Mihin lapsesi menevät, jos haluat viettää vapaaillan ja -yön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänä vuonna ollu kaikki kax vapaa viikoloppua ja sillon ollut isällään. (on muutenkin isällään su-ke) Nyt ens vuodesta aletaan koulun takia joka toinen viikonloppu juttuun joten sit on enemmän vapaata.

Ei olla 11 vuoteen oltu ukon kanssa kahdestaan yötä. Eli esikoisen syntymästä alkaen. Eivät ole ikinä ollut yötä erossa meistä. Ei olla tahdottu. Miksi pitäisi yö olla poissa? Eihän silloin yöllä tehdä mitään...

Mutta minun äidillä ovat silloin tällöin päiväkylässä keskenään. Lähtevät aamusta ja tuodaan illalla. Ja hienosti on tuo meille piisannu.

hmm kahdestaan jos lähdetään niin se on vaa pari tuntia kun miehen kaverin pikkusisko palkataan tänne mut kahdestaan yö rauhas kotona, mitä se on =) tammikuus anoppi viimeks otti kaikki 3 (muut ei kaikkia ota) ja viime vuoden elokuus sitä aikasemman kerran ja 2 kertaa yritetty saada kaikki sen jälkeen hoitoon mut saatiin vaan 2kpl hoitoon eli aikasin herääjä oli kotona :)

Alkuperäinen kirjoittaja ulos!:
Meillä kun ei mummolaa ole lähimaillakaan ja tuttavaperheet ovat näitä samanlaisia "pikkulapsiperheitä" joten ei heillekään voi meidän pikkuisia lisäksi ängetä. Minä olen lasten kanssa 24/7 ja nyt kun vanhin on jo 4v. niin tekis mieli vähän irtautua.... Kesällä kävin yksin ulkona niin, että mies katsoi lapsia ja sitten toisinpäin. Mutta ois kiva päästä joskus ulos KAHDESTAAN. Enkä tarkoita mitään ryyppäjäisiä, sillä niitä emme harrasta. Mutta vapaailta, leffa, hyvä ruoka, saunominen ja rakastelu ilman keskeytyksen pelkoa ois enemmän kuin mahtavaa :) Miten teillä muilla järjestyy oman ajan ottaminen silloin tällöin?

Olisiko teillä jotain nuorta sukulaistyttöä, joka tykkäisi lapsista ja tulisi välillä lapsenvahdiksi? Mä olen hoitanut todella paljon 5-vuotiasta serkkutyttöäni, hän on nytkin täällä yötä, nukkuu ihan tuossa vieressä :heart: Olen hoitanut 14-vuotiaasta asti paljon myös naapurien ja muiden tuttujen lapsia. :)

Mä oon nyt jo tosi monta kertaa lukenut: "Mihin lapsiVESI menee...?"
:headwall:

Ja siis joo. Meidän vauva(6kk) menisi mun isälle, mun äidille tai anoppilaan. Olisi ihan toivottu kaikkiin näistä, mutta en anna ainakaan toistaiseksi, kattellaan sitten kun on vähän isompi. Ja mun siskokin varmaan huolisi jos tarvitsisi, mutta sillä on niin paljon omaakin katrasta hoidettavana, etten kehtaisi sinne tuupata.

Minua ei kiinnosta pätkääkään antaa omaa lastani jonnekin. Me hänet olemme saaneet ja me olemme hänen turvansa. Kaipa me olemme sen verran aikuisia, että hurja nuoruus on älytty elää aikanaan ja lasta koetettu hankkia vasta sen jälkeen.

viimeksi miehen kanssa kahdestaan "ulos" noin 5 vuotta sitten ja sekin oli ainoa kerta vuosiin. Omia vanhempiani ei kiinnosta hoitaa lapsenlapsiaan ja miehen vanhemmat ovat jo kuolleet :/ Eli eipä tässä juurikaan vapaailtoja tarvii suunnitella. Kateellisena luen teidän isovanhemmistanne ja kummeista. Meillä kummit asuvat niin kaukana että yhteydenpito on lähinnä puhelimen välityksellä ja postikorteilla, kerran vuodessa nähdään. MLL:n apuun en luota, koska lapsilla on allergioita ja astmaa. Mitä jos antaisivat vaikkapa vahingossa jotain kiellettyä....

Lapset eivät suostu menemään yökylään, enkä usko että nauttisin vapaaillasta jos tiedän että laps parkuu keuhkojaan pihalle samaan aikaan.

Eli vastaan, lapset menee (teini-ikäisinä) varmaan kavereilleen tai "kartsalle". :D

Meille tulee yleensä mummi kotiin hoitamaan(huomattavasti helpompaa, ei tarvii pakata ja miettiä kolmen lapsen yönyli juttuja, matkaa mummilla meille n.80km?)
Tai sitten viedään lapset mun pikkuveljelle ja siellä hoitamassa ovat myös hänen avonsa ja serkkupoika :heart:

Minun vanhemmille enimmäkseen, sitten siskolleni ja appi-vanhemmat ottaa joskus harvoin yhden kerrallaan...
Serkkuni hoitaa esim. yhden illan, ei yötä (ei ole yöksi pyydetty).

:)

Lapset eivät mene mihinkään vaan kotiin tulee lapsenvahti ja me menemme hotelliin yöksi tai sitten tulemme kotiin ja lapset herättävät aamulla meidät - lapsenvahti saa nukkua. Kallis ratkaisu, mutta kun muitakaan vaihtoehtoja ei ole.

Yhteistyössä