Mikä auttaa mahan turvotukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pallomaha"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ruokavalion muutos yleensä auttaa ellei ole sairauksia..siitä varmaan lähtisin..vähähiilihydraattinenr uokavalio on ainakin sellainen jossa ihmiset eivät turvotu mahasta

Mä oon koettanut saada tolkkua, että mitkä ruoat turvottaa, mutta en oo onnistunut. Tuntuu, että välillä ihan mikä vaan. Mutta välillä sitten taas ei turvota. ?

Kiusallinen vaiva!
Muuten oon hoikka, mutta maha sitten turpoaa hirmuiseksi... Näytän kuin olisin jo hyvän matkaa raskaana!

Ruokavalion muutos yleensä auttaa ellei ole sairauksia..siitä varmaan lähtisin..vähähiilihydraattinenr uokavalio on ainakin sellainen jossa ihmiset eivät turvotu mahasta

Syön aika terveellisesti, en ees puputa kovin paljon leipää enkä herkkuja. Vähähiilihydraattinen ruokavalio tuntuu vieraalta, koska oon kasvissyöjä. Pihvi & salaatti -ruokavalio ei toimi.

Mulla on laktoositon ja gluteeniton (kaura käytössä) ruokavalio ja turvotus hävis, kun alotin gluteenittoman ruokavalion. Se ähky tunne oli ihan kauhea... :/ Mutta nyt huono puoli oli se, että nyt painoa tippunut useampi kilo, enkä edes aluksikaan ollut edes pyöreä, vaan normaali ja nyt oon tosi hoikka... En tykkää siitä yhtään! :( Mutta eipähän ainakaan turvota! :)

[QUOTE="Vieras";27182005]Mulla on laktoositon ja gluteeniton (kaura käytössä) ruokavalio ja turvotus hävis, kun alotin gluteenittoman ruokavalion. Se ähky tunne oli ihan kauhea... :/ Mutta nyt huono puoli oli se, että nyt painoa tippunut useampi kilo, enkä edes aluksikaan ollut edes pyöreä, vaan normaali ja nyt oon tosi hoikka... En tykkää siitä yhtään! :( Mutta eipähän ainakaan turvota! :)[/QUOTE]

Todettiinko sulla keliakia vai aloititko muuten vaan?

Mitä sä sit syöt? Mulla todettiin nimittäin keliakia ja mä pelkään kanssa painon putoamista uuden ruokavalion myötä.

Todettiinko sulla keliakia vai aloititko muuten vaan?

Mitä sä sit syöt? Mulla todettiin nimittäin keliakia ja mä pelkään kanssa painon putoamista uuden ruokavalion myötä.

Mä kävin verikokeissa, koska mulla oli oireina kauhea ihottuma (raavin itseni verille ja iho oli koko aika auki jaloissa), rytmihäiriöt, hirmuinen väsymys ja tuo turvotus, nää pahimmat oireet. Ja ihmettelin, että mistä tämmöiset oireet tulee.. Se labrassa oleva hoitaja sanoi, että aina herkistymiset ym. ei näy edes siinä tähystyksessä. Mä aloitin sitten itekseni tuon viljattoman kokeilun, ajattelin, että ei tää olo tästä pahemmaksikaan voi muuttua. ;) 3 viikossa mulla oli ihan toisenlainen olotila!! Kauran jätin, koska se ei selkeesti tee mitään. Mä oon opetellut ite leipomaan kaikenlaisia juttuja (toki pohjalla pieni opettelu, kun osa lapsista ei saanut viljoja syödä yhdessä välissä, niin ihan outo juttu tää ei ollut). Syön ihan kaikkea, enkä todellakaan laske, että minkä verran esim. herkkuja tulee syötyä. Pidän kiinni säännöllisistä ruoka-ajoista ja usein syön esim. majoneesia ym. Tokihan syön kasviksia, salaatteja ym. myös, mutta jos tuntuu, että ruuassa itsessään ei ole riittävästi energiaa, niin lisään jotain siihen. En mä sen enempää osaa sanoa, että mitä syön, mutta ihan normaaleja ruokia! :)

Minua ihmetyttää ihan sama, paitsi että turvoksissa on myös sormet. :(

Olen nyt ollut kohta 2kk. karpilla, eikä turvotukset laske milläään. Painokin pysyy samana, kun tuo hirveä turvotus vaivaa.

Mulla on 24/7 turvotus, mikä ei laske aamuksikaan, mitä ennen on tehnyt jotenkuten.

Tässä eniten harmittaa just tuo maharölly ja sit tietty se, ettei kihla-ja vihkisormukset mahdu enää sormiin.

Pitääkö minun olla yhteydessä lääkäriin?

Yhteistyössä