Mihin vuorokauden aikaan / millä säällä siitepölyä on eniten/vähiten ilmassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millipilli

Vieras
Meiän muksun siitepölyallergia on aika uusi juttu vielä, viime keväänä sai ensimmäiset kunnon oireet. Nytkin raapii silmiään ja yskii, vaikka allergialääke on käytössä. (Pitäisi varmaan kokeilla toista tuotetta)

Nyt on se tilanne, että ollaan juuri muutettu, mutta kaikki vuodevaatteet, vaatteet, pyyhkeet jne on seisoneet jo muutaman viikon jätesäkeissä.. ja haisevat ihan kamalalle sen vuoksi :( Jotenkin niitä pitäisi saada tuuletettua edes vähäsen.. mut kun mä en tiedä, että vienkö mä niitä aamusta, illasta, sateen jälkeen, milloin pihalle. Vai uskallanko viedä ollenkaan. Mitä keksisin?

ihan vasta jossakin luki että illalla, ja myöhään nimenomaan. ja on ne pitoisuudet aamullakin varmaan vielä alhaalla, siis aikaisin. Mut aamulla sit taas on se kosteus, saattaa aika äkkiäkin jättää sellaisen tuoksun vaatteeseen.

Sateen jälkeen.

Pese ne vaatteet ja muut jutut ja kuivata sisällä/kuivurissa.

Lapsen tukka kannattaa pestä iltaisin, että päivän mittaan siihen jäänyt siitepöly lähtee pois eikä jää yöksi kiusaamaan.

Mä en niin millään jaksaisi alkaa tohon pesurumbaan, kun ne vaatteet on kuiteski puhtaita, haisevat vaan siltä jätesäkiltä. Ja sitten jotenkin tuntuu, että kun kaikkien vaatteet on samassa kaapissa, niin sitten ne kai pitäisi pestä kaikki. Plus kaikki ne vuodevaatteet, pyyhkeet jne.. Hirvee rumba, kun jossain välissä pitäisi kaikki laatikotkin saatua purettua ja laitettua huonekalutkin oikeille paikoilleen. Mutta siis pakko kai se on niinkin, jos ei muu ole mahdollista.

Mutta ehkä mä kokeilen ensin sitä iltatuuletusta yhden säkillisen kanssa ja kokeilen, että alkaako lapsi kuinka yskiä, kun tuon tavarat sisään. Nimittäin mä jo yhden säkillisen ehdin tuulettaa niin, että ajattelemattomuuttani vein säkillisen vaatteita päivällä tuulettumaan ja lapsiparka alkoi yskiä ihan älyttömästi, kun toin vaatteet sisään :(

Ja kiitoksia tuosta hiustenpesuvinkistä.. kun ei meillä välttämättä ihan joka päivä kesäisinkään pestä kunnolla, suihkutetaan vaan hiet vartalolta ja varpaista pois.. en ollut tullut ajatelleeksikaan hiuksia..

Yhteistyössä