Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Taidan olla kovasti vanhakantainen sitte, mutta toisaalta kyllä mun mielestä Hyvinkäällekkin tars yks kissa mahtua kulkemaan. En oikeen tykkää semmoisesta, että vaan ihmiset saa kulkea katuja eikä nekään oikeen enää ilman peltilehmää ympärillään...
Mutta tässä on se ero, että ne ihmiset ei pissaa meidän oven nurkkaan tai kakkaa meidän terassille ja pihalle jossa lapset leikkii eikä ne myöskään tunge meidän kotiin sisälle hiippailemaan. Että mielestäni kissatkin saa kulkea vapaasti, kuhan eivät toisten pihoille tunge, eivätkä hypi auton eteen. En nimittäin hyväksy sellasta käytöstä ihmisiltäkään :/
Tässähän se just on: kissa on kissa, ihminen ihminen. Mua häiritsee tässäkin keskustelussa se, että eläinystävällisesti pyritään toimimaan, mutta eläimellä on oikeus olla olemassa vain, jos se ei aiheuta mitään haittaa, yhtään.
Sillon kun mä olin ipana, kissat kulki vapaasti, eikä kukaan niistä ihmeemmin kärsinyt, koska ne kuului ympäristöön luonnollisena osana. Jos vieras kissa tuli sisälle, siitä oltiin innoissaan. Tai jos ei oltu, niin ohjattiin takaisin ulos, eikä siinä sen kummempaa.
Mutta nyt tuntuu, että maailmanjärjestys on mennyt rikki yhden kissavieraan takia. Ja se on musta karmeeta just siksikin, että maailmassa tapahtuu oikeesti kaikkea kamalaa josta pitäis pitää isoa meteliä, Venäjällä tapetaan toimittajat yms. Mutta kukaan ei kerkiä, kun täytyy vain huolehtia että omalle reviirille ei naapurin kissakaan saa eksyä.
Paskoohan linnutkin teidän pihaan, ja madot, ja bakteerit... Onko seuraavaksi niiden vuoro lähteä löytöeläintaloon? Eikö lapset saastu, jos liikkuvat siellä...