MIKÄ AVUKSI kiukuttele 1vee?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermonsa menettänyt!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermonsa menettänyt!

Vieras
Nyt kaipaan kipeästi apua,ensimmäinen lapsi ja hermo meinaa mennä.
Poika reilu yksi vuotias ja kiukuttelee koko aika,mikään ei ole hyvin.Itkee,huutaa,potkii,puree,kun yrittää ottaa syliin rimpuilee pois.Välillä on ihan hiljaa ja kiltisti mutta paljon kyllä kiukuttelee.

Onko tää tästä iästä johtuvaa?Miten sitä vois edes vähän lieventää,itsellä kun meinaa mennä hermo kun ei mitään saa tehtyä.

Tutti on ollut käytössä pitkän aikaa vain yöllä mutta nyt olen joutunut lipsua niin että annan sen päivälläkin.Minä kun ajattelin ottaa tutin pois kohta kokonaan,mutta jos tätä menoa jatkuu niin en kyllä jaksa.

sama täällä. tyttö pian 11 kk, rimpuilee, kiukuttelee usein, vaikka oon tytön kanssa kokoajan (hoitovapaalla) että saa kyllä huomiota.tutti meillä käytössä myös

meil tyttö nukkuu 2 päikkärit ja hyvä syömään, ettei tuo edellisen kommentti täsmää

Meillä tytöllä alkoi kiukuttelu ja raivoaminen tuossa 11kk iässä ja jatkuu edelleen, vaan hiukan pahempana (täyttää kohta 2v.) Ihan normaalia.

Meillä siis rimpuilee, huutaa, potkii ja sätkii kun sillä tuulella on. Toisina päivinä ja hyväntuulisena on kuin aurinko!

Tuosta tutista, sen otto on ainakin minulla onnistunut parhaiten juuri vähän jälkeen vuoden iän. Kaks vuotiaana ne jo tajuaa paljon paremmin sen päälle ja sitten on paljon vaikeampaa.

Luulen että lapsesi kiukuttelu on aivan muusta kuin tutista. Ota se pois myös yöltä, niin näät kiukutteliko hän sitä.

Toiseksi, minä tein kolmannen kohdalla sen virheen, että juuri tuossa iässä en jaksanut sitä kiukuttelua ja annoin tosi paljon periksi. Hän on nyt välillä sellainen pirttihirmu. Vanhempien lasten kohdalla ei ole ollut mitään sellaista, kun silloin jaksoin paljon enemmän sanoa, että nyt tehdään niin kuin äiti sanoo, eikä niin kuin lapsi sanoo. Se kyllä vaatii voimia nyt, mutta voimia kysytään kolmivuotiaana paljon enemmän jos nyt en jaksa seistä jämeränä kiukkupuuskien keskellä. Voimia sinne! :hug:

Meillä tyttö reilun 1v.4kk. Ei ole koskaan syönyt tuttia. Nukkuu läpi yön 12h ja yhdet tai kahdet tunnin mittaiset päikkärit.

Kiukunpuuskiin ei auta muu kuin tiukkana pysyminen. Periksi ei anneta ja säännöistä ei lipsuta. Käytän lasten omaa systeemiä jos ihan mahdottomaksi menee eli "korvatulppamenetelmää". Ei se kauan jaksa huutaa kun ensin kerron mitä ja miksi ja sitten en lotkauta korvaani jos edelleen vinkuu tahtoaan läpi. On alkanut tosi nopeesti oppimaan, että ei se äiti (eikä isäkään) anna periksi vaikka miten vääntäis vastaan eikä enää kiukuttele niin paljon. Toki kiukuttelee edelleen mutta nyt ei enää mene hermot.

Miusta täekeintä on tehdä rauhallisesti säännöt selviksi ja pysyä niissä tiukasti. Meillä myös rangaistukset jo käytössä ja toimii hyvin. Esim. jos nousee seisomaan syöttötuolissa joutuu pois pöydästä. Pari päivää sain nostella muksua pois pöydästä, torua ja selittää että näin käy aina kun nousee seisomaan mutta nyt ei enää seiso ellei sitten halua pois pöydässtä. :D

Syli on myös aina avoinna vaikka tunteet olisi pinnassa. Yritän myös selittää että "jaaha, nyt sinua kiukuttaa kun... se on ok mutta silti ei saa purra tms." Näin meillä... Mutta kaikki tyylillään. :)

Yhteistyössä