni. en kyllä enää jaksa muistaa oliko iho silloin parempi. Juon maitoa (rasvatonta) tosi paljon, jopa 1,5-2 litraa päivässä. pitäis ehkä yrittää vähentää, saattais pari kiloakin karista :D Vaaleita viljoja en juurikaan käytä, makeisia kyllä menee... mutta mikähän se voide on??

Hyviä ohjeita jo saitkin, mutta pakko vielä kysyä pidätkö millaisia paitoja päälläsi? Jotenkin näyttää, ettei ihosi pääse hengittämään tarpeeksi? Ja hierotko sitä saippuoilla? Niin, että sun ihosi jotenkin ärtyisi? Niskan kohdalla on sen näköistä punoitusta kuin raapisit siitä kohtaa ?

Käy ihotautilääkärillä.

kokeile viljatonta ruokavaliota, tai sitten maidotonta. Edes muutama viikko alkuun..
rasvoilla ja lääkkeillähän koetetaan poistaa oire, eikä suinkaan oireen aiheuttajaa :-)

[QUOTE="vieras";27919458]Hyviä ohjeita jo saitkin, mutta pakko vielä kysyä pidätkö millaisia paitoja päälläsi? Jotenkin näyttää, ettei ihosi pääse hengittämään tarpeeksi? Ja hierotko sitä saippuoilla? Niin, että sun ihosi jotenkin ärtyisi? Niskan kohdalla on sen näköistä punoitusta kuin raapisit siitä kohtaa ?

Käy ihotautilääkärillä.[/QUOTE]

käytän normaalista puuvillaisia trikoopaitoja, liikuntajutuissa teknisiä vaatteita. voi olla että työtakki ärsyttää niskan alueen ihoa, vaikkakin käytän alla trikoopaitaa... niskan ihoa en kyllä raavi enkä juuri saippuoikaan, joskus pesen kasvojen pesuaineella... ehkäpä pitäisi harkita sitä ihotautilääkäriä..

mulla on ollu selässä näppylöitä varmaan aina murrosiästä lähtien. nyt kuitenkin ikää jo 36v. vanhoja arpia myös näkyy ja ne ei vaalene ikinä... niskan seudulla on ehkä jotain ihottumaakin kun on tuollaista syheröä ja joskus kutiaakin... mikä avuksi? hävettää käydä uimahallissa tai esim hierojalla ja monta nättiä paitaakin jää kauppaan kun ei voi selkää paljastaa :(
naamassakin mulla on joskus finnejä ja muita näppylöitä...

Aijaa.com - 11644846

Vaihda ruokavaliota.

Oletko kokeillut e-pillereitä (diane nova, yasminkin auttaa monella)? Mulla oli joskus myös selkä ja naama tosi huonona. Sitten jostain mystisestä syystä selkä parani, mutta naama ei. Naamaan söin sitten antibiootteja, jotka ei auttaneet. Sen jälkeen söin semmosen myrkkykuurin (en muista nimeä), jolla oli tosi kamalat sivuvaikutukset, mutta lähti kyllä näpytkin. Sittemmin naama on taas pikku hiljaa mennyt huonompaan, mutta paljon paljon parempi kuitenkin kuin aikaisemmin. Nyt syön yasmineja, pitävät tilanteen hyvänä.
Monilla auttaa myös ruokavalion muutos; kaikki vaalea vilja ja sokeri pois. Myös maitotuotteiden pois jättö voi auttaa. Tai sitten ei. Itse en ole ruokavaliolla saanut parannusta aikaan, vaikka olin pitkään VHH:lla. Kokeilemisen arvoista silti.

Ei ylimääräisiä hormoneja. Ei pillereitä.

Yhteistyössä