mihin hoitoon 3v?.

• Viestiketjun aloittaja taaperon äiskä
  • Ensimmäinen viesti
taaperon äiskä
Hei!
Mihin hoitoon olette vieneet/viemässä 3 vuotiaat? Olen hakemassa hoitopaikkaa vuoden alussa pojalleni, joka täyttää helmikuussa 3v. Poika on ollut vauvasisaruksen kanssa tähän asti kotona. Olin ensin päiväkodin kannalla mutta nyt kun olen käynyt tutustumassa pariin paikkaan en olekaan enää varma... Tuntuivat olevan niin isoja ryhmiä, melusia paikkoja ja ahtaissa tiloissa. Ja ehkä mielummin jättäisin kokeneempien hoitoon kuin nuorehkojen tyttöjen. No, ehkä tämä on vaan äidin "ennakkoluuloinen" näkemys ja poika viihtyisi ihan hyvin.. Kertokaa kuitenkin kommenttejanne ja kokemuksianne, KIITOS! =)

Meillä lapset menossa kans hoitoon. Tytöt kohta 3.v. ja 1.v.Ollaan käyty tutustumassa pariinki päiväkotiin ja meno siellä joteski ihmeellistä. En tykästyny yhtään noihin paikkoihin. Isot lapsiryhmät ja hoitajia vähän.
Haettiin sitten pph:lle paikkaa ja nyt odotellaan päätöstä.

Jos ei ole aikaisemmin ollut hoidossa niin pph tai ryhmis, sitten yksityiseltä puolelta voi löytyä pienryhmä päiväkoteja eli saman kokoisia ryhmiä kuin ryhmäpph:ssakin eli 8-12 lasta ja 3-4 hoitajaa.

Mulla on 3v poika ollut tammikuusta ryhmiksessä ja viihtyy tosi hyvin, se on hyvä puoli että hoitajan sairastuessa hoitopaikka on aina sama, samaten meidän ryhmiksessä he jakaa nää pienempiin ryhmiin iän mukaan esim 3.v kanssa lähdetään jo metsälenkille kun taas 1.v:lle riittää leikkipuisto. Ja askartelu yms muut hommat tehdään sitten vähän osaamisen ja keskittymiskyvyn mukaan.

Pojilla kannattaa mielestäni katsastaa paikan ahtaus kaiken muun lisäksi. Vilkas ja liikkuvainen lapseni oli reilu 2 vuotiaana pienessä ryhmiksessä, missä oli tosi ahtaat tilat, ja 3-4 mummoa hoitajina. Pieniä oli paljon, joten mummot sitten vaativat isoja olemaan jatkuvasti kiltisti ja se ahdisti lasta. Meno muuttui vapaammaksi päiväkotiin mennessä ja sen näki lapsestakin. Paikan aistittavissa oleva tunnelma kertoo ihmisten lisäksi paljon.

Yhteistyössä