Mihin luokkaan perheesi mielestäsi kuuluu?

• Viestiketjun aloittaja Heeeih
  • Ensimmäinen viesti
Oletin etteine tulot olleet euroja, vaan enempi indeksi? Siis keskimäärä 100 ja sit esmes johtajaperheellä tulot 34 prossaa muita suuremmat? Ei ois eka kerta kun oon väärässä, mutta koska taulukkokin about 20v vanha niin indeksi vaan kävis järkeen enempi.

"Noora"
No entäs jos on korkea koulutus ja hyvä asema työpaikalla, mutta tekee vain vaikkapa 50% työlistaa, jolloin tulot eivät ole kovin suuret? Jos taas omaisuutta olisi perintöjen, sijoitusten tms katta kertynyt niin paljon, että olisi varaa tehdä 50% työlistaa.. noin esim.

Tai jos arvostettu kirurgi, jonka tuntipalkkaa en halua edes arvuutella, haluaa tehdä vain silloin tällöin töitä ja tulot ovat sen 2000e kuukaudessa? Rahaa on kenties muuta kautta niin paljon?

Itse on toki kuulu kumpaankaan esimerkkiin.

On vaan outoa, kun kaikki määritellään ansiotulojen perusteella. Entäs jos Pekka Ponteva 1800e kuussa tienaava saakin 800t euron perinnön ?

Jaa no mulla henk koht on niin että suku on on ollut vuosisatojen ajan sellasta ylempää luokkaa mutta mä oon kyllä alentunut ihan vaan sairaanhoitajaksi, että ilmeisesti olen sellanen tavis duunari.

mama the strange
Me ollaan varmaan niitä otsikoissa paljon näkyviä syjäytyneitä.
Itse opiskelen ja mies on tällä hetkellä taas työtön... virallisesti mies taitaa olla taiteen alan pätkätyöläinen. Eletään tuilla, eikä tässä parempaa ihan heti ole näkyvissä.

vierass
Me ollaan tulojen mukaan keskiluokkaa, perintöjen takia yläluokkaa, mutta tavat on kyllä täysin alaluokkaa. Syvällisin keskustelu mitä tässä taloudessa käydään on Kauniiden ja Rohkeiden juonenkäänteet. Ja niin minä olen halunnut :)

Yhteistyössä