mihin väliin tehdä toinen lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
esikko 7v. nykyisen miehen kanssa ei lasta ole. ikää molemmilla 31v. minä joudun vaihtamaan ammattia selkäsairauden takia, eli koulun penkille joudun.

jos koulussa menee 2-3v niin tuskin sen jälkeen alan lasta tekemään, haluun varmaan töihin. mutta nyt jos tekis lapsen ennen opiskelemaan lähtöä, tuntuu että en jaksaisi kotona paria vuotta, kun nyt menny pari vuotta kotona sairastellessa niin haluis jo muuannekkin kuin kurssille ja kotiin.

paljoa yli 35v en lasta enää tahtoisi tehdä. vaikeeta....

Ei hirveesti kannata suunnitella, et mikä olsi hyvä väli toiselle lapselle. Aina kun ei kaikki mene, niin kun ajattelee.
Toisilla toki menee, en sitä sano.
Nimim. lapset pitkällä ikäerolla, mikä ei ole oma päätös.

anteeksi mut hyvä tuo sun otsikko.. "mihin väliin tehdä lapsi" :) Mut tosissaan jos lasta haluat niin tee heti, kyllä se muu elämä aina järjestyy. Turhaa sitä liikaakaan järkeilemään!

tee se nyt. (jos vaikka tärppäis) jos et jaksa olla kotona paria vuotta, niin voithan alottaa opiskelut aikasemmin / lapsen hoidon ohessa. moni tekee niin. ei kannata pitkittää lapsen tekoo liian pitkkään, opiskella ja töitä kerkee kyllä tkee!

No haluatko sä varmasti toisen lapsen? Ei oikein kuulosta siltä, että sulla olis siihen mitään tunteenpaloa? Ja jos eka on jo 7 v, niin ei siitä enää hänellekään kaveriksi ole.

Et kai tekisi lasta vain miehen vuoksi?

Täällä mietitään samaa...tai toista yritetään, mutta ollut paljon huonoa tuuria, että ei ole vielä sitä toista... Uutta työpaikkaa pitäisi samalla hakea, mutta mitä jos heti tulisikin raskaaksi (toivon tietysti 110 % tätä vaihtoehtoa!), niin ei kai ne uudessa paikassa tykkäis...vaikka eihän sen väliä sitten olisi. (Tästä tulee kohta sanomista joltain, veikkaan...)

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kai oo pakko lainkaan:
No haluatko sä varmasti toisen lapsen? Ei oikein kuulosta siltä, että sulla olis siihen mitään tunteenpaloa? Ja jos eka on jo 7 v, niin ei siitä enää hänellekään kaveriksi ole.

Kyllä aikuisenakin on onni omistaa sisaruksia...ei vain lapsena leikkikaveriksi!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kai oo pakko lainkaan:

Kyllä aikuisenakin on onni omistaa sisaruksia...ei vain lapsena leikkikaveriksi!!!!!!!!!!!!

No, minun mielestäni sitä lasta ei pidä tehdä myöskään vain toisen lapsen vuoksi, vaan siksi, että itse haluaa.