Mihin lapsesi menevät, jos haluat viettää vapaaillan ja -yön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulos!

Vieras
Meillä kun ei mummolaa ole lähimaillakaan ja tuttavaperheet ovat näitä samanlaisia "pikkulapsiperheitä" joten ei heillekään voi meidän pikkuisia lisäksi ängetä. Minä olen lasten kanssa 24/7 ja nyt kun vanhin on jo 4v. niin tekis mieli vähän irtautua.... Kesällä kävin yksin ulkona niin, että mies katsoi lapsia ja sitten toisinpäin. Mutta ois kiva päästä joskus ulos KAHDESTAAN. Enkä tarkoita mitään ryyppäjäisiä, sillä niitä emme harrasta. Mutta vapaailta, leffa, hyvä ruoka, saunominen ja rakastelu ilman keskeytyksen pelkoa ois enemmän kuin mahtavaa :) Miten teillä muilla järjestyy oman ajan ottaminen silloin tällöin?

Molemmat mummut ovat lähellä, ja myös minun siskoni ottaa mielellään meitin ipanat yö-kylään.
Minusta on ihanaa, klunvälillä pyytävät lapsia kylään, tulee itelle hyvä mieli, että eivät pidä lapsia rasitteena.
Vaikka isojahan nuo jo nyt ovat!

Jos vapaa illan, niin miehen mummille tai äidille.

Yön, niin mun vanhemmilleni.

Ja onnistuu aina kun halutaan ja onnistus useemminkin mut ei anneta hoitoon :D

Tosin 6.12 on poikkeus, et menevät miehen äidille yöksi, mennään omien vanhempieni kanssa pikkujouluihin. :)

vuorotellen tai sitten turvaudutaan mummoon/kummeihin. Kummeillakin lapsia, mutta ottavat mielellään meidän ainokaisen hoitoonsa.

MLL:lla on hoitajapalvelu. Sieltä voi ainakin hoitajan tilata ja voi pyytää, että lähettävät aikuisen henkilön. Siellä on siis tarjolla myös 15-kesäisiä:)

Meillä mukula/mukulat tulee menemään aina mummolaan jos tahdomme tosiaan olla kahden jostain syystä. Hirveesti siellä jo hingutaan lasten kanssa olemisen perään. Uskon että se on helpottava tekijä kun jo tietää että tällainen on mahdollista. Ehkä uskallan parin ystävänikin hoitoon antaa lapsen. Pitää miettiä vielä sitä :-p
Kaikki asuvat Helsinki- Vantaa-Espoo alueella missä minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vuorotellen tai sitten turvaudutaan mummoon/kummeihin. Kummeillakin lapsia, mutta ottavat mielellään meidän ainokaisen hoitoonsa.

MLL:lla on hoitajapalvelu. Sieltä voi ainakin hoitajan tilata ja voi pyytää, että lähettävät aikuisen henkilön. Siellä on siis tarjolla myös 15-kesäisiä:)

:headwall:
Mun sisko on mll:n hoitaja, täytti 15 keväällä. Tosi hyvä hoitaan lapsia ja pärjää ihan pientenkin kans. Paljon hoitanut meiänkin muksuja.
Nyt on meiän naapureiden vakkari hoitaja. mm eilen oli hoitaas naapurin muksuja (4v ja 9v) klo 18-1.30 ja hyvin oli mennyt.
Suosittelen kyllä tuota mll:a, jos ei hoitajia muuten ole. Meilläkin ollut joskus hoitaja sieltä ja tyytyväinen olen ollut!

No me ollaan siinä onnellisessa asemassa että äitini asuu 50km:n päässä ja ottaa vanhemmat(7 ja 6v) lapset luokseen viikonlopuksi kerran kuukaudessa.Ei meillä varsinaisesti kahden keskistä aikaa ole kun kotiin jää reilun vuoden ikäinen.Tänään tuon pienimmän kummitäti tuli pariksi tunniksi pojan kans niin käytiin kaksin syömässä,vanhemmat siis mummolla...

Kummitädin luo. Jos ei sitä mahdollisuutta olisi niin varmaan ottaisin MLL:n hoitajan. Olen käyttänyt MLL:n hoitajapalvelua muutaman kerran päivisin ja ollut tosi tyytyväinen, hyvä kun on tuollainen hätäapu!

vapaa ilta....mummo tulee yleensä meille, tällöin ollaan oltu kotona itsekin kun lapsi herää aamulla. Nyt ollaan joulukuun alussa lähdössä toiseen kaupunkiin ihan yöksi pois, ja hieman mietitityttää äitiä että mitenköhän sitä pärjää 24h erossa lapsesta...nyyh... onneksi kuukausi aikaa miettiä. Lapsella ikää 1,5v eli eiköhän pärjää...tai en sitä mietikään miten lapsi pärjää, van äiti.... *yöjunalla kotiin*

Alkuperäinen kirjoittaja FröbelinPalikat:

:headwall:
Mun sisko on mll:n hoitaja, täytti 15 keväällä. Tosi hyvä hoitaan lapsia ja pärjää ihan pientenkin kans. Paljon hoitanut meiänkin muksuja.

Joo, mutta kaikki 15-vuotiaat ei ole hyviä hoitajia ja varsinkaan jos perheessä on useita pieniä lapsia. Tapauskohtaisesti kannattaa ajatella millaista henkilöä pyytää hoitajaksi. :)

Mummolaan. Mutta pienempi on ollut vasta yhden yön mummolla yökylässä, silloinkin oltiin koko ajan valmiita tilaamaan tarvittaessa vaikka taksi...kun olimme juhlimassa yhteisiä 30v synttäreitämme mökillä. Ja eipä sitä kovin usein kehtaa ruinata lapsia hoitoon, toisaalta ei ole halujakaan kun mulla menee sitten yöunet siitä hiljaisuudesta ja huolehtimisesta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
En ottaisi mll hoitajaa. Vaikka varmaan luotettava taho, on koulutukset ja muut, en haluaisi vierasta ihmistä kotiini lasteni kanssa.

koulutuksesta ei voi puhua. Kurssi joka näille hoitajille järjestetään ei ole koulutus. Olen käynyt kurssin ja jos muutaman laululeikin ja sairauden opin, niin that's it.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
En ottaisi mll hoitajaa. Vaikka varmaan luotettava taho, on koulutukset ja muut, en haluaisi vierasta ihmistä kotiini lasteni kanssa.

koulutuksesta ei voi puhua. Kurssi joka näille hoitajille järjestetään ei ole koulutus. Olen käynyt kurssin ja jos muutaman laululeikin ja sairauden opin, niin that's it.

No en minäkään ihan tuntematonta hoitajaa ottaisi illaksi +/tai yöksi. Jos saan mll:lta saman hyvän aikuisen hoitajan, joka on käynyt aiemminkin ja johon luotan niin silloin kyllä.

Yhteistyössä