mikä ammatti vois olla mua varten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fffff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fffff

Vieras
Ikivanha merkonomin tutkinto löytyy mutta eihän sillä mitenkään työllisty. Olen aina ollut huono koulussa ja opiskelu hankalaa. Matematiikassa jopa ihan perusasiat on täysin hukassa. Sitten on nuo allergiat ja astma tiedä oikein mitä kaikkia aloja ne sulkee pois.
En ole taitava käsistäni, en musikaalinen, taiteellinen tms.
Veren kanssa en halua olla paljon tekemisissä.
Ei ruokaan liittyvää.
Eikä oikein mitkään miesten raksa hommat, sähkömiesputkimies jututkaan oo mua varten...

Onko lastenohjaajan pääsykoe vaikea?

Mitä oikeastaan tarkoitat tuolla lastenohjaajalla? Lastenohjaajan tutkinto antaa valmiudet jonkinlaisen kerho- ja leiritoiminnan vetämiseen esim. seurakunnan palveluksessa. Tätäkö ajattelit?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lastenohjaaja

En usko, että ihan hirveän vaikea on päästä tuota opiskelemaan, mutta en tiedä onko noille kovin paljon töitä tarjolla. Varmaan tiedät itse oman alueesi työllisyystilanteen.

Miten olis koulunkäynninohjaaja? koulutus kestää tietääkseni n. 2 vuotta. En tiedä, mitä tarkoitit matematiikan "perusasioilla", mutta peruskoulun matematiikka nyt olisi tietysti hyvä olla hallussa tuossa hommassa.

Tai ihan lähihoitaja ja sitä kautta vaikka päiväkodin lastenhoitaja. Tosin päiväkodissa tarvitaan kyllä intoa askarrella ja laulella.

[QUOTE="vieras";28990196]Mitä oikeastaan tarkoitat tuolla lastenohjaajalla? Lastenohjaajan tutkinto antaa valmiudet jonkinlaisen kerho- ja leiritoiminnan vetämiseen esim. seurakunnan palveluksessa. Tätäkö ajattelit?

Lastenohjaaja – Wikipedia

En usko, että ihan hirveän vaikea on päästä tuota opiskelemaan, mutta en tiedä onko noille kovin paljon töitä tarjolla. Varmaan tiedät itse oman alueesi työllisyystilanteen.

Miten olis koulunkäynninohjaaja? koulutus kestää tietääkseni n. 2 vuotta. En tiedä, mitä tarkoitit matematiikan "perusasioilla", mutta peruskoulun matematiikka nyt olisi tietysti hyvä olla hallussa tuossa hommassa.

Tai ihan lähihoitaja ja sitä kautta vaikka päiväkodin lastenhoitaja. Tosin päiväkodissa tarvitaan kyllä intoa askarrella ja laulella.[/QUOTE]

Tätä tarkoitan...

Lapsi- ja perhetyön perustutkinto: Lastenohjaaja

Lastenohjaaja voi toimia kunnallisissa tai yksityisissä päiväkodeissa, koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnassa sekä seurakuntien varhaiskasvatuksen tehtävissä kasvattaen ja ohjaten eri-ikäisiä lapsia. Lastenohjaajat työskentelevät avoimessa varhaiskasvatuksessa perheiden parissa. Myös eri järjestöjen varhaiskasvatuspalvelut sekä lastensuojelun yksiköt voivat työllistää lastenohjaajia.

Lähihoitaja toki myös olis ihan ok työtä. Mutta eikö lähihoitajan pidä kuitenkin hallita laskemista? Mulla tosiaankin ihan perus laskutaidot ihan retuperällä. Eikä missään varmaan opeteta ala-aste matematiikkaa 3-kymppisille :D

Työkkärissä on tosiaan noita ammatinvalinnanohjaajia, maksuttomia eikä tarvitse työtön.

Mutta tuli vaan mieleeni: jos opiskelu on aina ollut vaikeaa, kannattaisi pyytää myös pääsyä lukiseulaan. Siis sellaiseen testiin, jossa tutkitaan, onko henkilöllä oppimisvaikeus. Oppimisvaikeuksia on erilaisia, ne voivat näkyä lukemisen, kirjoittamisen tai laskemisen hitautena. Se ei siis ole mikään älykkyystesti, vaan kertoo, miten oppii parhaiten ja millaisissa ammateissa ehkä pärjää parhaiten. http://www.erilaistenoppijoidenliitto.fi/?page_id=254
Näistä on ollut monelle hyötyä, kun ei tarvitse hakata päätä seinään ja pitää itseään tyhmänä. Työkkäristäkin voi näitä kysellä.

Tsemppiä!

Puutarhuri. Tosin töitä on oikeastaan vain kesäisin. Mutta onhan niitä jossain päin suomea isoja kasvihuoneita joissa tuotetaan myös läpi vuoden kukkia, kasviksia yms.

Yhteistyössä