Mihin ikään asti kannat lapsia sylissä? ?????

• Viestiketjun aloittaja Huhuhuhuh
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
ehkä noin 1,5-2v asti kannan joitain matkoja, esim. autosta kauppaan, jos vähän pitempi matka ja kiire. Meidän 1,5v alkaa kyllä olla niin painava, ettei jaksakaan kauhesti sitä kantaa.

"vieras"
Kunnes ne alkaa itse kävelemään. Noin suurinpiirtein.

Nojoo, lastenhoitajan hommissa sen vaan huomasi niin selvästi ketä kannetaan aina, ja kuka saa/joutuu itse kävelemään. Ne joita kannettiin aina sylissä paikasta a paikkaan b, oli selvästi kömpelömpiä kuin muut.

"Tyttöjen äiti"
[QUOTE="Tyttöjen äiti";26580138]Yli 100cm pitkän ja 16-17kg painavan alle 3-vuotiaan kantaminen alkaa jo olla hankalaa. :) Joskus kuitenkin kannan sylissä jos tilanne sitä vaatii.[/QUOTE]

Mutta varsinaisesti lopetin kantamisen kun lapsi oli 1,5v ja toinen syntyi.

"vieras"
[QUOTE="Riksu";26580154]Kyllä mäkin nappaisin lapsen kainalooni ja poistuisin paikalta, jos kodin, päiväkodin tai vaikka ruokakaupan ulko-ovella olisi paparazzilauma vaanimassa lapsen kuvaa...[/QUOTE]

Ajattelin ensin samaa... mutta toisaalta. Haluaisin varmaan joka tapauksessa tarjota lapselleni mahdollisimman normaalin elämän, enkä siis juoksisi lapsi sylissä karkuun, lapsi huopaan käärittynä. Kuvan ne saa kumminkin. Vähemmän huomiota herättävääkin pitää lasta kädestä ja kävellä sinne autolle, kyllä tuon ikänen jo kävelee reippaasti itsekin.

"mammutti"
Meillä 2v3kk kuopus on mahdoton sylivauva, joten sitä tulee kannettua vielä aika paljon.. Esikoista ei oo paljoa tarvinnu kantaa sen jälkeen kun oppi itse kävelemään.. Eli jos lapsi pyytää syliin niin pääsee, paitsi jos on kauppakassia tms kannettavana..

[QUOTE="Riksu";26580154]Kyllä mäkin nappaisin lapsen kainalooni ja poistuisin paikalta, jos kodin, päiväkodin tai vaikka ruokakaupan ulko-ovella olisi paparazzilauma vaanimassa lapsen kuvaa...[/QUOTE]

Nimenomaan.
Ootteko ikinä nähneet telkkarista, millainen se ryysis ison julkkiksen ympärillä jenkeissä on?
Mä kuolisin ahdistukseen, siis useita kymmeniä ihmisiä tunkemassa sitä kameraa sun naamalle kun kävelet ulos mäkkäristä. Et meinaa autoon päästä kun ne tunkee ja tunkee.

Ymmärrän erittäin hyvin, että 6-vuotias ei halua siihen myllytykseen, pelottavaa se olisi minunkin mielestäni.

Niin minäkin. Lisäksi kidnappaamisen vaara on varmaan ilmeinen. Mun 6-vuotiaani kulkisi ihan varmasti sylissä tuollaisissa tilanteissa kun ihmisiä pyörii ympärillä ja salamavalot napsuu.

no jaa
No mulla on hentoinen 5-vuotias, jonka näppärästi nappaan kantoon jos on kiire ;). Kolmevuotias pikkuveljensä saa sen sijaan tulla jalan, koska on paljon painavampi. Noh...kyllä ne yleensä kävelevät, mutta vielä kun tulevat syliin niin kannan mielelläni. Tuskin kauaa enää tulevat. Pian syntyy kolmas lapsi, niin saan sitten kevyempää kannettavaa.

En tietenkään aina kanniskele, mutta jos tyttö haluaa, niin toki kannan. Ikää hänellä pian 4,5 v.
Tyttö on mahottoman ketterä ja fyysisesti vahva kaikesta kanniskelustani huolimatta. :)

Deleted member 70007
7v taisi olla kun lopetin kantamisen kokonaan. Edelleen nostan tietty jos ei ite pääse jonnekin tms. Ja iskän olkapäille haluaa usein.
Siron tytön nappasi sylkkyyn niin nopeasti ja kätevästi. Siis kiireessä autoon, ei muuten.
Sitten sai piisata.
Ymmärrän Katien ja Tomin ratkaisun, ton huovankin, koska en mäkään haluis että paparazzit väijyy pihalla mun lapsen kuvaa aina, kun se tulee jostain:(

"koppis"
Kannan välillä meidän 4-vuotiastakin. Olen niin tottunut kantamiseen, kun olen kantanut lapsia liinassa. Kyllä lapset silti ihan mielellään itsekin kävelevät eivätkä ole todellakaan kömpelöitä,päinvastoin.

En kanna enää omaa lastani, joka on Surin kanssa samanikäinen, mutta jos vastassa olisi valtava paparazzilauma kuvaamassa/huutelemassa/tönimässä/tuuppimassa/heiluttelemassa niin aivan varmasti ottaisin pelästyneen lapsen syliini.
Ja ottaisin jo ennakkoon ennenkuin edes pelästyy, ei ne paparazzit nätisti seiso rivissä kuvaamassa vaan tappelu parhaasta kuvasta on melkoinen.
Ja julkkiksilla lasten kidnappaamisen pelko on todellinen, tiukasta syleilystä lasta on aika vaikea viedä

[QUOTE="vieras";26580679]Meillä vielä 5-vuotias kinuaa kyytejä yläkertaan(illalla nukkumaanmennessä).[/QUOTE]

Niin noh, kyllä meillä myös 6v menee välillä yöunille reppuselässä ja samaan kyytiin voi päästä jos vaikka jalkaan tulee pipi tai jotain, mutta painaa jo sen verran, ettei häntä pidempiä matkoja huvikseen jaksa kannella.

Totta, noista kuvista näkyy, että lapsi haluaa noissa kaikissa piilottaa kasvonsa eli selvästi liittyy sylissä kantamiset noihin kuvaajiin.

Totta, noista kuvista näkyy, että lapsi haluaa noissa kaikissa piilottaa kasvonsa eli selvästi liittyy sylissä kantamiset noihin kuvaajiin.
Jep. Ja miettikää ite, mikä räiske se on kun kymmenet salamavalot rätkii koko ajan.
Kokeilkaapa itse, vaikka saman tien, yhdellä salamalla, pikkuisenkin hämärässä. Ja kuvitelkaa, että niitä salamoita on vaikka 50, ja jokainen räpsii koko ajan.
Kyllä minäkin haluaisin peittää kasvoni!

"mamaa"
No tuo lapsihan ei ole voinut tehdä mitään valintaa julkisuuden suhteen itse, ja on takuulla pelottavaa se huomio mitä pieni tyttö saa. Jenkeissähän paparazzit ovat todella röyhkeitä, ja kun on kyse Cruisen (ja Holmesin) tyttärestä, niin on varmasti todella haluttua "riistaa". Säälin! Ja varmasti tuossa tilanteessa kantaisin itsekin. Sillä tavalla vanhemmat voivat suojella lasta epämiellyttävältä tilanteelta.

Oma 2-vuotiaani on tottunut kävelijä (ja jaksaa kävellä yllättävän pitkiä matkoja, ja tykkää siitä), mutta kiireessä tai jos haluaa niin kannan kyllä. On kevyt, 10 kg, joten jaksaa hyvin kanniskella :)

Kyllä mä kannan välillä meidän nelivuotiasta. Toisaalta me kävellään yhdessä usein kauppaan, kirjastoon, reilun kilsan päässä sijaitsevaan puistoon. Olen ajatellut, että kun kuitenkin kävellään paljon paikasta toiseen, niin ei haittaa, vaikka hiukan matkasta kantaisinkin. Voitaishan me toki liikkua nämä matkat autollakin....

Yhteistyössä