Mihin voisi viedä "löytökissan"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot män!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
soita sinne löytöeläintaloon. saattavat jopa parhaassa tapauksessa hakea kissan tai saat lainaan loukun tai kopan. Omaa kissaani ei pahvilaatikko montaa minuuttia (tai sekunttia ) pidättelisi ja itseasiassa sitä ei saisi edes laitettua sinne pimeään laatikkoon. (kopista näkee aina vähän ulos niin se ei ole NIIN pelottava )

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Taidan olla kovasti vanhakantainen sitte, mutta toisaalta kyllä mun mielestä Hyvinkäällekkin tars yks kissa mahtua kulkemaan. En oikeen tykkää semmoisesta, että vaan ihmiset saa kulkea katuja eikä nekään oikeen enää ilman peltilehmää ympärillään...

Mutta tässä on se ero, että ne ihmiset ei pissaa meidän oven nurkkaan tai kakkaa meidän terassille ja pihalle jossa lapset leikkii eikä ne myöskään tunge meidän kotiin sisälle hiippailemaan. Että mielestäni kissatkin saa kulkea vapaasti, kuhan eivät toisten pihoille tunge, eivätkä hypi auton eteen. En nimittäin hyväksy sellasta käytöstä ihmisiltäkään :/

Tässähän se just on: kissa on kissa, ihminen ihminen. Mua häiritsee tässäkin keskustelussa se, että eläinystävällisesti pyritään toimimaan, mutta eläimellä on oikeus olla olemassa vain, jos se ei aiheuta mitään haittaa, yhtään.

Sillon kun mä olin ipana, kissat kulki vapaasti, eikä kukaan niistä ihmeemmin kärsinyt, koska ne kuului ympäristöön luonnollisena osana. Jos vieras kissa tuli sisälle, siitä oltiin innoissaan. Tai jos ei oltu, niin ohjattiin takaisin ulos, eikä siinä sen kummempaa.

Mutta nyt tuntuu, että maailmanjärjestys on mennyt rikki yhden kissavieraan takia. Ja se on musta karmeeta just siksikin, että maailmassa tapahtuu oikeesti kaikkea kamalaa josta pitäis pitää isoa meteliä, Venäjällä tapetaan toimittajat yms. Mutta kukaan ei kerkiä, kun täytyy vain huolehtia että omalle reviirille ei naapurin kissakaan saa eksyä.

Paskoohan linnutkin teidän pihaan, ja madot, ja bakteerit... Onko seuraavaksi niiden vuoro lähteä löytöeläintaloon? Eikö lapset saastu, jos liikkuvat siellä...

No jos sun mielestäsi on ok, että teillä on pihalla kissankakkaa ja sun pitäisi antaa 1v:n (joka tunkee kaiken suuhunsa) leikkiä siellä niin ihan ok. Ja on myös ihan ok mielestäni jos olet kissoille allerginen ja valmis ottamaan astmakohtauksia siksi, että talossasi vierailee kissoja niin ihan vapaasti. Kaikkien ei vaan tarvitse olla näin uhrautuvaisia kuin sinä...

Ja kun kissat on lain mukaan pidettävä kiinni (okei, siis niin etteivät pääse muiden tonteille ennen kuin joku alkaa vääntää) niin minkä ihmeen takia niitä pitää päästää yksin pihalle kaupungissa? Olisko ok että naapuri päästäisi koiransa paskomaan lasten leikkipaikalle? Ja tosiaan hiekkalaatikon voi peittää mutta millä peität koko lasten leikkipaikan, mitä kissat käyttävät hiekkalaatikkonaan?

Kyllä mun mielestä maailma on huono paikka jos tuossa kohtaa menee kaikilla uhriksi joutumisen tunteen raja. Ihminen kuitenkin valitsee aika pitkälle itse, mistä maailman ikävyyksistä alkaa julistamaan, että tätä mun ei kyllä tartte kärsiä ja nyt minä kostan.

En ole erityisemmän uhrautuvainen, ja saatan hyvinkin kuvitella pahoinpiteleväni ihmisen joka ajaa autoni perään silkkaa typeryyttään, kun on lapsi kyydissä. Mutta yksi kissa sinne tai tänne ei minun mielenrauhaani kyllä vie. Tuskin asuntosi meni pysyvästi käyttökelvottomaksi yhdestä uteliaasta kissasta, vaikka astmasi ehkä pahempi onkin kuin omani. Vai onko se tosiaan vähintään murtovarkaan veroinen juttu?

Kyllä mun mielestä maailma on huono paikka jos tuossa kohtaa menee kaikilla uhriksi joutumisen tunteen raja. Ihminen kuitenkin valitsee aika pitkälle itse, mistä maailman ikävyyksistä alkaa julistamaan, että tätä mun ei kyllä tartte kärsiä ja nyt minä kostan.

En ole erityisemmän uhrautuvainen, ja saatan hyvinkin kuvitella pahoinpiteleväni ihmisen joka ajaa autoni perään silkkaa typeryyttään, kun on lapsi kyydissä. Mutta yksi kissa sinne tai tänne ei minun mielenrauhaani kyllä vie. Tuskin asuntosi meni pysyvästi käyttökelvottomaksi yhdestä uteliaasta kissasta, vaikka astmasi ehkä pahempi onkin kuin omani. Vai onko se tosiaan vähintään murtovarkaan veroinen juttu?

Voi elämän kevät, tottakai maailmassa on murheita mutta kuten palstalta huomaat, täällä harvoin pohditaan muita kuin "pikkujuttuja". Eihän me täällä Suomessa saada valittaa mistään, koska asiat on jollain muulla jossain muualla aina huonommin...

Yhteistyössä