Mihin vauvakuume loppuu? Vai loppuuko se joillakin koskaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Kun itse ainakin huomannut että jonkun 2-5v menee synnytyksen jälkeen kunnes kauhea vimma saada uusi vauva tulee :whistle:

Ja kun mies on tuollainen, ettei yhtään pane vastaan uusia pikkupupuja, niin mihin tää loppuu? Täytetään maa vaihdevuosiin astiko?? :o

Onko jotain keinoa lopettaa toiveet TAAS kerran uudesta vauvasta, vai jatkuuko tää vaihdevuosiin saakka (ja sen jälkeenkin..)?? :o

Mulla on varmaan ainainen vauvakuume :whistle: Kolme lasta nyt (4v-8kk) ja järki sanoo, että tämä on nyt tässä. Huomaan vaan ajattelevani toistuvasti, että kyllä ainakin kaksi vielä joskus haluan. Niin, ja mies ei pane asiassa hanttiin ollenkaan, joten ei helpota tilannetta.

Mulla loppui tokan lapsen jälkeen siihen, kun lapsi täytti 1,5v. Ei sitten vaan enää kiehtonut. Kuvittelin suurperheen äitiyden elämänhaaveekseni, mutta mikä helpotus onkaan näiden kahden kasvaminen ollut! Yhtään enempiä en ole kaivannut, koululaisia jo! Ja ikää oli alle 25v kun kuopus sen puoltoista vuotta täytti.

No meillä mies taas pistää hanttiin joten se auttaa. Ja mitä isommaks nää nykyiset kolme tulee sen mukavuudenhaluisemmiksi mies ja minä :whistle: En oo halunnu "palloa jalkaani" enää vuosikausiin. Mun osalta kuumeet on sairastettu jo, luojan kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Mulla on varmaan ainainen vauvakuume :whistle: Kolme lasta nyt (4v-8kk) ja järki sanoo, että tämä on nyt tässä. Huomaan vaan ajattelevani toistuvasti, että kyllä ainakin kaksi vielä joskus haluan. Niin, ja mies ei pane asiassa hanttiin ollenkaan, joten ei helpota tilannetta.

Sulla sentään tuo tuorein tapaus niin pieni, että saat syliin vielä, mulla kolme 3-9-vuotiasta jotka saa kaapata sylittelyyn joskus ihan vastentahtoisestikin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:

Sulla sentään tuo tuorein tapaus niin pieni, että saat syliin vielä, mulla kolme 3-9-vuotiasta jotka saa kaapata sylittelyyn joskus ihan vastentahtoisestikin :whistle:

Joo, muttei tyttö kauan sylissä pysy, kun konttaus ja tuen varassa seisominen/kävely on in. Jotenkin jo niiiiin iso tyttö, vaikka vielä niin pieni. Mä niin kaipaan sitä raskausmahaa, vauvantuoksua ym *huoh*

Mulla ei edes vauvakuume loppunut sterilisaatioon, johonka jouduin terveydellisistä syistä. Meillä on neljä lasta, mutta mä huolisin vielä pienen vauvan :heart: Mistäköhän niitä sais :)

Joo, muttei tyttö kauan sylissä pysy, kun konttaus ja tuen varassa seisominen/kävely on in. Jotenkin jo niiiiin iso tyttö, vaikka vielä niin pieni. Mä niin kaipaan sitä raskausmahaa, vauvantuoksua ym *huoh*

Voih!! :D
Tahtoo tuoksutella nukkuvan vauvan niskaa, tahtoo näperöidä pikkuruisia vaatteita kuivaustelineelle (noiden isojen vastapainoksi..), tahtoo heräillessään kokeilla että onhan vauva varmasti hengissä, tahtoo synnyttää kivulla alateitse vielä kerran, tahtoo tahtoo!!!!!

Mutta kun tää ei tunnu olevan omasta tahdosta kiinni :(

Ai. Meillä on 3 ja 5 veet. Kolmivuotias saa kaks kertaa päivässä raivarin. Kuulemma tuohon nyt tasaiseen 5-veehen iskee seuraava uhma noin 6-vuotiaana.

Näistä kun selviän kunnialla, niin hyvä on.

(Sekin auttaa kun katsoo tilinauhaa. Ei oo varaa isompaan kämppään, isompiin autoihin jne. Ja kuulemma teinit ne vasta kalliiksi tulee.)

mä en kans usko että vauvakuume menee ohi koskaan (itselläni siis) Kai se on vaan joskus tietoisesti päätettävä että tämä oli nyt tässä. vaikka varmaan ei ole helppoa. Mulla siis pienempi vajaa 5kk ja vielä 2-3sta lapsesta haaveilen.. sitten joskus :)

Voih!! :D
Tahtoo tuoksutella nukkuvan vauvan niskaa, tahtoo näperöidä pikkuruisia vaatteita kuivaustelineelle (noiden isojen vastapainoksi..), tahtoo heräillessään kokeilla että onhan vauva varmasti hengissä, tahtoo synnyttää kivulla alateitse vielä kerran, tahtoo tahtoo!!!!!

Mutta kun tää ei tunnu olevan omasta tahdosta kiinni :(

:heart:
Ainoo, mitä mä en kyllä kaipaa, on yöheräämiset. Sitä kun ajattelen kovan vauvakuumeen iskiessä, niin pahin kuumeilu katoaa hetkeksi :)
Mietinpähän vaan, kun kaverit alkaa vauvoja odottaa, että miten käy mun ja mun vauvakuumeen.

Auts. Esikoisen kanssa jo sairaalassa haaveilin seuraavasta ja ikäeroa noille tulikin pikkuisen auki 15kk. Tämä kakkonen sitten (esikoiseen yhdistettynä) onkin ollut varsin tehokas vauvakuumeen hillitsijä. :whistle:

Vasta tänään, kuopuksen ollessa 2v3kk huomasin ekan kerran vauvakuumeen nostavan päätään. :o En edes tiedä haluanko ihan tosissaan vauvaa, varmasti vaikutusta sillä että moni kaveri on nyt raskaana ja odottelevat sitä (tämänhetkisen ajatuksen mukaan) viimeistä lasta ja jotenkin on kaipuu päästä mukaan porukkaan...

Samoin nyt kun pitäisi miettiä mitä tekee näiden vauvatavaroille. Varastotilaa on kuitenkin rajoitetusta ja joku päivä varmaan haluamme vielä yhden lapsen. Nyt olisi kätevästi olemassa kaikki vaunuista ja rattaista vauvansänkyihin, sittereihin, hoitopöytiin ja kantoliinoihin asti. Vaatteitakin löytyisi niin pojalle kuin tytölle. Elikkä jos nyt kohtapuoliin alttaisiin seuraavaa hankkimaan niin ei tarvitsisi oikeastaan mitään pienelle hankkia ja mammakaveritkin löytyisi...

Yhteistyössä