Mihin ikään mennessä haluaisit, että lapsesi olisi "tehty"?

  • Viestiketjun aloittaja Tiia
  • Ensimmäinen viesti
Amelie
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
En todellakaan ole koskaan asettanut mitään yläikärajaa lapsensaannille, varsinkaan nyt kun on vaara etten saa lisää lapsia. Eli jos edes 45v. tulen raskaaksi toisen kerran, niin olen todella onnellinen. On jotenkin hullua ajatella, että lapset pitäis olla tehtynä johonkin ikään mennessä... :eek:
mutta jokaisella on varmasti se oma henkilökohtainen raja? Itse en haluaisi olla pienten lasten äiti nelikymppisenä.Silloin on jo muiden asioiden aika.Kun on elänyt lasten ehdoilla jo monta vuotta niin sitten on kiva nauttia toisenlaisista asioista.
 
Viblsp
No, 25-vuotias olin kun kaksoset syntyivät. Ja nyt on lapsiluku täynnä. Olinkin aina miettinyt että ennen kuin 30v on täynnä, olen lapset tehny. Nyt on tullut sitten kuitenkin sellainen tunne, etten ihmettelis, vaikka joskus nelikymppisenä alkaisin iltatähdestä haaveilla. 3,5 vuodessa neljä lasta, nyt on aika unohtaa lisääntyminen ja keskittyä lasten kasvun seuraamiseen. :) :D
 
Sanni
Alkuperäinen kirjoittaja Amelie:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
En todellakaan ole koskaan asettanut mitään yläikärajaa lapsensaannille, varsinkaan nyt kun on vaara etten saa lisää lapsia. Eli jos edes 45v. tulen raskaaksi toisen kerran, niin olen todella onnellinen. On jotenkin hullua ajatella, että lapset pitäis olla tehtynä johonkin ikään mennessä... :eek:
mutta jokaisella on varmasti se oma henkilökohtainen raja? Itse en haluaisi olla pienten lasten äiti nelikymppisenä.Silloin on jo muiden asioiden aika.Kun on elänyt lasten ehdoilla jo monta vuotta niin sitten on kiva nauttia toisenlaisista asioista.
"nelikymppisenä on jo muiden asioiden aika" Tämän tyyppist lauseet minua aina ihmetyttää: Eihän se aika mihinkään katoa, teetkö lapset 20-vuotiaana, vai 30-vuotiaana?
Toinen vaan tekee ne "muut asiat" ennen lapsia, ja toinen jälkeen.
Ja kaikki ei tosiaan saa edes valita.
Muuten olen kyllä Scarletin kanssa samaa mieltä. On hullua miettiä, vaikkakin ois oma henk.koht. raja, että lapset pitää olla tehty johinkin ikään mennessä.
Varsinkin kun usein se oma henk.koht. raja kyllä sitten heijastuu asenteissa toisiin, eri-ikäisenä lapsensa saaneisiin.
 
Ei mullakaan ole mitään takarajaa,itse vain ajattelen että en kovin vanhana niitä enään halua..mutta eihän sitä koskaan tiedä :whistle: Se toinen oli sitten että 30v kun täynnä niin eiköhän se ole siinä.Joten saa nähdä onko ne sitten tässä.
 
Amelie

"nelikymppisenä on jo muiden asioiden aika" Tämän tyyppist lauseet minua aina ihmetyttää: Eihän se aika mihinkään katoa, teetkö lapset 20-vuotiaana, vai 30-vuotiaana?
Toinen vaan tekee ne "muut asiat" ennen lapsia, ja toinen jälkeen.
Ja kaikki ei tosiaan saa edes valita.
Muuten olen kyllä Scarletin kanssa samaa mieltä. On hullua miettiä, vaikkakin ois oma henk.koht. raja, että lapset pitää olla tehty johinkin ikään mennessä.
Varsinkin kun usein se oma henk.koht. raja kyllä sitten heijastuu asenteissa toisiin, eri-ikäisenä lapsensa saaneisiin. [/quote]

En ehkä osannut selittää tarpeeksi hyvin? Itse olen tosiaan saanut lapset alle kolmekymppisenä,mitään ikärajaa en ole asettanut itselleni.Olen tyytyväinen että olen saanut lapset suht nuorena,silti olen ehtinyt elää sinkkuna,matkustaa,juhlia.Mielenkiinnolla odotan sitä aikaa kun lapset ovat jo vanhempia ja silti me vanhemmat olemme vasta nelikymppisiä.En ole tuominnut ketään joka haluaa lapsia vielä nelikymppisenä! Puhuin OMASTA tilanteestani.Joillekkin ehdoton raja on 25v,toiselle 45v.Turha siitä on luokkantua.BTW....kaveripiiristä löytyy 20-40v äitejä,eli se siitä asenteesta ;)
 
nyt 34v:na voin pistää hyvillä mielin pillit pussiin: mun lapset on nyt tässä. :)
Kiva olla sitte vielä "virkeä mummo" ku omat tyttäret alkaa niitä vauvoja pukata meidän iloksi! :D Tai voihan se olla että saan lapsenlapsia kuitenki vasta 7kymppisenä, who knows... :xmas:
 
Nyt kahden pojan äiti
Olen 28v ja pojat vm. -05 ja -06. Mies on sanonut ettei enempää tule, tosin on se aika helposti ympäri puhuttavissa... Haluaisin ehkä 3-4 vuoden päästä vielä yhden lapsen ..tai kaks. Eli olisin sit semmonen 32-vuotias ja sit olis lapset tehtynä. En millään osaa kuvitella että saatais vielä iltatähti joskus 4-kymppisenä, ei sillä että meillä olis jotain ihme suunnitelmia sit ku lapset on isoja, tuntuu vaan, että ei varmaan jaksais enää silloin.
 
Neljättä odotan nyt syntyväksi, täytän syksyllä 28, ja suunnitelmissa oli että ennen kun täytän 30 , olen lapseni tehnyt. Ja olen siis nyt 2 vuotta etuajassa. ;) meidän perhe on "valmis" tämän lapsen myötä.
 
Josa
Mä joskus aikoinani päätin, että haluan kolme lasta 30 ikävuoteen mennessä. No olin kyllä lähes 31v, kun kolmas syntyi, mutta tavoitteessani pysyin. Enempää lapsia ei tuu enkä vastaan ota.
Nyt on mun vuoro tehdä töitä.
 
Mischa
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
"nelikymppisenä on jo muiden asioiden aika" Tämän tyyppist lauseet minua aina ihmetyttää: Eihän se aika mihinkään katoa, teetkö lapset 20-vuotiaana, vai 30-vuotiaana?
Toinen vaan tekee ne "muut asiat" ennen lapsia, ja toinen jälkeen.
Ja kaikki ei tosiaan saa edes valita.
Muuten olen kyllä Scarletin kanssa samaa mieltä. On hullua miettiä, vaikkakin ois oma henk.koht. raja, että lapset pitää olla tehty johinkin ikään mennessä.
Varsinkin kun usein se oma henk.koht. raja kyllä sitten heijastuu asenteissa toisiin, eri-ikäisenä lapsensa saaneisiin.
Ja kaikilla ei ole mahdollisuutta saada nuorena lapset. :headwall:
 
Olen 25 ja lapsiluku on täynnä, 3 suloista poikasta ollaan saatu aikaan. En ole teinivuosien jälkeen asettanut mitään tavoiteikää, joskus yläasteikäisenä julistin, että jos en ole ensimmäistä saanut viimeistään 25-v, en tee lapsia enää ollenkaan! :LOL:
Tuskin olisi todellisuudessa jäänyt lapset siinä kohtaa korkean(!) iän vuoksi tekemättä... :whistle:
 

Yhteistyössä