mihin kaikkiin juhliin oikein pitää lähettää kutsut?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juntti kaupungista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juntti kaupungista

Vieras
mä en ole koskaan lähettänyt kutsuja mihinkään muihin juhliin kuin häihin. siis en ristiäisiin, lakkiaisiin, rippijuhliin tai synttäreille. meillä on suvun ja kaverien kesken ollut tapana olla sen verran tiiviissä yhteyksissä, että kyllä jokainen tuommoiset juhlat tietää etukäteen ja tietää myös olevansa tervetullut perheineen juhlimaan.

mutta onko muilla tapana lähettää ihan läheisillekin kutsut vaikka lapsen ristiäisiin?
 
jaa-a. Minusta puhelinsoitto riittää. Yllätysvieraat -nou tänks, edes varttia ennen pitää varoittaa. (Nim. arvatkaa olinko kerran tissisilläni eteisessä kun appiukko kävelee sisään.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salamaseepra:
Kivahan se on ihan oikeita kutsujakin saada tänä päivänä ainaisten tekstareiden sijaan.
Itse oon tosi laiska tekemään kutsuja (esim.ristiäisiin laitoin vaan tekstarit :ashamed: )

kun me ei laiteta edes tekstareita, me soitellaan ja nähdään ja jutellaan niin jokainen vaan tietää, että ens viikonloppuna on sitten ne ristiäiset ja kesäkuussa rippijuhlat. kuinka juntteja me oikein ollaankaan... :D
 
mä ostin ristiäiskutsuihin tiimarista näppärän paketin missä oli korttipohjat 15 korttiin ja kaikkia kivoja kuvia (vaunuja, helistimiä yms, silkkinauhaa ja helmiä) joita sai sit liimailla sellasella kakspuolisel teipil (mukana pkt:ssa). Tuli tosi nättejä, kaveriluuli että kortit oli ostettuja. kuoretkin sisälty pakettiin ja hintaa oli vajaa 12 ?
 
Häihin tarvii kutsua, hautajaisiin vain jos ei lehdessä ilmoiteta, lakkiaisiin ei kutsuta, rippijuhliin voi kutsua kutsulla tai tiedottaa puhelimella. Isoille aikuisten synttäreille yhteiskutsu (esim. lehdessä), muille aikuisten synttäreille ei kutsua, lasten synttäreille kutsut. Ristiäisiin jonkinlainen kutsu esim. suullinen kun ei muuten tiedossa aika...

Mutta on varmaan monta mielipidettä
 

Yhteistyössä