Mihin lapset jos ei enää selviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäonnistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäonnistunut

Vieras

Soitanko neuvolaan vai johonkin .. sosiaalitoimeen? Tuleeko joku hakemaan lapset vai täytyykö minun viedä ne? Mihin lapset joutuvat? Olen taistellut 1,5v masennuksen kanssa, enkä selviä nyt. Mies tulee illalla käymään pariksi tunniksi, muuten nähdään vasta pe. Ei ole ketään kelle soittaa. Kukaan ei voi tulla auttamaan. Äitini pystyy tulemaan n. kahden viikon varauksella viikonlopuksi. Siihen on liian pitkä aika.

Olen tähän asti selvinnyt päivä kerrallaan, tunti kerrallaan, mutta nyt tuntuu liian ylivoimaiselta. Ruoan sain annettua äsken, siihen meni kaikki voimat. Neuvolaan on vaikea soittaa, siellä on linjoissa jotain vikaa kun ei tahdo kuulua puhe. En pysty ajattelemaan selkeästi.

oletko yrittännyt saada kunnalta lastenhoito apua esim.kodinhoitajaa.onko minkän ikäiset lapset?koitahan levätä aina kun lapset nukkuu.pystytkö lähtemään vaikka ulos illalla kun miehesi tulee ja olisi lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Sosiaalitoimeen. Sieltä voi perhetyöntekijä päästä vähälläkin varotusajalla tulemaan ja ainakin saat keskusteluapua.
:hug:

Niin juuri koita kuntasi sos.virastosta. Olin 3v sitten harjoittelijana perhetyössä,ja heidän työ on juuri sellaista että käyvät perheissä auttamassa,hoitaa lapsia,ulkoilee heidän kanssa,tekee jopa ruokaa mahd,siivoaa yms. Masennus on kovin yleistä,mutta toivon ettet jätä tätä asiaa hoitamatta. Soitto voi tuntua kovalta työltä,mutta parempi lopputulos tulee olemaan jos pyydät apua. :hug:

Soita ihmeessä sossuun!! Just tällasisia tapauksia varten se lastensuojelukin on olemassa että ne oikeasti auttaa sinua. Osaa ne tehdä siellä muutakin kun huostaanottaa, saat varmasti hätäapua ja just sitäkeskusteluapua. =) Se nimenomaan on lapsen suojelemista kun autetaan äitiä joka on uupunut, näin mulle kertoi minun sosiaalityöntekijäni silloin aikoinaan kun olin itse asiakkaana ja sanoi että heille voi aina soittaa jos on tarvis avulle. Ei ollut silloin tarvetta, mutta kiitin tiedosta kauniisti. :hug: ja voimia.

Luulin etten enää jaksa edes itkeä, mutta olin väärässä. Kiitos halauksista ja vastauksista. Olen yrittänyt saada apua kaupungilta, mutta kuulemma vain ne joilla menee tosi huonosti, saa. Me emme ole muuten sosiaalitapauksia, minulla on vain masennus (johon lääkitys). Tästä on yli vuosi aikaa, en tiedä joko meidät nyt laskettaisiin niihin jotka saa apua. Olemme myös päiväkotijonossa, ajattelin että minulle tekisi hyvää vaikka osa-aikatyö. Lapset siis 1v ja 2,5v. Tähän asti olen selvinnyt tunti kerrallaan-ajattelulla, mutta tuntikin tuntuu nyt niin kovin pitkältä ajalta.

HELVETTI NÄITÄ JOITAKIN SOSSUJA!! |O (anteeksi huutamiseni :() Sano niille sossuun kun soitat että eikö ole parempi auttaa ennenkuin menee oikeasti tosi huonosti?
Se on sitä ennaltaehkäisevää työtä, joka kantaa hedelmää.

Mun on pakko kommentoida tähän vielä, että se on tosi surullista, että resursseja ennaltaehkäisevään työhön tai apuun tällasessa tilanteessa ei joka paikassa ole. Vaan tosiaankin täytyy mennä oikeesti huonosti, että saa apua sossusta, jollon sitä apua tarvitaan vielä moninkertanen määrä siihen nähden, että on "vaan" masennus tms. :/ :(

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
HELVETTI NÄITÄ JOITAKIN SOSSUJA!! |O (anteeksi huutamiseni :() Sano niille sossuun kun soitat että eikö ole parempi auttaa ennenkuin menee oikeasti tosi huonosti?

:attn: :attn: :attn:

Ku tarpeeks rikki soittaa soskuun tai turvakodille, itkee jne, apua yleensä lähtee tulemaan. Itte väsyin pienen yökukkujan kans yh:na totaalisesti. Lapsi oli pariin otteeseen turvakodilla vauvapuolella ja itse sai nukkua (kun taas pystyi parin yön jälkeen nukkumaan -yliväsymys). Helpotti ja sen jälkeen on jaksanu ihan eri tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:

ei se ole yksittäisen sossun tai työntekijän vika jos kaupungissa on tietyt rakenteet. Silloin kaikille on samat palvelut, eli kukaan ei saa esim. lastenhoitoapua. Valitettavaahan tämä on mutta toivottavasti tämä tilanne tajuttaisin jo korkeammilla tahoilla.
Neuvoni sulle on, että soita ihmeessä sossuun ja kerron miten asiat oikeasti ovat. Jospa pääsisit esim. jonon ohi ja saisit lapsillesi päivähoitopaikan tms. Ei ne tuosta noin vaan lapsia hae pois, jos et itse halua tai jos tilanne todella on todella paha.

Yhteistyössä