Mikä aiheuttaa muistihäiriöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Mulla on alkanu muisti pätkimään. Ei siis sellasta, etten muistaisi missä olen tai kuka olen, mutta asioita unohtuu enemmän kun ehkä normaalisti.

Mä voin unohtaa esimerkiksi 10-20 pientä asiaa päivässä(pahimmillaan siis). Pitikö mun tehdä jotain, ainiin mä unohdin. Jaa pitiks mun tuoda kaupasta sitä, no mä unohdin. Pitiks mun soittaa tonne, no mä unohdin. Siis ihan hillittömästi ja se häiritsee jo muitakin.

Aiheutan aikamoista ärsytystä ihmisissä vaan siks, kun en muista.
Sit on vielä pienempiä juttuja kuten esim. unohdan tehdä kauppalapun, etten unohtais kaupasta mitään. Tai sitten teen sen ja unohdan sen kotiin, autoon, kukkaroon. En siis muista että koko lappu on olemassa.

En välttämättä muista, että olen tehnyt jo jonkin asian ja sit ihmettelen, kuka sen teki. :ashamed:

Voiko tähän olla joku järkevä selitys? En mä oikeesti ole aina tällainen lahopää ollut :(

Stressi, kiire, väsymys... Jos on paljon mietittävää, niin helposti pikkuasiatkin unohtuu, tulee "hajamielisyyttä". Hormonitkin voi aiheuttaa, esim. kuukautisten tai raskauden aikaan. Samoin jotkut psyykenlääkkeet voi aiheutta.Niin ja jos on esim. niska jumissa tms.

Mulla aivan sama juttu! Tiedän mistä puhut. Mun muisti alkoi reistailla kunnolla joulukuussa. Välillä parempia aikoja. Olin tk-lekurillakin, ja hän otatti multa verikokeita; mm-.kilpirauhasarvot, suuri verenkuva etc. Arvot normaalit.
Mulla on tässä sattunut ja tapahtunut kaikenlaista 2v aikana, joten laitan nyt sen piikkiin tän kaiken. Kävin psykiatrillakin ja aloitin mielialalääkityksen. Se ei kyllä parantanut muistia, mutta en ainakaan hermoile tän asian takia koko ajan. Mulla on ollut pitkäkestoista stressiä tässä siis se pari vuotta ainakin, joten se vaikuttanee tähän muistamattomuuteen.
Jos kovin huolissas oot, niin otata verikokeet ny ainakin ekaks.

[QUOTE="eedla";24361135]Minkä ikäinen olet? Nuorin jolla Suomessa on todettu alzheimer, on ollu38v.[/QUOTE]

No kun mä olen vasta 21v.

Lisättäköön oireisiin vielä se, että siinä välissä kun puhelin hälyttää, voin unohtaa täysin MIKSI soitan. Ja pari kertaa on pitänyt tarkistaa, kenelle mä oonkaan taas soittamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Muisti pätkii.;24361155:
Mulla aivan sama juttu! Tiedän mistä puhut. Mun muisti alkoi reistailla kunnolla joulukuussa. Välillä parempia aikoja. Olin tk-lekurillakin, ja hän otatti multa verikokeita; mm-.kilpirauhasarvot, suuri verenkuva etc. Arvot normaalit.
Mulla on tässä sattunut ja tapahtunut kaikenlaista 2v aikana, joten laitan nyt sen piikkiin tän kaiken. Kävin psykiatrillakin ja aloitin mielialalääkityksen. Se ei kyllä parantanut muistia, mutta en ainakaan hermoile tän asian takia koko ajan. Mulla on ollut pitkäkestoista stressiä tässä siis se pari vuotta ainakin, joten se vaikuttanee tähän muistamattomuuteen.
Jos kovin huolissas oot, niin otata verikokeet ny ainakin ekaks.

No kun mä sitä mietinkin, viitsinkö mennä lääkäriin tän asian kanssa. Jos on kuitenkin mun ylihysterisointia.

No kun mä olen vasta 21v.

Lisättäköön oireisiin vielä se, että siinä välissä kun puhelin hälyttää, voin unohtaa täysin MIKSI soitan. Ja pari kertaa on pitänyt tarkistaa, kenelle mä oonkaan taas soittamassa.

No tota on mullakin, ollut varmaan jo 10 vuotta. Ja kun oon menossa tekemään jotain, saatan unohtaa mitä oon menossa tekemään. :D Mun äiti sanoi joskus, että mitä enemmän muistettavaa ihmisillä on, sitä helpommin pikkuasiat unohtuu.

Yhteistyössä