Mihin tehdä ilmoitus jos koira hyökkää minun koirieni kimppuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eli mulla on kaksi pientä koiraa ja lenkillä ollessamme berni hyökkäsi niiden kimppuun, yritti purra mutta ainakaan näkyviä jälkiä ei jäänyt. Koira hyökkäsi n. kolme kertaa, lopulta pääsin koirieni kanssa tilanteesta pois.
Tiedän koiran omistajan ja hän on joskus uhannut mm. vetää minua turpaan, joten en tiedä päästikö tahallaan koiransa hyökkäämään. En ole varma siis tunnistiko tämä ihminen minut.

En ajatellut vielä tästä yhdestä kerrasta tehdä ilmoitusta, mutta jos tämä toistuu niin pakkohan asialle on jotain tehdä.

Eli mihin soitto?

suoraan poliisille. Koiran irrallaan pidosta ja laittomasta uhkauksesta. Itse tekisin jo tästä kerrasta, ja olihan tää tavallaan jo toinen kerta, jos kerran on aiemminkin uhannut vetää turpaan. Itse en moista katselisi!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
suoraan poliisille. Koiran irrallaan pidosta ja laittomasta uhkauksesta. Itse tekisin jo tästä kerrasta, ja olihan tää tavallaan jo toinen kerta, jos kerran on aiemminkin uhannut vetää turpaan. Itse en moista katselisi!

Koira ei ollut irti, sori tosta alkuperäisestä tekstistä saa varmaan sellaisen kuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Koira ei ollut irti, sori tosta alkuperäisestä tekstistä saa varmaan sellaisen kuvan.

Ahaa. Saanko kysyä, miksi on uhannut vetää sinua turpaan? Ja saanko kysyä, miksi et tekis nyt jo ilmoitusta?

Ahaa. Saanko kysyä, miksi on uhannut vetää sinua turpaan? Ja saanko kysyä, miksi et tekis nyt jo ilmoitusta?

Sanotaan nyt vaan näin että hän ei tykännyt minusta koska seurustelin erään ihmisen kanssa... Ei kuitenkaan mistään kolmiodraamasta ollut kyse :) Tästä on jo pari vuotta aikaa.

Mä vaan mietin sitä että mullahan ei oikein mitään todisteita asiasta ole että näin tapahtui? Hän varmasti kiistäisi asian. Pitää nyt vielä miettiä teenkö ilmoituksen, sen jälkeen saankin pelätä että koska ovat oveni takana :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sanotaan nyt vaan näin että hän ei tykännyt minusta koska seurustelin erään ihmisen kanssa... Ei kuitenkaan mistään kolmiodraamasta ollut kyse :) Tästä on jo pari vuotta aikaa.

Mä vaan mietin sitä että mullahan ei oikein mitään todisteita asiasta ole että näin tapahtui? Hän varmasti kiistäisi asian. Pitää nyt vielä miettiä teenkö ilmoituksen, sen jälkeen saankin pelätä että koska ovat oveni takana :/

Näkikö kukaan, ts. vois todistaa?

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Siis antoiko koiranomistaja koiransa remmissä hyökätä sinun koirien päälle??? :o
Joo poliisiasia.

Joo antoi. En vaan tiedä eikö pystynyt pitelemään koiraa vai eikö edes halunnut, jos siis tunnisti mut...

Mutta eihän noin käyttäytyvää koiraa voi ainakaan näin kaupunkiympäristössä pitää jossa koiria on joka nurkalla :o

Meillä oli vastaava tilanne, koira hyökkäs kimppuun kun pääsi omistajalta irti. Tehtiin ilmoitus poliisille, koska omistaja ei hallinnu koiraansa ja meidän toinen koira siinä sitten kuoli...oli sellanen sovinistipaska se koiran omistaja, mutta maksoi lopulta uuden koiran hinnan. Pitkään meni kyllä asiaa jauhaessa. Ja ei se rahakaan tietty omaa lemmikkiä korvaa. Vaikka tapahtumasta on jo pari vuotta aikaa niin yhä vituttaa kun sitä miettii.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Meillä oli vastaava tilanne, koira hyökkäs kimppuun kun pääsi omistajalta irti. Tehtiin ilmoitus poliisille, koska omistaja ei hallinnu koiraansa ja meidän toinen koira siinä sitten kuoli...oli sellanen sovinistipaska se koiran omistaja, mutta maksoi lopulta uuden koiran hinnan. Pitkään meni kyllä asiaa jauhaessa. Ja ei se rahakaan tietty omaa lemmikkiä korvaa. Vaikka tapahtumasta on jo pari vuotta aikaa niin yhä vituttaa kun sitä miettii.

Voi ei, otan osaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Voi ei :/ Olen niin pahoillani :(

Meillä oli kans kerran sellanen tilanne, että olin koiran kanssa meidän omalla pihalla, kun yhtäkkiä takaa tuli koira joka kävi mun koiran kimppuun, yritti näykkiä. Mun koira meni aivan paniikkiin, huusi ja ulvoi ihan kamalasti. Oli tuolloin vielä pentu. Ja se vieras koira yritti jopa muakin purra. Tein ilmoituksen poliisille. Tulivat, ja sanoivat että saan itse päättää teenkö ilmoituksen. No, en tehnyt sillä kertaa. Kävin kuitenkin koiran omistajan ovella sanomassa, että jos toistuu, vielä asian eteenpäin. Sanoin, että kutsuin poliisit, ja se omistaja oli aivan äimänä, että mitä häh, tuollaisesta poliisit. Että pisti vihaksi. Koira sai traumoja, ja alkoi pelkäämään vaikka ja mitä. Pelkäsi jopa pimeässä olevia tienvarsiheijastimia :/

Toivottavasti tuosta ei nyt traumoja jäänyt koirilleni, en sitä tullut ajatelleeksikaan. Kun kävelimme kotiin päin tuli yksi koira vastaan ja eivät ne ainakaan pelänneet sitä.

Yhteistyössä