mihin kaadatte öljyn, jota on feta-purkeissa? Viemäriinkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihduttaja

Vieras
Kun viemäriin tai wc-pönttöön ei saisi laittaa mitään muuta kuin vettä, wc-paperia ja ihmisjätöksiä. Ruuantähteitä ei saisi laittaa, sanottiin tv:ssä Helsingin vedenpuhdistuslaitokselta. Se hankaloittaa puhdistusta ja lisää rottien yms määrää laitoksella.

Olen tähän asti laittanut esim raejuustopurkkiin ylimääräisen yrtiöljyn ja sitten kansi kiinni ja roskapussiin. Mutta se meinaa valua ja sotkea paikat roskiksessa.

en tykkää syödä öljyä litratolkulla. Se lihottaa. En käytä salaatinkastikkeita. Enkä käytä öljyä edes paistamiseen. Ja fetaa syön aika paljon, joten noita öljyn täyttämiä purkkeja kertyy vähintään 1/vko.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en tykkää syödä öljyä litratolkulla. Se lihottaa. En käytä salaatinkastikkeita. Enkä käytä öljyä edes paistamiseen. Ja fetaa syön aika paljon, joten noita öljyn täyttämiä purkkeja kertyy vähintään 1/vko.

Heh! :D Kyllä toi feta taitaa lihottaa enemmän kuin se öljy!

Viemäriin mäkin olen laittanut. Enkä kyllä muutakaan keksi. Anoppi käyttää aina salaateissa ja laatikkoruokien nesteenä, mutta itse en halua ihan niin öljyistä ruokaa valmistaa. Mihin ne muuallekaan voisi laittaa?

No, opettele käyttämään terveellisiä rasvoja-- ja fetaa sitten kohtuudella. Ja se suolaveteen säilötty ei aiheuta ongelmia, jos et terveellisiä öljyjä tahdo käyttää..

Menee ehkä asian vierestä, mutta miksi ihmeessä te jotkut sitten ostatte sitä öljyssä olevaa fetaa, jos ette sitä öljyä halua?? Siis miksi ei voi sitten vain ostaa sitä missä ei ole öljyä?? Kun tää nyt ei vaan tajuu...

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Menee ehkä asian vierestä, mutta miksi ihmeessä te jotkut sitten ostatte sitä öljyssä olevaa fetaa, jos ette sitä öljyä halua?? Siis miksi ei voi sitten vain ostaa sitä missä ei ole öljyä?? Kun tää nyt ei vaan tajuu...

No siks kun siinä öljyfetassa on yrttejä seassa ja se maistuu paremmalle siksi. Öljytön feta on kuin suolaista mautonta raejuustoa. Öljyyn säilötyt fetat taas on ihania makunautintoja.

Alkuperäinen kirjoittaja storm:
viemäriin tai vessanpyttyyn.. En tiedä menevätkö käytännössä samaan paikkaan mutta olen ainakin ajatellut että vessanpyttyyn kaataminen ei ole niin paha :D

Niin se vähemmän todennäköisesti tukkii sun oman viemärin.

Alkuperäinen kirjoittaja ajattelinpa vaan... :):
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Heh! :D Kyllä toi feta taitaa lihottaa enemmän kuin se öljy!

No ei ihan.... ei edes lähelle.

Ruokaöljyn yms. voi kaataa suodatinpussiin, joka on laitettu biojäteastiaan niin että se pysyy pystyssä (siis nojaa muihin jätteisiin). Sieltä se hissukseen imeytyy kahvinpuruihin, hedelmänkuoriin jne. ja päätyy bioroskikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja näin tietty:
Ruokaöljyn yms. voi kaataa suodatinpussiin, joka on laitettu biojäteastiaan niin että se pysyy pystyssä (siis nojaa muihin jätteisiin). Sieltä se hissukseen imeytyy kahvinpuruihin, hedelmänkuoriin jne. ja päätyy bioroskikseen.

Jos ei juo kahvia eikä siksi ole suodatinpusseja, niin talouspaperipalasta voi taittaa öljylle "taskun". Ei siis ole kenenkään pakko kaataa viemäriin.

Öljyä pitäisi ihan jokaisen syödä päivittäin muutama ruokalusikalinen...
Itse kaadan kyllä omaa laadukasta oliiviöljyä ja basilikaa päälle. Terveellisempää niin.

Yhteistyössä