Mihin minä tuon löytöpuhelimen vien? Poliisiasemalleko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saara

Vieras
Lapset oli laskemassa mäkeä tätinsä kanssa ja löysivät sieltä puhelimen. Toimiva näyttää olevan, mut ilmoittaa, ettei sim-korttia ole. Eikä mitään tietoja siis löydy, kenen tuo on.
Aika kulunut puhelin tuo on ja maksanut varmaan n.50e.

Mutta siis, vienkö tuon poliisiasemalle, vai mihin?

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
no katoitko et onko siellä sim korttia? voi olla rikki ja siksi sanoo ettei olisi

En kattonu, enkä kato, kun en tiedä, et miten aukeaa. Eikä se sinällään auta, kun en pin-koodia kuitenkaan tiedä. Mitä se tähän auttais?

Riippuu toimiiko edes. Jos simmi kuitenkin olis sisällä, niin kyllä veisin. Mutta jos ei, ni voisin ehkä vielä kokeilla omalla simmillä toimiiko. Rikkinäinen roskiin (siis ihan tarkoituksen mukaiseen kierrätysroskiin) ja toimiva poliisilaitokselle.

Yritä nyt saada se kansi auki ja katso onko sim korttia. Poliiseilla on laitteet millä voivat tarkistaa kortin haltijan. Toinen tyyli olisi, että laitat vaikkapa oma sim kortti puhelimeen ja jos akussa riittää virtaa niin katso löytyiskö puhelimesta puhelinnumeroita johon voit soittaa ja kertoa, että soitat kadonneesta puhelimesta jne.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Aika helposti nuo takakannet aukeaa kyllä. Kurkkaa nyt vaan =)

Mut mitä se mua hyödyttää, et onko sim-korttia vai ei? Kun en sitä saa kuitenkaan toimimaan ilman pin-koodia.

Olikin nyt kyse, et mihin vien? Poliisiasemalle vissiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Leimaaja:
Yritä nyt saada se kansi auki ja katso onko sim korttia. Poliiseilla on laitteet millä voivat tarkistaa kortin haltijan. Toinen tyyli olisi, että laitat vaikkapa oma sim kortti puhelimeen ja jos akussa riittää virtaa niin katso löytyiskö puhelimesta puhelinnumeroita johon voit soittaa ja kertoa, että soitat kadonneesta puhelimesta jne.

Kun olin operaattorilla töissä, niin soittivat kyllä sinne ja kertoivat simkortin numeron ja sillä kerrottiin poliisille kenen liittymä on =)
Ettei heillä ainakaan aikaisemmin laitteita siihen ollu.

Alkuperäinen kirjoittaja saara:

Mut mitä se mua hyödyttää, et onko sim-korttia vai ei? Kun en sitä saa kuitenkaan toimimaan ilman pin-koodia.

Sen takia kurkkaa, että jos siellä ei oo simmiä, niin nakkaa menemään. Kun käyt vaikka gigantissa seuraavan kerran ni viet sinne "roskiin".

Alkuperäinen kirjoittaja saara:

Sen takia kurkkaa, että jos siellä ei oo simmiä, niin nakkaa menemään. Kun käyt vaikka gigantissa seuraavan kerran ni viet sinne "roskiin".

Kas kun lähempänä, noin 5km päässä on poliisiasema, mutta Giganttiin on matkaa 40km. Että ehkä kuitenkin nakkaan tuon tuohon poliisiasemalle. Tehköön mitä lystää sille sitten.

En saanut auki, vaikka kuinka yritin. Nokian läppäpuhelin.

Yhteistyössä