F
Fleur de la Cour
Vieras
hukkaa itsensä ja aikansa? No tokihan sitä voi olla masennusta, mutta useimmiten muutenkin vaan kaikki asiat jää tekemättä ja sanotaan että kun pienen kanssa ei ehdi, voi eikä pysty. Enkä moiti ketään pienen lapsen äitiä, sillä ihmettelen nyt itseäni, minä olin aikoinaan tuollainen, kotona ei tullut hommista valmista, ahdistuin vaan kun kaiken tekeminen kesti ja välissä piti hoitaa niitä samoja vanhoja rutiineja. Nyt kolmivuorotyöläisenä organisointi on äärimmäisn helppoa, en ole vuorokaudenaikojen vanki. Yövuorojen jälkeen kun unirytmin takaisin hakeminen kestää aikansa niin on hyvää aikaa siivota kaikki asunnon kaapit. Vapaapäivinä tehdään suursiivous ja hoidetaan muita asioita, koska tietää että on pakko tehdä kaikki tuo vapaapäivinä, työpäivinä ei ehdi. Minulla on perusteellinen juhannussiivous tehtynä, kaikki siivottuna kaappeja, varastoja ja ullakkoa myöten, sauna pesty, ikkunat pesty, uuninkin pesin eilen.. vain muutama pihahomma jäi vielä tekemättä, mutta ne houkuttaa kyllä työpäivän jälkeenkin jos aurinko vaan paistaa ja jos ei paista niin niitä ei voi tehdä.. niin tuo ulkoilukin vielä.. jos olis kotona niin väsyneenä jäis sisälle ja toteais että tulee niitä kauniita päiviä myöhemminkin.. nyt kirmaa pihalle nukkumaan kun pelkää että kaikki kesän kauniit päivät kuluu duunissa. Tosin siihen en osaa vastata että koska sitä kotiäitinä nukkui, päiväuniaikaanko? Mä ajattelin nukkua syksyllä