Mihin voi tehdä LÄÄKÄRISTÄ valituksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kai

Vieras
?????

Vai suutuinko turhasta..
Minulla ollut runsaasti virtsatie infektioita muutaman vuoden sisään ja nyt ollut kuureja kuurin perään. Menin hakemaan taas kuuria kunnes lääkäri ei sitä antanutkaan vaan sanoi että Olen särkylääkkeiden väärinkäyttäjä, ja oireilen alapään kautta!!!!!!!!!!!!!! Katsoin häntä tyhmänä ja järkyttyneenä, sanomatta sanaakaan...

No, nyt sitten poikani 5v ollut kuumeessa lauantaista asti, ensin ke-pe oksensi.
Ja kuume sahannut koko viikon niin, että aamulla ei mitään, aivan "terve" kunnes iltapäivällä alkaa yskiä yskimästä päästyä ja kuume nousee. Mielestäni hän ei ole ollut hoito kuntoinen, koska ei jaksa tehdä mitään muuta kuin MAATA!

Joten nyt kun hoitaja oli jo kirjaittunut minulle 5 päivää sairaslomaa, sitä piti hakea lääkäriltä. Hänen mielestään pojassa ei mitään vikaa vaan äidissä! Sairaslomia 6kk aikana liikaa, että se olisi normaalia.
Olen 3n lapsen yh, joten mielestäni n. 15 päivää/6kk sisään ei ole paljon.

No, hänen mielestä lapsi voi mennä hoitoon ja äitillä pitäisi tutkituttaa päänsä, järkytyin niin, että purskahdin itkuun sanomatta mitään......

Törkeää!
Ainakin esimiehelle voi tehdä valituksen, mut esimiehestä riippuu, että onko siitä mitään hyötyä. Kyllä varmaan jonnekkin muuallekin voi, en kyllä tiedä mihin

Alkuperäinen kirjoittaja nora:
Alkuperäinen kirjoittaja luovuttaja:
Jos et jaksa tapella, mene yksityiselle.

Tämä ei ole ratkaisu pitemmän päälle.

Eipä kai. Mut siellä saa palvelua, kuuntelua ja aikaa. Näen toki itsekin ongelman, terveydenhuolto rapistuu jos ihmiset vain vähin äänin siirtyvät yksityiselle puolelle eikä kukaan ala vaatia parempaa.

Mä itse tein valituksen eräästä lääkäristä tk:n johtavalle lääkärille.Muitakin valituksia oli lääkäristä tullut.Johtava lääkäri laittoi pyytämään minulta anteeksi.Kyseinen lääkäri ei ole enää täällä töissä.

Ap:n tarina voi olla hyvinkin totta. Itse olen saanut ulkkislääkäriltä semmosta tekstiä ettei tosikaan. Kuukausia jatkunut ripuli olikin psykosomaattista hänen mielestään. Onneksi pääsin toiselle lääkärille ja sain ihan oikean diagnoosin....

Mun mielestä toi ei oikeestaan ole väärää hoitoa, vaan lääkärin diagnoosi tilanteestasi. Tosin se, ettei hän ole millään tavoin valmis ohjaamaan sinua esim. mt toimistoon tms. jossa hänen diagnosoimaansa ongelmaa (äidissä vika) voitaisiin hoitaa, on jonkinmoinen hoitovirhe...

Raivostuttaa puolestasi. Todella töykeää käytöstä lääkäriltäsi. Itseläni oli aikoinaan virtsatieinfektio kierre ja yhdeltä lääkäriltä sain asiasta naurua ja kommentin, että virtsatieinfektio ei ole ongelmasi vaan ylipaino. Paljon auttoi tämäkin diagnoosi virtsatieinfektion aiheuttamiin kipuihin.

Ylilääkärille voi valittaa, mutta tapauskohtaista, onko siitä hyötyä. Kannattaa viedä potilasasiamiehelle ja tapauksesta riippuen voi asiasta tehdä julkisen: omalla kohdallani näin tulee käymään. Kaikkea pa**kaa ei tarvitse niellä ja on muillekin potilaille eduksi, että asiasta puhutaan ihan julkisella tasolla.

mieluiten tosiaan ylemmälle lääkärille. potilasasiamiehet ainakin ennen olivat sellaista tasoa, että aivan turhaa heille mitään mennä selittämään. eivät välttämättä tiedä lääketieteestä yhtään mitään.
täällä ainakin oli eräs sosiaalityöntekijä samalla potilasasiamies.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Mun mielestä toi ei oikeestaan ole väärää hoitoa, vaan lääkärin diagnoosi tilanteestasi. Tosin se, ettei hän ole millään tavoin valmis ohjaamaan sinua esim. mt toimistoon tms. jossa hänen diagnosoimaansa ongelmaa (äidissä vika) voitaisiin hoitaa, on jonkinmoinen hoitovirhe...

Eikö hoitamatta/tutkimatta jättäminen ole hoitovirhe?

Vti voi ihan oikeastikin uusia turhan usein ihan vaikka vuodenkin sisään.
Mun mielestä tuollaisessa tilanteessa vaan tokaisu tyyliin, että vika on ylä-, eikä alapäässä, on vähintäänkin arveluttava diagnoosi :/

Yhteistyössä