Mihin yhteyttä??

Meillä tässä todettiin/löydettiin kuoriaisen toukkia asunnosta (vuokralla siis ollaan), ja kesti aikansa ennen kun saatiin myrkyttäjä paikalle. Mulla on tässä alle 2 v lapsi ja pari hoidokkia jotka kans on herkkiä... Noh, isännöitsijältä kävin kysymässä toista asuntoo vaikka ees siks aikaa että nää 2 myrkytyskertaa saatais hoidettuu, mutta tuloksetta.
Tuli vaa "no siinähä on vaa 5 tunnin varo aika, ette te mitään muuta tartte",
ja paikallisesta sossusta sanottii et "no totta kai sulla tukiverkosto auttaa"... Mä oon yh ja on kyl tukiverkostoa, mut voiko kukaan olettaa et toiset jää päivän parin varotus ajalla töistä pois tms??
Nyt kaipaisin viisaammiltani tietoa, että mitä kautta voi anoa vuokran alennusta, kun asunnosta on käytössä vaan 1 h ja keittiö + kylppäri (kolmio ois oikeesti)?
Tuntuu hullulta maksaa koko asunnosta vuokraa ku ei puolta kämpästä pysty käyttämään, ja nyt sit kahteen kuukauteen ei saa pestä 10 cm lähempää listoja lattioita |O
 
viksun neuvo
menkää ensi- ja turvakotiin.
tai sitten pyydä sossua järjestämään lapsille paikka lastenkodista tai tukiperheestä tuoksi ajaksi, että yhden yön olette.

miksi muuten sukulaisten pitäisi jäädä töistä pois? Tai sinun, siis kenen pitäisi jäädä töistä pois ja miksi?
 
Eipä meillä täällä oo ensi- eikä turvakoteja :( . Ja sossusta ei oikeen enää ees uskalla pyytää apua, kun meinaavat että se on meijän vika ku niitä ötököitä ilmesty, ja yrittävät viedä lapsen kokonaan... Kun täällä ei mikään toimi normaalisti :'(
Juu, siis jonkun tutun pitäs vaikka perua lomalle lähtö, kun sosiaalinainen niin sanoo, että me päästäis päiväks sitte johonki... :(
Ja ku meillekki ilmotetaan vasta 1-2 päivän varotusajalla et myrkyttäjä on tulossa ni mites kukaan siinä ajassa mitään järjestää?
Tää asia stressaa oikeesti, kun menee niin paljon ylimäärästä rahallisestikki siihe ku pitää evakkoon lähtee, ja sit pitää viel maksaa täyttä vuokraa siitä että ollaan jouduttu ahtautumaan yhteen huoneeseen, osa vaatteistaki säkeissä parvekkeella.
:headwall:
 
Mä en oikeesti haluu antaa sitä vaikutelmaa että ruikuttaisin! Mut oon sekä peloissani että ymmällä, mihin ottaa yhteyttä tässä vuokrajutussa?
Ja mitä tän homman kans tehdä?
Kun tosissaan täällä "elämän kokoisessa kaupungissa" ei oikeen hommat toimi, kukaan ei tiedä mitään mistään eikä ainakaan sossusta apua saa...
Eikä sinne kukaan taida enää täällä uskaltaa ottaa yhteyttäkään kun ollaan niin töykeitä ja ilkeitä... :(
 
Noi turkiskuoriaiset on varsinainen vitsaus vanhoissa taloissa. Siinä ei auta yhden huoneiston myrkytys, vaan koko talo joudutaan myrkyttämään kerralla. Ja saattavat silti ilmestyä pian takaisin.
Sitten kun muutat taloon, jossa ei taatusti niitä ole, saatat viedä niitä omissa muuttotavaroissasi mukanasi uuteen asuntoon..
 
Meillä oli riesakuoriaisia sekä vanhassa että nykyisessä asunnossa (vanha koti on suoraan nykyisen yläpuolella). Myrkyttäjä kävi vanhassa kodissa kerran, ja uudessa kahdesti, ja varoaika oli vain kaksi tuntia lapsilla, aikuisilla ei ollenkaan. Ekan myrkytyksen jälkeen ei saanut imuroida eikä pestä ihan lattialistojen vierestä, tokan ja kolmannen kerran jälkeen sai. Ja eipä ole ötököitä enää näkynyt (koputan puuta...).
Kyllä meillä on ihan koko asunto ollut käytössä myrkytyksistä huolimatta.
 
meillä ei ees oo tutkittu ku kaks viereistä kämppää :( Mä oon hulluna pessy pyykkiä ja mattoja, ja tosissaa toinen myrkytyskerta tulossa... Mut eiks se pitäs jotenki huomioida vuokrassaki ku joudutaan ahtaasti olemaan ja olemaan evakossa?
Mä oon oikeesti varmaan tyhmä, ku en tälläsist asioista oikeen mitään tiiä :(
Meil kävi rentokil initial nimisest paikasta kaveri ja kaasunaamareineen jäi tänne myrkyttelemään, ja sano et 5 tuntii ainaki pitäs olla pois kotoo. Ja ens kerral sama juttu... *huoh*
Ei oo aiempaa kokemusta noista tollasista ötököistä, vyöturkiskuoriaisen toukkia nähtävästi ovat.
 

Yhteistyössä