Mihin muuttaa pk-seudulla? Helsinki, Espoo, Vantaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei jaksaisi enää valvoa öitään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei jaksaisi enää valvoa öitään

Vieras
Neuvokaa ja kertokaa hyviä alueita, joihin voisi harkita muuttavansa.

Asumme nyt itä-helsingin ghetossa ja olemme aivan kypsiä. Varsinkin kesäaika on yhtä meluamista kun mamut ulkoilevat öisin.

Lapset menossa pian kouluunkin, joten hyvät koulut lähellä olisi plussaa.

Vuokralle tai osaomistus/aso käy, mutta ei valitettavasti omistusasunto tule kysymykseen.

Kiitos paljon vastanneille.

miten ois vaikka espoon saunalahti? :) se on tosi nättiä aluetta, paljon lapsiperheitä, uusia ja uudehkoja asuntoja,halvat vuokrat (moneen muuhun alueeseen verrattuna), hyvät ulkoilumaastot,meri jne. päiväkoti ainakin, koulusta en ole ihan varma onko just siinä alueella, mutta tuskin ainakaan kovin kaukana.

Riippuu ihan talosta, johon muutatte.
Valitkaa pieni alue, tai alue, jolla on mahdollisimman paljon omakotitaloja, ja kauppakeskukseen on matkaa enemmän kuin kilometri.
Esimerkiksi Puistola on hyvä ( siellä on kaupungin rivareitakin), mutta Tapulikaupunki kuulemma huono. Saman juna-aseman vaikutusalueella, mutta aivan erilaiset alueet.
Oulunkylä on kuulemma OK, samoin Kulosaari, mutta Kulosaaressa saa asunnon vuokraamalla vain yksityiseltä.
Valitkaa joku alue ja käykää siellä kävelemässä perjantai-ja lauantai-iltaisin, kyllä sen huomaa jos alue ei sittenkään ole kiva.
Kyselkää asukkailta, Malmillakin on tyytymättömiä mutta myös tyytyväisiä asukkaita. Käpylä on hyvä.
Itäsuunnalla Jollas on varmaankin rauhallinen alue, Laajasalo ei, osa Herttoniemenrantaa menettelee, mutta koulu on ihan valtava.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
miten ois vaikka espoon saunalahti? :) se on tosi nättiä aluetta, paljon lapsiperheitä, uusia ja uudehkoja asuntoja,halvat vuokrat (moneen muuhun alueeseen verrattuna), hyvät ulkoilumaastot,meri jne. päiväkoti ainakin, koulusta en ole ihan varma onko just siinä alueella, mutta tuskin ainakaan kovin kaukana.

Saunalahdessa ei ole vielä koulua, mutta sitä on lupailtu.. katsotaan koska se pystytetään. Mutta lähellä Kivenlahdessa on koulu kyllä. Lapsiperheitä paljon, eikä montaa mamua. :)

Pakkalassa tykkäsin asua. Mitä nyt muutti vittuileva naapuri, mut rakastin VANTAATA, kun siellä olin syntynyt ja ton kusipään takia jouduin muuttamaan pois. (Mä muutan mielummin pois, kun kuuntelen urputusta)

Niin se naapuri muutti meidän jälkeen ja alkoi heti muuton jälkeen urputtaa, tosin ei muuttomme jälkeen mennyt montaa kuukautta, kun sama urputtaja oli muuttanut pois, liekö saanut häädön ainaisesta urputuksestaan.

Eikö olekin ankeaa, että suomalaisten pitää oikein etsimällä etsiä alueita, joissa on hyvä asua, eli missä ei olisi mamuja paljoa. Kyllä se minusta kertoo selvää kieltä siitä, että mamuja on jo ihan liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Entäs Espoossa muita kuin Saunalahti? Se on aika kaukana kun olen jo tosi kauan asunut Helsingissä. ;)

Tunteeko joku Fallkullan seutua, millaista on?

me on asuttu tapanilassa, fallkullan eläintilan vieressä. Ihana paikka oli, oikeestaan ei mitään pahaa sanottavaa. Tarhakin oli talon toisella puolella ja mitä ihanimmat peltoreitit->joissa bongasin ketunkin moneen kertaan :D Tapanilan ostari myös rauhallinen, siellä kun ollut ainakaan sillon mtn kunnon juottolaa!

Alkuperäinen kirjoittaja entä:
Millaista seutua on Espoon Niipperi?

No niipperi se vasta kaukana on! Saunalahti ja kivenlahti on kyllä suosikit mullakin, länsiväylää pitkin helsingistä ei kauan mene!
Samoin tapiola,osa matinkylää,soukka suosikkeja.

Mä asun länsi-vantaalla, ja rakastan, täällä on niin rauhallista ja hiljaista. Asun melkein helsingin puolella ja myös lähellä espoon rajaa. Itse asiassa usein jos olen lähdössä esim. bussilla helsinkiin kävelen usein helsingin puolelle niin on halvempaa :)
Jos haluaa actionia niin myyrmäki on tossa vähän matkan päästä, siellä käyn usein kaupassa mutta ei ne mamut siellä häiritse kun käyn siellä niin harvoin. Iltaisin ja viikonloppuisin pysyn yleensä poissa sieltä...Mutta nimenomaan tällä alueella missä mä asun on todella rauhallista, täällä asuu eniten lapsiperheitä ja eläkeläisiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ny harmaana:
Mä asun länsi-vantaalla, ja rakastan, täällä on niin rauhallista ja hiljaista. Asun melkein helsingin puolella ja myös lähellä espoon rajaa. Itse asiassa usein jos olen lähdössä esim. bussilla helsinkiin kävelen usein helsingin puolelle niin on halvempaa :)
Jos haluaa actionia niin myyrmäki on tossa vähän matkan päästä, siellä käyn usein kaupassa mutta ei ne mamut siellä häiritse kun käyn siellä niin harvoin. Iltaisin ja viikonloppuisin pysyn yleensä poissa sieltä...Mutta nimenomaan tällä alueella missä mä asun on todella rauhallista, täällä asuu eniten lapsiperheitä ja eläkeläisiä :)

Mainitsetko vielä alueet mitä suosittelet?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No niipperi se vasta kaukana on! Saunalahti ja kivenlahti on kyllä suosikit mullakin, länsiväylää pitkin helsingistä ei kauan mene!

Joo unohtui selvittää missä Niipperi on. ;) Katsoin vain noita vapaita asuntoja, niin tuli joku 2-tasoinen rivari Niipperistä.

Saunalahdessa on ainakin myös kerrostaloja. Sielläkö ei ole paljon mamuja?

Alkuperäinen kirjoittaja ny harmaana:

Mainitsetko vielä alueet mitä suosittelet?

Esim. Rajatorppa, Vapaala täällä vantaalla. Laaksolahti espoon puolella, mutta se on omakotitaloalue, tai kyllä siellä on rivitaloja myös.
Espoossa suosittelen myös Bemböle, Tapiola, Kivenlahti. Tapiolasta ja Kivenlahdesta pääsee helpsti helsinkiin, Bembölestä on vähän pidempi matka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo unohtui selvittää missä Niipperi on. ;) Katsoin vain noita vapaita asuntoja, niin tuli joku 2-tasoinen rivari Niipperistä.

Saunalahdessa on ainakin myös kerrostaloja. Sielläkö ei ole paljon mamuja?

Saunalahdessa ei ole paljon ainakaan vielä mamuja. Espoonkruunun kerrostaloja on (kaupungin vuokrataloja), mutta ovat niin hyvillä paikoilla, että kaupungin työntekijät näyttävät asuttaneen ne. ;) Saunalahtea rakennetaan koko ajan lisää, ja esim. kauppakeskusta odotellaan. Bussilla pääsee parissakymmenessä minuutissa Kamppiin. Me muutettiin itäisestä Helsingistä Saunalahteen, ja hetkeäkään en ole katunut. Kerrostaloista löytyy käsittääkseni vuokra-, asumisoikeus-, ja omistusasuntoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei jaksaisi enää valvoa öitään:
Neuvokaa ja kertokaa hyviä alueita, joihin voisi harkita muuttavansa.

Asumme nyt itä-helsingin ghetossa ja olemme aivan kypsiä. Varsinkin kesäaika on yhtä meluamista kun mamut ulkoilevat öisin.

Lapset menossa pian kouluunkin, joten hyvät koulut lähellä olisi plussaa.

Vuokralle tai osaomistus/aso käy, mutta ei valitettavasti omistusasunto tule kysymykseen.

Kiitos paljon vastanneille.

Pakko kommentoida tuohon "itä-helsingin ghetossa" että minä ja lapseni asumme itä-helsingissä mutta en voi nimittää sitä ghetoksi. öisin on aivan rauhallista eikä talossamme asu yhtään ulkomaalaista eikä huntupäitä näy oikeastaan missään alueella. eli riippuu ihan itä-helsingin alueesta onko mamuja. emmekä todellakaan asu missään Jollaksessa ;) Rastila ja Kontula on varmaan pahimpia.

Alkuperäinen kirjoittaja itä-helsinkiläinen:
Pakko kommentoida tuohon "itä-helsingin ghetossa" että minä ja lapseni asumme itä-helsingissä mutta en voi nimittää sitä ghetoksi. öisin on aivan rauhallista eikä talossamme asu yhtään ulkomaalaista eikä huntupäitä näy oikeastaan missään alueella. eli riippuu ihan itä-helsingin alueesta onko mamuja. emmekä todellakaan asu missään Jollaksessa ;) Rastila ja Kontula on varmaan pahimpia.

Meidän nykyisessä talossa (aso) ei asu ainuttakaan somalia, mutta ne liikkuvat ulkona öisin ja meluavat. Lisäksi jos menet lasten kanssa leikkipuistoon, on suomalaisia vähemmistö.

Yhteistyössä