Mikä avuks ku taapero ei osaa yhtään leikkiä itsekseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tyttö 1,5v on ihan mahdoton... Oon aina joutunu leikkiä hänen kanssa, kun ei osaa yhtään touhuta itsekseen. hyvin vähän aikaa, joku 10min voi olla hiljaista ja touhuaa jotain, mut ei yleensä näinkään kauan mee ennnenku tulee repimään mua lahkeesta ja itkee.
on kokoajan kiinni kotonakin mussa, en saa tehtyä kunnolla kotihommia tai hetkeä istua ku tyttö suuttuu :/

Miksi pitäisi osata leikkiä itsekseen? Leikitkö sinä itseksesi? :saint:

Tuon ikäisellä on lyhyt henkinen napanuora, mutta toisaalta tuon ikäinen pysyy suht helposti tyytyväisenäkin. Kotihommien ohessa voi muksulle jutella tai ottaa mukaan hommiin tai vaikka tökätä metrin voipaperia ruttailtavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
tuohan on normaali kehitysvaihe. lukaseppa jokin kasvatusopas. otat lapsen kotihommiin mukaan. ja leikit sen kanssa. se on sun homma lapsen äitinä.

mä kyllä otankin kotihommiin mukaan, tai yritän... mut esim pyykin ripustamisessa heittää vaan vaatteita lattialle ja kirkuu ku en ota syliin.

lapsi haluaa olla sinun lähelläsi, meillä poika oli samanlainen tuon ikäisenä. Otin hänet mukaan kotihommiin ja tehtiin yhdessä kaikkea. 2v alkoi asia muuttua, kun kerhossa oppi leikkimään muiden lasten kanssa eikä huolinut mua enää mukaan ;)

Ei meidänkään 2,5 vee poika vieläkään yksikseen leiki, enkä ole edes ajatellut että pitäisi, ne on niin pieniä vielä tommoset taaperoiset :) Tää aika menee niin pian ohi, yritetään nauttia siitä, eikä "itsenäistää" liian aikaisin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
tuohan on normaali kehitysvaihe. lukaseppa jokin kasvatusopas. otat lapsen kotihommiin mukaan. ja leikit sen kanssa. se on sun homma lapsen äitinä.

mä kyllä otankin kotihommiin mukaan, tai yritän... mut esim pyykin ripustamisessa heittää vaan vaatteita lattialle ja kirkuu ku en ota syliin.

hän on vielä PIENI. sun oma asenne hommien tekemisessä ratkaisee. penelope leachillä on hyvä lapsi-kirja, selailen vieläkin sitä joskus.

meijän tyttö vuos ja 4kk leikkii joskus hetken yksinään,kun istun ite lattialla tekemättä mitään,eli kun on leikitty yhdessä jotain niin saattaa lähtee hakeen jotain muuta lelua ja jääkin sinne leikkiin yksinään,mutta jos nousen lattialta ja meen tekeen jotain on muksu alta viiden minuutin puntissa kiinni, että eipä tuon ikäiset kai vielä hirveesti yksinään leiki, meillä on mukana kaikissa muissa koti hommissa paitsi tiskien laitossa koneeseen (kone on väärin asennettu joten saattaisi kaataa sen päälleen) joten sillon koitan keksiä jotain uutta ja mielenkiintoista tekemistä keittiössä,kuten esim. tuo metri voipaperia kuulosti, sitä taidan koittaa ensi kerralla :) yleensä pyykkiä laitetaan yhdessä koneeseen ja kuivumaan tai sitten neiti leikkii shampoo pulloilla sen aikaa :D

oonki aika kokematon näissä. tää esikoinen.

pistää vaan silmään ku kaveri aina kehuu kuinka hänen 1v leikkii yksin, menee ite nukkumaan jne jne...

kai tää mun typy on vaan äitin perään:)

Kyllä lapsen olisi hyvä opetella leikkimään itsekseen. Kehittää mielikuvitusta ja itsetuntoa. Meidän poika on osannut hyvin leikkiä itsekseen, mutta nyt viime aikoina on ruvennut kädestä repimään mukaan leikkiin. Ja meillä siis poika 1,5 v. Mä pistin sitten imurin tohon viereen lattialle ja hyvin on viihtynyt itsekseen touhuten imurin kanssa. :D

pistää vaan silmään ku kaveri aina kehuu kuinka hänen 1v leikkii yksin, menee ite nukkumaan jne jne...

Kuulostaa aika erikoiselta jos 1-vee leikkii ja menee ite nukkumaan! Taitaa hiukkasen liioitella se sun kaveri...

Alkuperäinen kirjoittaja .......:

Kuulostaa aika erikoiselta jos 1-vee leikkii ja menee ite nukkumaan! Taitaa hiukkasen liioitella se sun kaveri...

Pesee itse hampaansa ja nousee pinnikseen, huikkaa vaan hyvät yöt mennessään. :laugh:

kaverillasi taitaa olla todellisuudentaju hämärtynyt tai jos hän puhuu totta niin on aihetta kohta lastensuojeluun.
Kaverisi on kateellinen luonne ja kehuu olemattomilla.
Älä missään nimessä lähde mukaan noihin vertailukuvioihin.
Itse en jaksaisi olla tekemisissä kaveriin joka vertailee ja kehuskelee tuollaisilla tyhmillä jutuilla.

no ehkä juu.. :/ jotain pätemisen tarvetta vissii

Sen verran lohdutuksen sanaa, että meidän 3-vuotias ei osaa tahi halua, miten tulkita, leikkiä itsekseen 5 minuuttia pidempään. Pitäis opusten mukaan osata, mutta ei onnistu. Mussa on kiinni koko ajan ja vaikka mitä kaikkea on pienestä konttaajasta lähtien kokeiltu, ei vaan ole "oppinut" tuota. Nyt jo pelottaa, kun tosiaa kirjoissa sanotaan, että joku tärkeä juttu jää kehittymättä, jos ei opi leikkimääni itsekseen. Mutta milläs helvetillä pakotat. Anteeksi ruma sana.

Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:

Pesee itse hampaansa ja nousee pinnikseen, huikkaa vaan hyvät yöt mennessään. :laugh:

ei se lapsi pinniksessä nuku, ku omassa lastensängyssä.
NIINKI ISO TYTTÖ KATO JO.....

:O juu, älä vertaa kaveriisi

Yhteistyössä