Miilaiset kestovaipat on teidän suosikkeja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tirriäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun suosikkeja erilaiset taskuvaipat, pul ulkopinta ja fleece sisäpinta. Imuina imse vimse flanelleja ja lisäimuina froeepyyhkeestä suikaleita.

Vastasyntyneen kanssa en kestoillut. Yritin harsoilla ja flanelleilla, kuorina villahousuja ja bumpy-kuoria, mutta ei toiminut meillä. Vasta 2kk ikäisestä alkoi sujumaan kivasti.

No meillä on hyvin paljon tuokin riippunut vauvasta. Esikoisella suosikkeja oli vastasyntyneellä muotoonommellut sisävaipat ja villahousut. Myöhemmin tuli käyttöön sitten PUL-taskut ja aio-vaipat, mutta villistellään kyllä edelleen kotioloissa mieluiten:)

Kakkoselle ei ole monetkaan sisävaipat sopineet, joten käytössä on ollut harsot joko villisten tai PUL-kuorten kanssa, sekä näpsyvaippoja. Myös taskuvaipat on olleet kakkoselle jo vastasyntyneenä toimivia, vaikka esikoiselle ne alkoi käydä vasta joskus 4kk ikäisenä.

Suosin vaippojen sisäpinnoissa molemmilla luomupuuvillaa tai bambua, mutta on meillä myös fleece-ja polyestermokkaisia sisuksia. Esikoisen iho saattaa silloin tällöin oireilla kuivapintaisista vaipoista, on atoopikko.

mahdollisimman vähän vaippaosia on aio-vaipassa, joita on monenlaisia niitäkin. Mun mielestä jos sisävaippaa käyttää villisten kanssa, on se miltei yhtä yksinkertaista kuin aio, jkoska housuja ei tartte erikseen pukea:)

Vauvalle oli suosikkina harsot +pul kuori
sitten isommalle sisävaippa+ pul kuori, tai taskuvaippa.
Mitään ihmevirityksiä en ole säädellyt ja vaan perusjutuilla mennyt
ja vaippoja on sen verta että riittää kun kaksi kertaa viikossa pesee.
Olen ostanut eniten nettikaupoista tai USAsta (halvempia kuin täällä)
joitakin käytettynä.
lapsi on kohta 2 ja kuivaksioppiminen menossa eikä paljon vaippoja enää tarvikaan

Yhteistyössä