Mikä auto 1000 -1500 eurolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auton ostoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auton ostoon

Vieras
Tarkoitus on hankkia auto ja hintaluokka max 1500 euroa. Vinkkejä autonostoon.

Itse olen ajatellut ostaa Mersun tai Volvon - onko järkevää ostaa esim. joku 1990 luvun alun Mersu tai 1990 luvun lopun Volvo tuohon hintaan?

Tarkoitus on hankkia auto ja hintaluokka max 1500 euroa. Vinkkejä autonostoon.

Itse olen ajatellut ostaa Mersun tai Volvon - onko järkevää ostaa esim. joku 1990 luvun alun Mersu tai 1990 luvun lopun Volvo tuohon hintaan?

Volvo S 70 on hyvä valinta vielä 300 tkm. ajettunakin ja niitä saa 1500 eurolla .. bensaahan ne kyllä hörppää, mutta lujia ovat. Myös Toyota on ihan hyvä hankinta.

Ei hintaluokka yksin sanele, pitää tietää myös käyttötarkoitus ja ympäristö. Eli tuleeko työmatka-autoksi, perheen siirtelyyn, tavarakuljetuksiin? Ajetaanko pääosin kaupungissa vai maaseudulla jne.

Takavetoinen volvo.
Niiden huollot on tankkamista ja kuluvien osien vaihtamista. 500 000 ajettu on vasta sisäänajettu. Tai no ainakin kestää 100 000 lisää.
Tuolla hintaluokalla laittaisin kriteerit tärkeysjärjestykseen näin:
1. Juuri katsastettu, jos 1,5v ajoaikaa vielä parempi
2. Renkaat niin kesä kuin talvi ok
3. Kulutus
4. Ei Fiat, jenkki (noin halpaa jenkkiä et saa kuin syslereitä), Renault, Citroen, Peugeot varauksin (toiset parempia kuin toiset), mitään Englannissa valmistettua.

Eli jos on juuri katsastettu eikä noita etelänhetelmiä merkiltään ja kahdet hyvät renkaat eikä kuluta kaksinumeroisia määriä käyttämäänsä polttoainetta niin luultavasti ihan ok ostos.

Virhe 1: Autobudjetti alle 1500. Tuohon hintaan saat todella suurella todennäköisyydelltä rahaa nielevän loppuunajetun katiskan, merkistä ja mallista riippumatta noilla summilla pelatessa auton osto on puhdasta arpapeliä. Mitkään mielipiteet tai tilastot eivät karuja faktoja heilauta.

Virhe 2: Tulla kysymään neuvoa autoasioissa palstalle, joka kuhisee idiootteja, moniongelmaisia, trolleja, siwan kassatätejä, työttömiä kotiäitejä, mielenterveysongelmaisia ja kaikenlaisia kombinaatioita edellämainituista

Virhe 1: Autobudjetti alle 1500. Tuohon hintaan saat todella suurella todennäköisyydelltä rahaa nielevän loppuunajetun katiskan, merkistä ja mallista riippumatta noilla summilla pelatessa auton osto on puhdasta arpapeliä. Mitkään mielipiteet tai tilastot eivät karuja faktoja heilauta.

Virhe 2: Tulla kysymään neuvoa autoasioissa palstalle, joka kuhisee idiootteja, moniongelmaisia, trolleja, siwan kassatätejä, työttömiä kotiäitejä, mielenterveysongelmaisia ja kaikenlaisia kombinaatioita edellämainituista

Ja tämän kirjoittanut ei luultavasti tajua autoista mitään. Luulenpa myös, ettei osaa vaihtaa edes pyyhkijänsulkaa kun edellisen toimintakyky on heikentynyt. Tai akkua.

Vanhoissa kun on se plussa, että noi kuluvat osat pystyy itsekin vaihtamaan.

• Tykkää
Reactions: päätön
Ja tämän kirjoittanut ei luultavasti tajua autoista mitään. Luulenpa myös, ettei osaa vaihtaa edes pyyhkijänsulkaa kun edellisen toimintakyky on heikentynyt. Tai akkua.

Vanhoissa kun on se plussa, että noi kuluvat osat pystyy itsekin vaihtamaan.
:laugh: Näytä minulle uusi tai uudehko auto, johon pyyhkijänsulkia ja akkua ei pysty vaihtamaan itse.

Nyt, hyvä yleisö, olemme niinsanotusti jännän äärellä.

Ooh, internetin valkoinen ritari tuli avuksi ja linkitti klikkihuorausotsikolla varustetun uutisen joka on muotoiltu niin, että se saa tyhmimmänkin kuluttajan luulemaan että tietää mistä on kysymys.

Akun vaihto nykyautoon on todellisuudessa monimutkaisimmillaankin yhtä monimutkainen toimenpide kuin puhelimen päivittäminen. Mutta ei toki onnistu, jos taidot meinaavat hyytyä jo siinä vaiheessa kun pitäisi löytää konepellin avausvipu tai jos autotietämys ammennetaan klikkijournalismista. Mikään ei sitä vaihtoa kuitenkaan estä, ei yhtään mikään.

Ooh, internetin valkoinen ritari tuli avuksi ja linkitti klikkihuorausotsikolla varustetun uutisen joka on muotoiltu niin, että se saa tyhmimmänkin kuluttajan luulemaan että tietää mistä on kysymys.

Akun vaihto nykyautoon on todellisuudessa monimutkaisimmillaankin yhtä monimutkainen toimenpide kuin puhelimen päivittäminen. Mutta ei toki onnistu, jos taidot meinaavat hyytyä jo siinä vaiheessa kun pitäisi löytää konepellin avausvipu tai jos autotietämys ammennetaan klikkijournalismista. Mikään ei sitä vaihtoa kuitenkaan estä, ei yhtään mikään.
paljastui jo äsken sun tietämyksen taso asioista.
onnea vaan akun vaihtoon siihen sun uuteen autoon mistä näet vain unia.

Kiitos, päätön, kun säästit linkittelyn vaivalta.

Lähinnä mä kyllä epäilin vierailijan, joka kehottaa olemaan ostamatta vanhoja autoja, taitoja vaihtaa. En sitä, ettei uusiin autoihin voisi vaihtaa.

• Tykkää
Reactions: päätön
Ei tuo akun vaihto oli ylipäätään kovin relevantti kysymys. Ainaski täälläpäin akkuliikkeen omistaja suorittaa vaihdon ilman eri korvausta kun ostaa häneltä uuden akun.

Yhteistyössä