mihin kaikkeen vauvatavaraan voi hakea avustusta sossusta?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
saanko udella, että millä sä meinaat sen lapsen sitten elättää jos nyt jo pitää sossun luukulle mennä?! :) en ilkeyttäni, mutta olis varmaan hyvä hommata eka ammatti ja sitten vaikka alkaa niitä lapsia tekemään..
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
miten huonosti pitää mennä että ei ole varaa noita itse hommata... ja miksi sitten hankkia se lapsi jos ei ole varaa.....
voihan työttömyys kohdata vaikka jokaista duunaria..joitain asioita ei vaan voi ennustaa.
 
Huisi hippu
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
miten huonosti pitää mennä että ei ole varaa noita itse hommata... ja miksi sitten hankkia se lapsi jos ei ole varaa.....
siis saahan äitiysrahaa vähintään 550e ja lapsilisä 100e, joku asumislisä X ja miehen mahdolliset opintotuet yms. mun vinkki on kerätä juttuja etukäteen, näin ei tuu viime hetken rahanmenoa yllätyksenä. pinnasängyn saa halvalla esim espoosta, vantaalta... http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00115751
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saanko udella, että millä sä meinaat sen lapsen sitten elättää jos nyt jo pitää sossun luukulle mennä?! :) en ilkeyttäni, mutta olis varmaan hyvä hommata eka ammatti ja sitten vaikka alkaa niitä lapsia tekemään..
toimeentulotuella tietty :)
 
vieras
Tai käytettynä.. jopa ilmaseks. Ainakin meidän lähikaupan ilmoitustaululla kaupattiin pinnistä sille, joka vaan tulee hakemaan. Myös huutonetistä löytyy hyvää tavaraa halvalla. Esim. itse löysimme aivan uudenveroiset vaunut..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai käytettynä.. jopa ilmaseks. Ainakin meidän lähikaupan ilmoitustaululla kaupattiin pinnistä sille, joka vaan tulee hakemaan. Myös huutonetistä löytyy hyvää tavaraa halvalla. Esim. itse löysimme aivan uudenveroiset vaunut..
kyllä meille kelpaa käytetytkin, esikoiselle ostettiin käytetyt yhdistelmät ja pinnis, mutta ei meillä ole varaa niihin käytettyihinkään ilman sossun avustusta.

esim. esikoiselle ostettiin kierrätyskeskuksesta pinnis 20? ja saatiin se raha sossusta takaisin
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Työttömänähän olis aikaa etsiä käytettyjä vaunua netistä vaikka koko päivät.. ihan naurettavaa. Tosi hyvät vaunut saa käytettynä jo kahdella sadalla eurolla.
en ole uusia vaatimassakaan. 200? vaunuista olisi jo hurja summa, esikoisen emmaljungista maksettiin 130?
 
voi peura
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Työttömänähän olis aikaa etsiä käytettyjä vaunua netistä vaikka koko päivät.. ihan naurettavaa. Tosi hyvät vaunut saa käytettynä jo kahdella sadalla eurolla.
hei, 200e on hirveä summa kun rahat on tiukalla. jos sulla on ylimääräistä niin heitäppä ap:lle vaunurahat
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja voi peura:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Työttömänähän olis aikaa etsiä käytettyjä vaunua netistä vaikka koko päivät.. ihan naurettavaa. Tosi hyvät vaunut saa käytettynä jo kahdella sadalla eurolla.
hei, 200e on hirveä summa kun rahat on tiukalla. jos sulla on ylimääräistä niin heitäppä ap:lle vaunurahat
Lähillä vertasin tohon sossusta saatavaan 380?, mitä en olis itseraaskinu vaunuista maksaa. Omista vaunuista (jotka oli lähes käyttämättömät) maksettiin toi 200? ja pinniskin kunnostettiin vanhasta itse. Todellakin. 200? on tosi paljon rahaa.
 
törkeitä kommentteja
Siis, kenelle vain voi käydä, kuin alkuperäiselle on käynyt. Itse jäin työttömäksi, kun kasa irtisanottiin. Olin silloin jo raskaana. Olen veroja maksanut vuosia yhteiskunnalle, joten erinomaisella omalla tunnolla vaunut ja muuta otin sossusta!
Lapsen elättämiseen löytyy aina rahaa, todella törkeetä joidenkin kommentit.. kyse on siitä, että yksittäinen menoerä, kuten vaunut ovat aika iso summa kerralla maksettavaksi ja sen vuoksi sossu niissä auttaakin.
 
ap
nuo kommentit oli ihan odotettavissa, joten eipä ne hetkauta yhtään. minulle riittää se, että syyt meidän vähävaraisuuteen on meidän itsemme tiedossa eikä kyse ole siitä ettei työnteko kiinnostaisi :) voin sanoa, että aiemmin nuo kommentit olisivat tuntuneet pahalta, mutta ei enää.
 

Yhteistyössä