mihin hoitoon 3 v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taaperon äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taaperon äiskä

Vieras
Hei!
Mihin hoitoon olette vieneet/viemässä 3 vuotiaat? Olen hakemassa hoitopaikkaa vuoden alussa pojalleni, joka täyttää helmikuussa 3v. Poika on ollut vauvasisaruksen kanssa tähän asti kotona. Olin ensin päiväkodin kannalla mutta nyt kun olen käynyt tutustumassa pariin paikkaan en olekaan enää varma... Tuntuivat olevan niin isoja ryhmiä, melusia paikkoja ja ahtaissa tiloissa. Ja ehkä mielummin jättäisin kokeneempien hoitoon kuin nuorehkojen tyttöjen. No, ehkä tämä on vaan äidin "ennakkoluuloinen" näkemys ja poika viihtyisi ihan hyvin ;) . Kertokaa kuitenkin kommenttejanne ja kokemuksianne, KIITOS! =)

Mulla on tarkoitus viedä omani tarhaan sitten kun palaan töihin. Tämä tapahtunee vuoden päästä, jolloin esikko ois 3,5 v ja kuopus 2 v. Tai sitten olen vielä vuoden lisää kotona eli esikko ois tarhaan mennessään vajaa 5 ja kuopus 3 v. Tarhaan vien siksi, että tuon ikäiset tarvitsevat jo paljon seuraa ja aktiviteetteja päiväänsä. Kyllähän se tietysti pph:kin menisi (jos sattuis löytämään/saamaan hyvän sellaisen), mutta siellä on aina sattumaa, että sattuuko samaan aikaan hoitoon ketään saman ikäistä leikkikaveria. Tuon ikäiset alkaa pikkuhiljaa olla jo tarkkoja kaverin sukupuolestakin eli ei välttämättä riitä, että seura on saman ikäistä, jos se ei ole samaa sukupuolta. Tarhassa on kuitenkin taatusti leikkikavereita joka lähtöön, jos yhden naama ei kiinnosta, niin on varaa valita muuta seuraa. Ja kyllä ne hoitajat on ikään katsomatta ammattitutkinnon suorittaneita eli ihan päteviä hoitamaan lapsia.

Mulla menivät esikoinen 3 v. ja nuorempi aikoinaan yhtä aikaa perhepäivähoitoon. Nyt kun täyttää viisi ja muuten on omatoiminen paitsi yhdessä tietyssä asiassa, harkitsen ensi vuonna päikkäriin laittoa, koska hoitaja jää eläkkeelle ja päikkäri on meidän poikien varahoitopaikka.

aina kuvittelin, että laitan lapseni perhepäivähoitoon... nyt on kyllä käsitykset ajanmyötä muuttuneet. Nykyään perhepäivähoitajaksi pääsee kuka tahansa. Eräskin kaverini kertoi minulle, että poika 1v8kk kiipesi hoidossa kirjahyllyyn kun siellä oli karkkia ja söi namit pois. Hoitotäti suuttui ja huusi pojalle, otti tätä tukata kiinni ja kantoi toiseen huoneeseen.... Hoitotäti on toiminut perhepäivähoitajana 20 vuotta!

Toinen tapaus: 3vuotias tyttö oli pikkusiskonsa kanssa perhep.hoitajalla. Aina oli ruokana makaronia jossain muodossa... jotain lasta syrjittiin (siis hoitaja syrji) ja ulos ei menty paitsi jollekkin toiselle pp.hoitajalle leikkiin. Hoitajat myös antoi toisilleen lapset hoitoon väliaikaisesti jos itselle tuli jotain menoa, eli siis yhdellä hoitotädillä saattoi olla 8 lasta kaitsettavana...

KUN OMANI MENEVÄT HOITOON NIIN TASAN MENEVÄT PÄIVÄKOTIIN!!!
VALVOVIEN SILMIEN ALLE!

Eiköhän noita perhepäivähoitajiakin ole moneen lähtöön, sekä hyviä että huonoja. Itsekin toki kuullut muutamia "kauhukertomuksia" mutta huomattavasti enemmän kyllä positiivista palautetta...eli itse en tuomitsisi noin rankalla kädellä =)

mulla meni pojat perhepäivähoitajalle hoitoon eilen aloittavat.4 vuotias poikani oli aivan innoissaan ja meni tänäänkin hyvillä mielin,1v poikani ei taas osaa sanoa mutta kiltisti on jäänny,itsekkin mieti tätä hoito jupakkaa tarha vai perhe päivä hoito nyt kyllä kallistun jälkimmäiseen ryhmä on pieni kodin omainen hoito,saa paljon huomiota voidaan liikkia paljpn mitä tarhat ei tee se on aina vaan se sama piha.....!kyllä sen huomaa kuka lapsista tykkää olen kanssa tavannut näitä laiskoja hoitajia.meidän hoitaja tehnyt kanssa 20 v. ja on aivan ihana ihmienen.

Yhteistyössä