Lapseni ovat 2-5- ja 4-vuotiaat. 2,5-vuotias on rohkea ja reipas, mutta 4-vuotias on arka, ujo ja kovin herkkä. Olemme pari kertaa viikossa käyneet perhekerhossa ja kerran viikossa lapset ovat seurakunnan kerhossa ilman äitiä. 2,5-vuotias viihtyy siellä hyvin, mutta 4-vuotias ei jäisi millään. Lapset ovat olleet tähän asti kotihoidossa, mutta syksyllä minun pitäisi palata töihin. Nyt kaipaisin mielipiteitä, mikä olisi paras hoitovaihtoehto.
Kunnassamme yli 3-vuotiaat ovat pääasiassa päiväkodissa, jossa on vain yksi n. 25 lapsen ryhmä ja neljä hoitajaa. Päiväkotia on kehuttu kodinomaiseksi, mutta ryhmä tuntuu isolta ja on esikoiselle varmasti pelottava.
Isoäidit tulisivat mielellään vuoroviikoin hoitamaan ja he voisivat kuskailla kerhoon yms. Esikoinen leikkii kuitenkin jo nyt mieluummin aikuisten kuin lasten kanssa, joten tämä mietityttää. Lisäksi saattaisi tuo kasvatuspuoli jäädä vähille.
Lisäksi olemme miettineet, jos minä yrittäisin saada parin vuoden virkavapaan ja hoitaisin lapsia kotona.
Nyt kaivataan mielipiteitä, omat ajatukset kun vain rullaa kehää!
Kunnassamme yli 3-vuotiaat ovat pääasiassa päiväkodissa, jossa on vain yksi n. 25 lapsen ryhmä ja neljä hoitajaa. Päiväkotia on kehuttu kodinomaiseksi, mutta ryhmä tuntuu isolta ja on esikoiselle varmasti pelottava.
Isoäidit tulisivat mielellään vuoroviikoin hoitamaan ja he voisivat kuskailla kerhoon yms. Esikoinen leikkii kuitenkin jo nyt mieluummin aikuisten kuin lasten kanssa, joten tämä mietityttää. Lisäksi saattaisi tuo kasvatuspuoli jäädä vähille.
Lisäksi olemme miettineet, jos minä yrittäisin saada parin vuoden virkavapaan ja hoitaisin lapsia kotona.
Nyt kaivataan mielipiteitä, omat ajatukset kun vain rullaa kehää!