Mihin mä saan ton lapsen hoitoon?

Mulla ei enää pää kestä ton lapsen kiukuttelua- se huutaa päivässä vähintään 4 tuntia ja n.1 päivä kymmenestä on hyvä päivä. Tyttö on vähän yli 1-v, ei ole kipeä, eikä ole allergioita. Syksyllä menee päiväkotiin ja mä menen töihin, mutta nyt on sellanen olo,että mä en vaan kertakaikkiaan jaksa. Isovanhemmille ei voi laittaa hoitoon,kun ovat työssäkäyviä ja viikonloppuisin heillä on muita menoja. Suurin ongelma taitaa olla se,että en ole täyspitkiä yöunia nukkunu vuoteen. Olen jatkuvasti kiukkunen, meinaan nukahtaa pystyyn jne.

Mistä mä saan apua,kun ei tunnu mieheltäkään riittävästi apuja tulevan? Enkä kaipaa kommentteja: "voi,voi, sitä se lapsiperheen arki on!".
 
vieras
ostettua lapsenvahtiapua? ystäväapua vuoroinvieraissa-periaatteella?
mutta siis mikä ihme yksivuotiasta yöllä valvottaa? sen ikäiselle voi jo suht kiukkuisesti sanoa, että äiti on väsynyt, äiti nukkuu nyt, nyt on yö :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ostettua lapsenvahtiapua? ystäväapua vuoroinvieraissa-periaatteella?
mutta siis mikä ihme yksivuotiasta yöllä valvottaa? sen ikäiselle voi jo suht kiukkuisesti sanoa, että äiti on väsynyt, äiti nukkuu nyt, nyt on yö :D
lapsi herää joka aamu klo.04.30 ja iltaisin menee nukkumaan klo.20.00. Päikkäreitä nukkuu max 2h, ja välillä vaan 1 tunnin. Toi lapsi on alusta-asti ollu varsinainen kiukkupussi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ostettua lapsenvahtiapua? ystäväapua vuoroinvieraissa-periaatteella?
mutta siis mikä ihme yksivuotiasta yöllä valvottaa? sen ikäiselle voi jo suht kiukkuisesti sanoa, että äiti on väsynyt, äiti nukkuu nyt, nyt on yö :D
lapsi herää joka aamu klo.04.30 ja iltaisin menee nukkumaan klo.20.00. Päikkäreitä nukkuu max 2h, ja välillä vaan 1 tunnin. Toi lapsi on alusta-asti ollu varsinainen kiukkupussi.
no ei mikään ihme et on kiukkupussi, jos yksivuotias nukkuu vaan 9-10h/vuorokausi, kun pitäisi nukkua ainakin 14h.... eli etsi uniongelmiin apua, vaikka netistä... miten nukahtaa? herääkö yöllä?
 
helena
voisiko miehesi hoitaa iltaisin niin pääsisit vaikka kaupungille, kauppakeskukseen, leffaan, teatteriin jonnekin ihan muualle ja muuta ajateltavaa kun lapsi ja koti.

MLL kautta saa toki hoitajia.

Muistan itse vaiheen kun tyttöni oli reilun vuoden ja oli kesä aika, olin ajatellut että ihanaa olla kesä kotona, auringon paistetta ja mukavaa. Ja todellisuus olikin satoi vettä ja oli kylmä, lapsi kiukutteli koko ajan (no hänellä oli oireettomia korvatulehduksia putkeen koko kesä ja sai toki lääkityksen, mutta aina ei riittänyt ymmärrys äidillä) ja itsellä hermo kireänä. Ja kun vielä kaikki muskarit, perhekerhot loppuivat keväällä...ei mitään aktiviteettia.

No menihän se, mutta kyllä meistelen välillä sitä kesää ristiriitaisin tuntein....

Voimia ja jaksamista, tsemppiä!!!
Ei se työ ja päiväkoti -rumba aina mitään herkkua ole!!!
 
bonja
onko tyttö paljon edellä kehityksestä, tuli nyt vaan tällainenkin mieleen, joskus tarha-ajoista muistan yhden neidin 1 vee joka oli erittäin kova komentelemaan :) :heart:
 
Hyvin tuttua :headwall: ,meillä syyksi paljastui talvella allergia,kun poika oli 1.5v,eikä oo lastenhoitoavusta tietoakaan.
Siis mies auttaa kyllä töiden jälkeen,mutta tukiverkkoa ei ole.
Meillä kyllä nukkui poika vielä talvella 2 päiväunet,keväällä siirryttiin yhtiin 2h päikkäreihin.Hampaiden tulo voi tehdä myös tosi äkäiseksi,kävelemään lähtö häiritsee unia myös,syitähän on monia!
Voimia :hug: ,ja voithan tosiaan kysellä vaikka sieltä MLL:stä hoitajaa tarpeen mukaan niin saisit omaa aikaa.
 
johnu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ostettua lapsenvahtiapua? ystäväapua vuoroinvieraissa-periaatteella?
mutta siis mikä ihme yksivuotiasta yöllä valvottaa? sen ikäiselle voi jo suht kiukkuisesti sanoa, että äiti on väsynyt, äiti nukkuu nyt, nyt on yö :D
Tämä toimii! Käytin tuota "kiukkuisena" olemista meidän esikoiseen, kun se kanssa 1vee ollessaan yhtäkkiä rupesi heräilemään liian aikaisin kesällä. Liekkö valoisuus vaikuttanut. Sanoin kello 5 aamulla, että vielä nukutaan. Muutaman yön jälkeen poika toki heräsi samoihin aikoihin, mutta hetken katsottuaan "nukkuvaa" äitiä käänsi kylkeä ja nukahti uudelleen.

AP: Onko teillä liian valoisaa? Voisiko johtua siitä? Yritä löytää henkireikä jostain, ettei pääsi hajoa! MLL on hyvä apu, olen itsekin käyttänyt, kun tekee ympäripyöreää päivää ja aina ei viitsi mummuja pyytää apuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja johnu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ostettua lapsenvahtiapua? ystäväapua vuoroinvieraissa-periaatteella?
mutta siis mikä ihme yksivuotiasta yöllä valvottaa? sen ikäiselle voi jo suht kiukkuisesti sanoa, että äiti on väsynyt, äiti nukkuu nyt, nyt on yö :D
Tämä toimii! Käytin tuota "kiukkuisena" olemista meidän esikoiseen, kun se kanssa 1vee ollessaan yhtäkkiä rupesi heräilemään liian aikaisin kesällä. Liekkö valoisuus vaikuttanut. Sanoin kello 5 aamulla, että vielä nukutaan. Muutaman yön jälkeen poika toki heräsi samoihin aikoihin, mutta hetken katsottuaan "nukkuvaa" äitiä käänsi kylkeä ja nukahti uudelleen.

AP: Onko teillä liian valoisaa? Voisiko johtua siitä? Yritä löytää henkireikä jostain, ettei pääsi hajoa! MLL on hyvä apu, olen itsekin käyttänyt, kun tekee ympäripyöreää päivää ja aina ei viitsi mummuja pyytää apuun.
Kyllä tuolla taitaa jonkinverran olla valoisaa, kun ei nuo sälekaihtimet pimennä riittävästi... Jos siihen laittais vaan kunnolla pimentävän rullaverhon :)
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ostettua lapsenvahtiapua? ystäväapua vuoroinvieraissa-periaatteella?
mutta siis mikä ihme yksivuotiasta yöllä valvottaa? sen ikäiselle voi jo suht kiukkuisesti sanoa, että äiti on väsynyt, äiti nukkuu nyt, nyt on yö :D
lapsi herää joka aamu klo.04.30 ja iltaisin menee nukkumaan klo.20.00. Päikkäreitä nukkuu max 2h, ja välillä vaan 1 tunnin. Toi lapsi on alusta-asti ollu varsinainen kiukkupussi.
no ei mikään ihme et on kiukkupussi, jos yksivuotias nukkuu vaan 9-10h/vuorokausi, kun pitäisi nukkua ainakin 14h.... eli etsi uniongelmiin apua, vaikka netistä... miten nukahtaa? herääkö yöllä?
Oletko koittanut nukuttaa lasta kaksille päikkäreille? Vaikuttaa että lapsikin on väsymyskierteessä. Aamulla kun herää silloin puoli viisi niin anna olla hereillä vähän aikaa, anna jotain pientä syömistä ja muuten anna leikkiä hiljakseen omilla leluilla ja lepäile itse samalla vielä. Pidä semmoinen yötunnelma vielä päällä. Tunnin, puolentoista kuluttua koita saada nukkumaan uudestaan. Yleensä siinä vaiheessa nukahtaminen onnistuu uudestaan. Sitten yhdessä nukutte sinne asti kun lapsi vaan nukkuu. Sitten vasta heräätte päivään, teette aamutoimet ja syötte aamupalaa.

Puuhastelette normaaleja aamupäivätoimia ja lounaan jälkeen lapsi normaalisti päikkäreille. Sillä pitäisi jaksaa sinne iltaan asti 20-20.30. Silloin yöunille.

Pikkuhiljaa kun lapsi onnistuu nukahtamaan aamulla uudestaan voit kokeilla sitä että koitat nukuttaa lapsen suoraan uudestaan kun herää liian aikaisin. Mutta aloita pehmeästi ja anna ensi alkuun jotain syömistä ja anna touhuta jos touhututtaa. Vähitellen lapsi oppii nukkumaan pidempään aamulla, saa enemmän unta ja on iloisempi päivisin.
 
JosSanon
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ostettua lapsenvahtiapua? ystäväapua vuoroinvieraissa-periaatteella?
mutta siis mikä ihme yksivuotiasta yöllä valvottaa? sen ikäiselle voi jo suht kiukkuisesti sanoa, että äiti on väsynyt, äiti nukkuu nyt, nyt on yö :D
Tämä toimii! Käytin tuota "kiukkuisena" olemista meidän esikoiseen, kun se kanssa 1vee ollessaan yhtäkkiä rupesi heräilemään liian aikaisin kesällä. Liekkö valoisuus vaikuttanut. Sanoin kello 5 aamulla, että vielä nukutaan. Muutaman yön jälkeen poika toki heräsi samoihin aikoihin, mutta hetken katsottuaan "nukkuvaa" äitiä käänsi kylkeä ja nukahti uudelleen.

AP: Onko teillä liian valoisaa? Voisiko johtua siitä? Yritä löytää henkireikä jostain, ettei pääsi hajoa! MLL on hyvä apu, olen itsekin käyttänyt, kun tekee ympäripyöreää päivää ja aina ei viitsi mummuja pyytää apuun.
Kyllä tuolla taitaa jonkinverran olla valoisaa, kun ei nuo sälekaihtimet pimennä riittävästi... Jos siihen laittais vaan kunnolla pimentävän rullaverhon :)
Meillä tyttö heräs koko kevään klo 05 viimeistään, nyt viime viikonloppuna ostettiin pimennysverho ja tadaa, unta on riittänyt klo 07 asti, mikä tuntuu ihan mahdottoman paljolta meille! :) Kaikkee kannattaa kokeilla!
 

Yhteistyössä