Minun naapuriini muttii yh äiti 2 lapsen kera. Lapset tykkäsi olla meillä leikkimässä ja mielellään minä ne meille otinkin.
Kun tuttavuus syveni lasten kanssa, äiti pysyi kokoajan syrjemmällä.
Saattoi lapset tulla meille uimakassit pakattuna ja kysyä haluttaisikohan meitäkin lähteä uimaan, jos ei sillä hetkellä meille sopinut tuli parku oli heidän äiti ohjeistanut näille että me kyllä lähdetään ja me silloin voidaan viedä.
Kysyin lapsilta että jos he nyt voisi jotakin muuta pyytää ja olihan heillä sentään oma raha,
vaan oli äitinsä sanonut että jos me lähdetään me myös maksetaan.
Jos otin kaupungille johonkin heidät mukaan ja sanoin että mennään sinne ja sinne paikkaan oli vinkumista koko matka kuinka hän haluaa kaupoille ja enkö voisi hänelle ostaa sitä ja tätä kun hänen äiti on yh ja raha tiukoilla.
Annoin monasti lapsen pieniä vaatteita heille joista olivatkin onnekisi iloisia ja näytti käyttöönkin menevän

Mutta kokoajan sain kuulla kuinka minun pitäisi olla kuskaamassa heitä ties mihin ja suuttuivat jos itse en nyt ollut lähdössä samaan paikkaan ja parasta oli siis tuo kun muksut sai milloin mitäkin päähänsä ja yht äkkiä on minun oven takana ruonaamassa kyytiä että samalla minun pitäsi se lysti maksaa (muitakin esimerkkejä on siis kuin tuo uimaalli)
Lapset tuli miltei päivittäin meiltä lainaamaan maitoa leipää voita jne. no ei muuten mutta päivittäin? Luulisi nyt että joskus olisi siellä omassakin kodissa sitä ruokaa ja koskaan en saanut näitä lainattuja takaisin, tosin en kyllä koskaan ajatellutkaan että saisin

Omat lapseni kävi maksullisissa harrasteissa ja siitäkin tuli kateutta ja kinaa vaikka harraste ei mielestän kallis ole mutta ei kai minun nyt sentään kuulu naapurin muksuja sinnekin kustantaa?
Joten juu, olen tullut varovaiseksi etten ole enään kynnysmatto josta tehdään se ilkeä naapuri kun en suostu jonnekin lähtemään jos itsellä ei aikaa tai halu sinne mennä.
Oli kamalaa nähdä lasten pettyneet ilmeet ja vielä kamalampaa oli kuunnella heidän äidiltään kuinka pilasin heidän lasten päivän kun nyt en suostunut sinne ja sinne menemään sillä tajuanhan minä ettei heillä ole omaa autoa.
Nyt autan satunnaisesti tietyllä varovaisuudella ja tietyn etäisyyden pidän kaikkiin, en halua uudelleen tuntea oloani hyväksikäytetyksi.