Mihin käytät kookosmaitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rittiriiraa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rittiriiraa

Jäsen
08.10.2006
354
0
16
Kaapista löytyi purkki ja haluaisin kokeilla jotain uutta johon sen käyttää. Jossain lehdessä oli joku pirtelötyyppinen juttu mutta onnistuin hukkaamaan sen. Tarviin aina reseptin, en ole omasta päästä kokeilevaa sorttia ..

kertokaas minulle onko joku tehnyt riisipuuroa (ja miten) siitä? josksu jossakin "maailmalla" maistoin riisijuttua joka tuntui kookosmaitoon tehdyltä mutta sen ravintelin ja minun kielitaidot ei käyneet riittäväksi yksiin (minulla ei riittävää ranskan taitoa eikä heillä englannin)

Alkuperäinen kirjoittaja Rittiriiraa:
Kaapista löytyi purkki ja haluaisin kokeilla jotain uutta johon sen käyttää. Jossain lehdessä oli joku pirtelötyyppinen juttu mutta onnistuin hukkaamaan sen. Tarviin aina reseptin, en ole omasta päästä kokeilevaa sorttia ..

Viskasin yv:t'ä

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
kertokaas minulle onko joku tehnyt riisipuuroa (ja miten) siitä? josksu jossakin "maailmalla" maistoin riisijuttua joka tuntui kookosmaitoon tehdyltä mutta sen ravintelin ja minun kielitaidot ei käyneet riittäväksi yksiin (minulla ei riittävää ranskan taitoa eikä heillä englannin)

Toihan vois olla hyvää. :p Mä oon tainnut käyttää lähinnä vaan kanakeitossa.

Pilko pieniksi paloiksi banaania, ananasta ja persikkaa. Laita hedelmät pakastimeen vähintään tunniksi. Ota kohmeiset hedelmät pois pakkasesta ja survo ne sauvasekoittimella. Lisää kookosmaito ja sekoita.

Joihinkin patoihin, soppiin, wokkiin... :p
Jos ruoka on todella tulista niin lapset syövät vihannekset/lihan kookosmaidolla "lantrattuna" ja riisin päälle saavat muutenkin aina kookosmaistoa jos oon sitä ruokaan laittanu.
Joskus harvoin teen myös herkullisia banaanilettuja joissa on kookosmaitoa maidon tilalla.

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Ihan ältsin hyvvää wokeissa ja tomaattikeitossa :p

Tomaattikeitossa? Nam, empä oo koskaan aatellutkaan sitä siihen soveltaa? Kuin teet sen? :p

Mie laitan kattilaan 1 purkin tomaattimurskaa, n. 1 purkin kookosmaitoo, leikkelen vähän tuoretta basilikaa joukkoon ja maustan melko tulisesti. Sitten lorautan lautaselle ja tiputan joukkoon pieniä mozzarellapalloja. Hurjaksi jos heittäyvyn, niin patonkia vielä dippaan sinne keittoon. Tosi hyvvää!

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Ihan ältsin hyvvää wokeissa ja tomaattikeitossa :p

Tomaattikeitossa? Nam, empä oo koskaan aatellutkaan sitä siihen soveltaa? Kuin teet sen? :p

Mie laitan kattilaan 1 purkin tomaattimurskaa, n. 1 purkin kookosmaitoo, leikkelen vähän tuoretta basilikaa joukkoon ja maustan melko tulisesti. Sitten lorautan lautaselle ja tiputan joukkoon pieniä mozzarellapalloja. Hurjaksi jos heittäyvyn, niin patonkia vielä dippaan sinne keittoon. Tosi hyvvää!

kiitos ohjeesta, kuulostaa älyttömän herkulliselta :p Pakko testata!!

Alkuperäinen kirjoittaja taataa:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
meillä kookosmaidosta (tai välillä kookoskermasta) tehään Pannaria ja ai että ku on namia... ja sitte kun teen wokkia niin aivan ehdoton

Tota pitää kokeilla (pannari)! Teetkö sen ihan normaali pannarin tyyliin vai kui?

oota koitan ettii sen ohjeen kun ihan normaali se ei oo..

Alkuperäinen kirjoittaja taataa:
meillä kookosmaidosta (tai välillä kookoskermasta) tehään Pannaria ja ai että ku on namia... ja sitte kun teen wokkia niin aivan ehdoton

Tota pitää kokeilla (pannari)! Teetkö sen ihan normaali pannarin tyyliin vai kui?

oota koitan ettii sen ohjeen kun ihan normaali se ei oo..

tässä vois olla aika lähellä sitä mitä oon tehny...kun en sitä oikeeta löytäny
http://kila67.vuodatus.net/blog/374980

Yhteistyössä