Mihinkähän tuo naapuri meinas valittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä ymmärrän että ei se varmaan ole kiva jos ei polta ja varsinkin jos vihaa tupakkaa mutta miks pitää takaoveensa auki koko päivän kun tietää et me tupakoidaan. äsken heidän keskusteluaan kuulin kun sauhuilla olin, joku akka siellä mölys että taas haisee tupakka ja sit alkovat puhumaan jostain kansanterveyslaista että voisko sinne valittaa.

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2007/05/524447

tohon vedoten se voi yrittää valittaa...tosin kyse ei taida olla parvekkeesta mut jos on siihen verrattavissa oleva katutason terassi...

Joo voishan ne pitää oven kiinni, helppo ratkaisu. Mutta.... Huomaavaisuus puolin ja toisin silti olisi parasta. Voishan nekin ruveta ajaa ruohoo joka kerta kun teillä vieraita tai grillaatte , korjata päryyttää mopoa omalla pihalla jne.
Ihan varmaan kiusallaanikin käytte vuoroissa tupakalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Kyllä ymmärrän että ei se varmaan ole kiva jos ei polta ja varsinkin jos vihaa tupakkaa mutta miks pitää takaoveensa auki koko päivän kun tietää et me tupakoidaan. äsken heidän keskusteluaan kuulin kun sauhuilla olin, joku akka siellä mölys että taas haisee tupakka ja sit alkovat puhumaan jostain kansanterveyslaista että voisko sinne valittaa.

Vie niille kynä ja paperia ja kirjekuori postimerkkeineen!!! =)
Valituksen tekoa edistämään...
Kyllä noita ääliötitä riittää, ketkä jaksaa valittaa, mutta kun se on oikeudessakin jo päätetty, että myös parvekkeella kerrostalossa saa tupakoida, kielsi taloyhtiön säännöt se tai ei.
Omakotitalo sitten asia täysin erikseen, kellään ei ole oikeutta narista mitä pihallasi teet, kunhan et satuta ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain :
Joo voishan ne pitää oven kiinni, helppo ratkaisu. Mutta.... Huomaavaisuus puolin ja toisin silti olisi parasta. Voishan nekin ruveta ajaa ruohoo joka kerta kun teillä vieraita tai grillaatte , korjata päryyttää mopoa omalla pihalla jne.
Ihan varmaan kiusallaanikin käytte vuoroissa tupakalla?

Eipä ole kyllä tullu mieleen kiusata ketään, päinvastoin menen vielä tonne kauempaan nurkkaan että savu ei menis niiden pihaa kohti mutta kun menee valitettavasti sinne päin välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

tohon vedoten se voi yrittää valittaa...tosin kyse ei taida olla parvekkeesta mut jos on siihen verrattavissa oleva katutason terassi...

Tää on rivari ja tuo takapiha on typerä kun aidat on tommoset et varmaan näkee toisen pihalle ja sinne se savu menee sitten. Olen siihen laittanu kukaa sun muuta mutta ei se tunnu auttavan.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

Tuo on vanha uutinen. Alkuvuodesta 2008 on korkein oikeus tehnyt ennakkopäätöksen, että parveketupakointia ei voi kieltää...

meilläkin yläkerrn nainen aina kovaan ääneen mölyää tupakan hajusta kun tarttuu kaikkeen (mitä lie säilyttääneen parvekkeelle...? ) kun meen röökille,eipä täti tiedä että omat kullan nuput röökaa hänen töissä ollessaan hajustamassa parveketta.

Kävisin etupihalla mutta lapset usein on tossa takapihalla kun tilaa on, etupihalla taas ei. ja en pienempää voi yksin jättää et ite lähtisin etupihalle. vaikeeta!

Eihän se varmaan kivaa oo jos ei siitä tupakansavusta tykkää, mutta kun sille nyt ei vaan voi mitään.. (Tai tokihan voisit lopettaa tupakanpolton ihan vaan naapurisi mieliksi :) )
Ei mustakaan ole kiva kuunnella, kun melkein joka asunnossa näissä rivareissa on koiria, kun hurtat haukkuu joka pikku asialle |O Yritä siinä sitten lasta nukuttaa pihalla kun heti jos pienikin rasahdus kuuluu, ni johan alkaa se kauhee haukkuminen. Järjestyssäännöissä kyllä mainitaan koirista mutta tuskinpa tää meitin huippu taloyhtiö siihen puuttuis jos valituksen tekisin.
Se pitää vaan yrittää ymmärtää et aina kuuluu ääniä ja savua on ilmassa. Jos niin kauheesti ap:n naapuria häiritsee niin muuttakoot muualle sit tai pitäis sitä ovee kii =)

Alkuperäinen kirjoittaja Simppeli:
Eihän se varmaan kivaa oo jos ei siitä tupakansavusta tykkää, mutta kun sille nyt ei vaan voi mitään.. (Tai tokihan voisit lopettaa tupakanpolton ihan vaan naapurisi mieliksi :) )
Ei mustakaan ole kiva kuunnella, kun melkein joka asunnossa näissä rivareissa on koiria, kun hurtat haukkuu joka pikku asialle |O Yritä siinä sitten lasta nukuttaa pihalla kun heti jos pienikin rasahdus kuuluu, ni johan alkaa se kauhee haukkuminen. Järjestyssäännöissä kyllä mainitaan koirista mutta tuskinpa tää meitin huippu taloyhtiö siihen puuttuis jos valituksen tekisin.
Se pitää vaan yrittää ymmärtää et aina kuuluu ääniä ja savua on ilmassa. Jos niin kauheesti ap:n naapuria häiritsee niin muuttakoot muualle sit tai pitäis sitä ovee kii =)

Niin se varmaan ois tehtävä mutta just nyt en kyllä lopeta kun stressiä muutenkin, vähentyny kyllä on ihan ton naapurin takia.
En minäkään jaksais heidän kirkkomusaa kuunnella joka päivä mutta pakkohan se on jos tässä meinataan asua, tai en tiedä kauanko tosiaan asutaan.

Mä (onneks) muutan ens viikolla kerrostaloon, siellä ei toivottavasti näin paljon koiria =) Mut täytyy toivoo et naapuritkin tupakoi etten siitä saa sit kakkaa niskaan.. Ja toivoo et ne kaikki on puolikuuroja ettei kuule pikkuherran huutoo :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Simppeli:
Mä (onneks) muutan ens viikolla kerrostaloon, siellä ei toivottavasti näin paljon koiria =) Mut täytyy toivoo et naapuritkin tupakoi etten siitä saa sit kakkaa niskaan.. Ja toivoo et ne kaikki on puolikuuroja ettei kuule pikkuherran huutoo :whistle:

Ei noi ilmeisesti ole vastaavaa lasten meteliäkään kuullu mitä meidän lapsista lähtee, sattuu vielä olemaan uhmaa molemmilla niin nää päivät väliin aika huutoo ja nitinää. On tolla naapurin naisella omakin lapsi mutta se tuntuu olevan erittäin kiltti, en ole edes kuullu puhuvan ikinä. tai me nyt ollaan tässä asuttu ihan hetki ja tuntuu et haluan äkkiä pois.

Meillä kans tällä hetkellä naapurissa omaa poikaani muutaman kuukauden nuorempi vauva, joku alle vuoden ikäinen joka ei vielä kävele eikä isompia ääniäkään päästele, jotain söpöä kujerrusta vain.. Välillä oikein alkaa hävettään kun omalle pojalle pitää korottaa ääntä ja komentaa vähän väliä :whistle: Mitähän neki musta aattelee :p

Nuo ei edes tervehdi koskaan niin olen ajatellu et ne on nyt jo ihan kypsiä meihin. Ei mitään kivaa kun ei naapuriensa kanssa tule toimeen mutta näillä eväillä nyt on mentävä. Hyviä jatkoja sinne päin, ja toivotaan hyvät naapurit!