Mihinkä laitan vauvani kun en ole valmis äidiksi?

  • Viestiketjun aloittaja han-
  • Ensimmäinen viesti
han-
Niin, poltin rv 15 asti kun en kyennyt lopettamaan täysin. ehdotuksia, minne ´voin laittaa vauvani synnytyksen jälkeen? adoptioon? kerran olen niin epäkelpo jo valmiiksi, niin miksi edes yrittää (ks. ketju onko valmis äidiksi). Ilmeisesti en sitten ole valmis, joten mikä nyt neuvoksi?
 
AP
Ja vaikka kirjoitinkin vähän "provosoivasti" niin olen tosissani. Olen yrittänyt parhaani ja ahdistun valtavasti tuollaisista kirjoituksista. Ja koska odotan esikoista olen jo valmiiksi epävarma niin tuollaiset saa miettimään, mikä nyt neuvoksi kun vahinko on jo tapahtunut ja vauva tulossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
En tiedä minne voit viedä lapsesi, mutta kerro kun asia selviää tuon kolme omaanikin sinne.

Terveisin epäkelpo äiti
tän mä kanssa haluaisin tietää!! mulla on kolme enkä tasan oo vieläkään vähimmässäkään määsin valmis.... perseelleen menee jatkuvasti, mut mitä siitä. kait niistä ihmisiä tulee.

 
Ota
Ota yhteys neuvolaan heti maanantaina tai soita tänään johonkin kriisipuhelimeen! Neuvolassa jos on fiksu täti niin osaa auttaa sinua, on tupakoimattomillakin tuollaisia tuntoja! Ja sitte tietty osataan neuvoa siinä toisessakin vaihtoehdossa, adoptiossa.
 
onko tämä tupakointiasia nyt se miksi kirjoitat, vai onko sinulla muitakin syitä ettet ole valmis äidiksi? Oot kuitenkin vähentänyt tupakointia? kun sanoit ettet ole lopettanut kokonaan... Jos vielä koittaisit vähentää? Jotkut sanoo että pikkuhijlaa lopetus käy helpommin kun kertalaaki. En sitten tiedä kun en ole ikinä kokeillu tupakkaa (miksköhän muuten niin vaarallista ainetta saa myydä ihan marketeissa? ... no se on taas eri ketjun aihe )
 
unikuu108
uskon että kaikilla äidiksi tulevilla on samat ahdistukset.. ei kukaan ole valmis äidiksi.siihen kasvaa..päivä kerrallaan.
eikä sitä suunnatonta rakkautta lasta kohtan tarvii tuntea heti kun sen pukkaat pihalle synnärillä.sekin tulee ajan kanssa.
muta jos ei halua lasta ollenkaan niin kannattaa jutella neuvolassa ja sitä kautta sopia adobtiosta..
 
Netti kiinni hetkeksi- saatte rauhassa kaivella palot nenistänne!

Jossain kohti sääntöjäkin muistan lukeneeni että palsta ei ole ehdoton totuus- vaan keskustelua jossa pitää käyttää omaakin järkeä ja seuloa tietoa ja kommentteja tosiin, ehdottoman tosiin, vähemmän tosiin ja poispyyhittäviin jne. B)
 
AP
Siis lopetin kokonaan!!! Mutta poltin rv 15 asti. Olen tuntenut koko raskauden syyllisyyttä ja kun luen noita kirjoituksia niin alan tosissani miettiä tuota mitä aloituksessa oli. Ei ole muita syitä epäillä paitsi tämä epävarmuus.. työpaikka on, olen terve ja elämänhallinta muuten kunnossa. Harrastuksiakin on, ystäviä ja mies.
 
Mä en oo polttanut eli siis oon täydellinen äiti.
MÄ voin ottaa ap sun lapses!! :wave:

Mut ei oo sitten palautusoikeutta!! :wave:

Joo,mä ymmärrän sun pointtis.
Täytyy sanoa että en käsitä miksi polttaa raskausaikana,varsinkin kun oman lapsen terveys on kyseessä,mutta oikeesti on niitä pahempiakin asioita.
Toiset joutuu kiskomaan lääkkeitä,osa narkkaa ja juo.

Mutta mitäs sitten kun lapsi maailmassa,näitä pahuuksia saa lukea jatkuvasti.
Vahemmuus on jatkuvaa haastetta,joka tavoin.Ja aina sitä joutuu punnitsemaan,kärsiikö lapseni.
Toiset menevät töihin jo kun vauva muutaman kk:n ikäinen,kärsiikö lapsi?
Iänikuinen kyssäri,kärsiikö vauva korvikemaidosta?
näitä riittää.

Älä siis ahdistu,parhaasi teet aivan varmasti.
En tiiä voiko sellasta äitiä ollakaan,joka suhtautuisi tupakan polttoon vähättelevästi.Et sinäkään varmasti kun ahdistut.

 
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Siis lopetin kokonaan!!! Mutta poltin rv 15 asti. Olen tuntenut koko raskauden syyllisyyttä ja kun luen noita kirjoituksia niin alan tosissani miettiä tuota mitä aloituksessa oli. Ei ole muita syitä epäillä paitsi tämä epävarmuus.. työpaikka on, olen terve ja elämänhallinta muuten kunnossa. Harrastuksiakin on, ystäviä ja mies.
siis nyt olet lopettanut? Et voi enää muuttaa mennyttä, mutta hienoa ettet enää polta! :flower: Eihän se terveellisin alkuraskaus ole ollut, mutta suurimman osan raskausajastahan lapsesi saa kuitenkin onneksi olla "puhtaassa hengityksessä". Älä nyt enää sitä mieti. Sulla siin on elämän peruspuitteet suunnilleen kunnossa, joten nyt vaan yhdessä miehen kanssa harjoittelette vanhemmuutta. Semmosta opettelua se vanhemmuuden alku aina on. "miksi se nyt itkee, onko sillä nälkä? jano? kuuma? kylmä? sattuu...? Kaikkea ei voi tietää heti
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Siis lopetin kokonaan!!! Mutta poltin rv 15 asti. Olen tuntenut koko raskauden syyllisyyttä ja kun luen noita kirjoituksia niin alan tosissani miettiä tuota mitä aloituksessa oli. Ei ole muita syitä epäillä paitsi tämä epävarmuus.. työpaikka on, olen terve ja elämänhallinta muuten kunnossa. Harrastuksiakin on, ystäviä ja mies.
siis nyt olet lopettanut? Et voi enää muuttaa mennyttä, mutta hienoa ettet enää polta! :flower: Eihän se terveellisin alkuraskaus ole ollut, mutta suurimman osan raskausajastahan lapsesi saa kuitenkin onneksi olla "puhtaassa hengityksessä". Älä nyt enää sitä mieti. Sulla siin on elämän peruspuitteet suunnilleen kunnossa, joten nyt vaan yhdessä miehen kanssa harjoittelette vanhemmuutta. Semmosta opettelua se vanhemmuuden alku aina on. "miksi se nyt itkee, onko sillä nälkä? jano? kuuma? kylmä? sattuu...? Kaikkea ei voi tietää heti
Olen nyt jo rv 27 ja siis ollut kuukausia ilman tupakkaa. Mutta valitettavasti poltin alussa ja harmittelen sitä kovasti.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Alli Huuppa:
Minkä ihmeen synninpäästön ap haluaa tuolla ruikutuksellaan saada? :/
En halua synninpäästöä, vaan neuvoja, mitä voi muka tehdä jo tehdyille virheille? Jos en ole valmis äidiksi niin miten voisin olla? Vai onko se niin, että kun olet virheen tehnyt niin paremmaksi ei voi muuttua?

 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alli Huuppa:
Minkä ihmeen synninpäästön ap haluaa tuolla ruikutuksellaan saada? :/
En halua synninpäästöä, vaan neuvoja, mitä voi muka tehdä jo tehdyille virheille? Jos en ole valmis äidiksi niin miten voisin olla? Vai onko se niin, että kun olet virheen tehnyt niin paremmaksi ei voi muuttua?
tällä palstalla joo. :|
ei nyt auta ku kattoa eteenpäin. jos on vahinko käyny niin ei voi mitään sille enää. ja hei! ei se stressikään tervellistä oo joten yritä olla murehtimatta :hug: ja onnistuit sentään lopettaa! onnittelut siitä! :flower: =)
 

Yhteistyössä